speakers van merk audio systems

Forumindex Forums Overige I.C.E. en navigatie speakers van merk audio systems

  • Dit onderwerp is leeg.
16 berichten aan het bekijken - 1 tot 16 (van in totaal 16)
  • Auteur
    Berichten
  • #17214462
    kadettje-89
      Lid sinds:
      19 February 2007

      hallo allemaal het zal wel een bekend merk zijn audio systems.maar ik ken het merk niet helemaal.kunnen jullie mij jullie ervaring vertellen over dit merk.ik ken met de kerst een leuke subkist met bij passende versterker krijgen van mn kerstvrouw.ik ben benieuwd naar jullie reacties en ervaringen met dit merk.alvast bedankt

      #17555759
      Powercorsa
        Lid sinds:
        26 October 2007

        Waar moet het in, en waar luister je naar, wat heb je voor de rest aan audio erin zitten?
        Je kan namelijk wel veel vermogen hebben voor de sub, maar als je speakers het niet bijbenen heb je er nog niets aan.
        Je moet bij AS wel zelf een kist maken, zo ver ik weet hebben ze geen kant en klare kist + woofer leverbaar.

        Moet zeggen als m’n dealer eerder AS had gehad, dan had ik nu geen JBL in de auto liggen :D

        #17555760
        jaccomega
          Lid sinds:
          10 January 2006

          as heeft ook kant en klare kisten,kijk maar op website van hun.
          heb zelf ook as en wil niet meer anders:wub

          http://audio-system.hifimotive.nl/

          #17555761
          Powercorsa
            Lid sinds:
            26 October 2007

            oja, :sleeping nu ik de foto’s zie komen ze me erg bekend voor (gezien bij m’n vaste audio boer)

            #17555762
            kadettje-89
              Lid sinds:
              19 February 2007

              ik heb nu een alpine radio type nr niet bij de hand maar denk 2 jaar oud.en het komt in een kadett sedan.ik ben bij mij om de hoek geweest bij jm car stereo en die rade mij sub aan en speakers die erbij kunnen.zal van de week de type nrs erbij zoeken.maar zo te lezen is het goed spul dus.

              #17555763
              Powercorsa
                Lid sinds:
                26 October 2007

                Het is inderdaad niet het slechtste spul :P:P .
                Bij Emma wedstrijden zijn ze er dol op :vertag

                Qua radio zit je wel goed, het ging mij er meer om welke speakers je ging gebruiken.
                M’n broer heeft een JBL GTO1204BR en die kan niet volledig open gezet worden aangezien je dan een boemboem bas krijgt. Je sub gaat dus erg overheersen, dit is goed te combineren zodra je versterkte speakers erbij hangt (op een aparte versterker dus niet op je radio welke niet voldoende kan leveren).

                #17555764
                kadettje-89
                  Lid sinds:
                  19 February 2007

                  ik wil alle speakers van audio system halen ovale hoedenplank speakers en voorin komen leuke composetje.

                  #17555765
                  Bluns
                    Lid sinds:
                    24 December 2005

                    Dan zeker geen hoedenplank speakers nemen!!!
                    Goed geluid moet van voor komen..

                    Spendeer dat geld dan aan een leuke verterker voor achter de compo.. je zal er echt geen spijt van krijgen..

                    Gewoon compo voor, sup achter.. alles netjes versterkt en afgesteld, zo krijg je het beste geluid..

                    #17555766
                    Veldmaatbeunhaas
                      Lid sinds:
                      13 July 2009

                      Ik heb zelf een volledige installatie van audio system. Afhankelijk van welke componenten je neemt kan je hard gaan maar het blijft dan ook zuiver. Ik zou de hoedenplank speakers ook weg laten en dat geld liever bij de compo leggen. De hx serie klinkt super goed en als je x-ion of helon compo neemt kun je ook erg mooie kick voorin krijgen. Ik speel zelf met de helon compo met dubbele kicks en een hx sq als middentoner. Het is een merk met een hoge prijs kwaliteit verhouding. Ik raad je aan wel degelijke versterkers erop te zetten om mooi geluid te krijgen. Nog 1 laatste advies, staar je niet blind op vermogens, een speaker van 60 watt met een goede versterker klinkt beter als een speaker van 300 watt met een slechte versterker.

