Forumindex › Forums › Overige › I.C.E. en navigatie › Speakers werken niet.. Snel Hulp gevraagd!
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
3 januari 2009 om 08:41 #17208453
Hallo mede forummers..
Ik heb de volgende tekening gemaakt, deze laat precies zien hoe ik mijn audio heb aangesloten.
Maar nu werken mijn beide speakers niet :S
Iemand een idee hoe dit kan??
3 januari 2009 om 10:17 #17459923– Gaat de versterker wel aan ?
– zo niet, wel de juiste remote gebruikt? (een ANT schakeldraad wil soms alleen op de radio schakelen en op CD uitschakelen)
– spanning is voldoende ? (alles nameten)
– alle gains open gezet?
– http://www.opel-forum.nl/viewthread.php?tid=989013 januari 2009 om 11:44 #17459924origineel gepost door Roelof
– Gaat de versterker wel aan ?
– zo niet, wel de juiste remote gebruikt? (een ANT schakeldraad wil soms alleen op de radio schakelen en op CD uitschakelen)
– spanning is voldoende ? (alles nameten)
– alle gains open gezet?
– http://www.opel-forum.nl/viewthread.php?tid=98901Ja de versterker gaat gewoon aan en uit via een 0.5mm remotekabel
Ik heb de luidsprekers eruit gehaald en op de draden van de huiskamer luidsprekers gedaan en nou hoor ik wel duidelijk de muziek en spraak, maar zo zacht dat ik mijn oor er haast in moet proppen :P
Alle Gains open gezet?? Ik had dit op dezelfde manier aangesloten in mijn vorige auto en speelde prima..
3 januari 2009 om 20:56 #17459925Wat voor een radio gebruik je (merk/type)?
Hoe ver staan de gains open?Als je een andere geluidsbron aansluit op de ingang van de versterker, krijg je dan wel geluid?
Heb je de spanning al gecontroleerd, het kan hierdoor worden veroorzaakt
Waar heb je je massapunt aangesloten?4 januari 2009 om 19:20 #17459926origineel gepost door Powercorsa
Wat voor een radio gebruik je (merk/type)?
Hoe ver staan de gains open?Als je een andere geluidsbron aansluit op de ingang van de versterker, krijg je dan wel geluid?
Heb je de spanning al gecontroleerd, het kan hierdoor worden veroorzaakt
Waar heb je je massapunt aangesloten?Massapunt is aangesloten bij de spanner van een van de achterste gordels..
Merk van de radio is Pioneer AVH-P5900Wat voor spanning en waar moet/kan ik die meten?
moet ik kijken of die 2 “lipjes” van mijn speaker spanning krijgen?4 januari 2009 om 19:31 #17459927Weet je zeker dat je line outs nog goed zijn?
De spanning moet je op de plus en min van de versterker meten, het liefst nog als je je audio aan hebt. (let op met kortsluiting)
Heb je de lak nog verwijderd bij de bout?20 januari 2009 om 09:43 #17459928origineel gepost door Powercorsa
Weet je zeker dat je line outs nog goed zijn?De spanning moet je op de plus en min van de versterker meten, het liefst nog als je je audio aan hebt. (let op met kortsluiting)
Heb je de lak nog verwijderd bij de bout?Sorry voor de late reactie maar heb een heerlijke vakantie gehad.. ;)
De spanning is prima.. Maar zoals je ziet zit mijn Woofer op ch5 en die werkt uitstekend! Als ik die eraf haal en daar mijn speakers op aan sluit dan hoor ik ze ook maar heel zachtjes :swear
De lak is er inderdaad vanaf ;)
20 januari 2009 om 11:57 #17459929heb je full band pass aanstaan?
Speakers gaar, andere speakers eens geprobeerd/proberen?Wat gebeurd er als je kanaal 3/4 gebruikt i.p.v. 1/2, misschien is het eerste kanaal kapot.
Ander vraagje: hoe is de uitgang op je radio ingesteld, aleen sub uit of full pass.
20 januari 2009 om 12:35 #17459930origineel gepost door Powercorsa
heb je full band pass aanstaan?
Speakers gaar, andere speakers eens geprobeerd/proberen?Wat gebeurd er als je kanaal 3/4 gebruikt i.p.v. 1/2, misschien is het eerste kanaal kapot.
Ander vraagje: hoe is de uitgang op je radio ingesteld, aleen sub uit of full pass.
Yup, full band is aan en de speakers zijn nog geen 3maanden oud.. Heb alle kanalen al geprobeerd
en de uitgang is full pass dus zowel voor speakers als voor sub (vandaar dat ik hem ook gesplitst heb van 2 naar 4
20 januari 2009 om 14:54 #17459931pak maar eens andere speakers, en test daar eens mee.
Waar kom je vandaan, misschien dat een member in de buurt je een handje wil helpen
20 januari 2009 om 15:50 #17459932welke line out heb je gebruikt??
rear front of sub ????
20 januari 2009 om 16:38 #17459933zo best eens sub kunnen zijn, heb de specs van de radio eens bekeken. :sleeping
Waarom heb je b.t.w geen 2 line out naar achteren liggen?
Komt de DVD speler echt tot z’n recht, nog beter is alle 3 :P20 januari 2009 om 17:16 #17459934Beter sluit je het zo aan:
Dan komt het geluid ook veel beter tot zijn recht, zo kan je de sub ook apart instellen op je dvd speler.
20 januari 2009 om 19:25 #17459935OKe.. heb hem nu dus inderdaad zoals hierboven aangesloten en de speakers op rear en woofer op subw. maar vooralsnog geen geluid..
Zal morgen even met andere speakers testen en dan zal wsl een hoop duidelijk worden
20 januari 2009 om 21:36 #17459936Test gelijk eens met een andere geluidsbron, bijv. een mp3 speler.
Gewoon rechtstreeks aansluiten, wel opletten dat de speler niet te hard staat en de gain niet volledig open staat, beter zelfs bijna dicht.21 januari 2009 om 12:35 #17459937Ik heb zojuist 2 nieuwe luidsprekers gekregen en geprobeerd ( JBL P953 ) Maar die spelen prima
dus heb de oude in kunnen leveren omdat het onder garantie viel dus heb gelijk 2 nieuwe gekregen bij de locale Hifi-boerHeren Bedankt!!
21 januari 2009 om 20:01 #17459938Let op dat je de gain niet te ver open zet, waarschijnlijk heb je je andere speakers opgeblazen.
Gaat erg gemakkelijk als je er teveel vermogen naar toe stuurt.22 januari 2009 om 09:14 #17459939origineel gepost door Powercorsa
Let op dat je de gain niet te ver open zet, waarschijnlijk heb je je andere speakers opgeblazen.
Gaat erg gemakkelijk als je er teveel vermogen naar toe stuurt.Ja mee eens, maar heb ze nog minder als een kwart dus dat zal goed gaan!
Bedankt voor je tip!
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.