Speakers voor achterklap Astra F Station

Forumindex Forums Overige I.C.E. en navigatie Speakers voor achterklap Astra F Station

  • Dit onderwerp is leeg.
4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Auteur
    Berichten
  • #17207246
    s_k
      Lid sinds:
      27 May 2008

      De Station Rijders onder jullie weten ’t waarschijnlijk:
      Voorin is ’t geluid helemaal zo gek niet.
      Best mooi laag, geen schel hoog en veel detail in’t midden, lekker transparant allemaal.
      Maar achterin :hmmz
      – Amper hoog (ook niet als ’t het afscherm-doek naar voren geschoven is)
      – Geen laag
      – Irritant nasaal midden
      – Vervormt snel

      Nou snap ik dat je geen wonderen moet verwachten van speakesr die in een hele kleine ruimte zitten. Speakers hebben die ruimte nou eenmaal nodig om laag te creëeren. Maar weet iemand een setje leuke speakers voor achterin de klep van een Astra F, die in elk geval qua hoog en mid een beetje redelijk presteren en liefst ook nog wat laag hebben?
      Weet iemand trouwens ook de maat van die speakers? Als ik goed schat is het 15cm, maar heb het kunststof er nog niet vanaf gehad :).

      Merk maakt me niets uit, maar voor de ‘kenners’: Ik heb thuis Tannoy DC speakers, NAD pre/eind versterker en Audiolab LS kabels. Dat legt mijn smaak wel ongeveer uit ;D.

      #17414055
      Bluns
        Lid sinds:
        24 December 2005

        Dus een setje coax speakers??

        Maar waarom die speakers achter en niet uit en een klein subje erin?? :hmmz

        #17414056
        Vec Station
          Lid sinds:
          23 December 2007

          ik heb in mn vorig wagen (ook astra F Station) gewoon een nieuw setje 16cm Coaxiaal ingebouwd.

          Alleen zat ik met het probleem van de diepte van de speaker, dus ik heb het rooster uit de achterklep gezaagt, en de speaker en toen netjes met afdekrooster tegenaan geschroefd, geluid was stuk beter toen.:thumbup

          #17414057
          s_k
            Lid sinds:
            27 May 2008

            Waarom per sé coax? Dat is toch niet per sé geschikt voor wat ik wil?
            Er zijn nog audiofielen die bij de Philips 9710M zweren, da’s een joekel van een breedbander. Maargoed, dat heeft niets met auto’s te maken.
            Een Coax heeft vaak een wat ruimer frequentiebereik omdat je natuurlijk feitelijk met een tweeweg systeem bezig bent, maar het lijkt mij niet zo (correct me if I’m wrong!) dat een Coax per sé goed laag geeft in een kleine ruimte, want dat is natuurlijk het grootste probleem hier.
            Ben best bereid om er een setje coaxjes in te zetten hoor, maar ik denk dat ook daar geldt: Wèlke coax presteert goed in die véél te kleine klankruimte?

            Waarom geen subje:
            1. Ik wil wel hoog en mid achterin, voor mijn achterpassagiers
            2. Ik heb geen station gekocht om mijn ruimte op te vullen ;D.
            Waar ik wel aan dacht was een composetje met mid/laag units in de klep en twee tweetertjes ergens mooi weggewerkt. Da’s evt. nog wel een optie.
            Maar dan rijst nog steeds de vraag: Wíé kent speakers die goed presteren in een te kleine ruimte?

            Overigens liefst zonder het rooster te hoeven verwijderen.
            Sorry voor deze enge woorden in een forum dat best veel tuners kent, maarreuh: Ik houd het graag origineel :hmmz

            Alvast dank voor ’t meedenken :)

          4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
          • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.