                      #17555767
                      kadettje-89
                        Lid sinds:
                        19 February 2007

                        ok maar voor degene die achterin zit krijg dan toch overheersende bas te voor duren of niet.dus volgens jullie gewoon een goede compo voorin en dan een goede sub achterin en dat is het.ik ga voor die gele serie volgens mij is dat de helon serie.en merk versterke ben ik ff kwijt.maar het zou en goede combi worden volgens jm car stereo rotterdam noord.hij heeft het me laten horen met precies de zelfde radio en dan de sub compo en versterker.moet zeggen dat de kasten acterin de winkel stond te rinkelen hoor door de mooie bassen.ik laat jullie spoedig weten als ik mn sub en versterker heb.ga niet alles in 1 keer kopen.iik hou jullie op de hoogte.

                        #17555768
                        Desperado
                          Lid sinds:
                          4 September 2008

                          Zelf ook een complete AS installatie.

                          1 ding de meeste componenten lussen aardig wat power.

                          Zelf voorin helon 165 150 watt rms. zoals al gezegt is. ze kunnen heel erg hard gaan maar ook zuiver blijven spelen. met de juiste afstelling erg goed mogelijk om er ook een mooie warme klank te kunnen krieren.

                          Mijn helon speelt op een steg versterker met 210 watt rms.

                          Achterin heb ik enkele kicks van AS helon 2ohm ook op de steg.
                          En heb ook de sub van AS eveneens op een steg versterker.

                          Nja goed ik ben echt super te vreden over dit merk.
                          Zorg wel voor een goeie basis voor je speaker.

                          Vooral bij de helon moet je zorgen dat deze muurvast aan je deur zitten.
                          Ben je dan toch bezig zorg dan dat je je deuren DEMPT!!!.
                          Dit geeft zo’n betere weergave van het geluid.

                          Succes met je keuze en inbouw.

                          gr roy

                          #17555769
                          kadettje-89
                            Lid sinds:
                            19 February 2007

                            nou ja dat mn deuren goed dempen zal wel want het komt toch nu wel weer in mn pontiac transport en die bestaat helemaal uit polyester en de deuren zijn al goed gedempd zag ik laatst.maar alks ik het spul heb hoe en met wat ga ik eerst beginnen met afstellen op de radio of de versterker.

                            #17555770
                            Desperado
                              Lid sinds:
                              4 September 2008

                              je sluit eerst alles aan.

                              doe de sub als laaste.

                              Sluit de compo aan..
                              Zet alles op de basis instellingen ook op je radio.

                              Dan zet je je radio op 3 kwart volume en dan ga je afstellen.

                              Neem ook eens een kijkje op http://www.showyoursound.nl en of http://www.12vhifi.nl.

                              Neem de tijd om die site eens door te kijken en je komt al een heel eind.

                              Succes

                              #17555771
                              Powercorsa
                                Lid sinds:
                                26 October 2007

                                idd. de radio naar standaard instellingen zetten bas/trebble/enz op 0 zetten.
                                de gain op de versterker op nul en een basis instelling van de frequenties.
                                de bass boost op de versterker op 0 houden, is alleen pure vervorming.

                                Gebruik een nummer met flink laag/mid/hoog erin
                                Zet de radio op ongeveer 80% van het volume.
                                draai dan de gain rustig open en ga luisteren of het vervormt.
                                het hangt helemaal van de speakers/versterker en inbouw hoever de gain open gezet kan worden.
                                Een echte basis instelling is er niet alleen een richtlijn, aangezien alle auto’s weer anders klinken.

                                #17555772
                                kadettje-89
                                  Lid sinds:
                                  19 February 2007

                                  ok thnx en begin ik dan met de bas of treb.en de bas hoge tonen mogen dus niet gaan vervormen.dan klinkt het goed dus..ik heb een alpine radio en daar zit dus ook nog een menu in voor bas level,bas,treble,fader,hpf.en dan heb ik ook nog een optie voor khz enzo en de bas kan ik dan in gewoon omhoog en laag zetten maar kan dus ook nog eens de zwaardte doen met de regelcijfers.is best een ingewikkelde radio.

                                  #17555773
                                  Powercorsa
                                    Lid sinds:
                                    26 October 2007

                                    Eerst alleen met de versterkers, en dan op de radio het laatste beetje afregelen (finetunen).
                                    De hoofdlijnen moet je gewoon kunnen instellen op de versterkers.

                                    Maakt niet uit, gewoon appart afstellen.
                                    Je kan meestal alleen de bas en de mid/hoog afstellen, de mid en hoog zijn in de meeste gevallen alleen samen/tegelijkertijd af te stellen. Tenzijn je een goede (parametische) equalizer hebt

                                  16 berichten aan het bekijken - 1 tot 16 (van in totaal 16)
                                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.