speakers insignia 2009 /lichtsensor /comfort module / banden

Forumindex Forums Modellen Insignia speakers insignia 2009 /lichtsensor /comfort module / banden

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Auteur
    Berichten
  • #18421856
    koekeroe
    Deelnemer
      Lid sinds:
      3 June 2021

      hallo ik ben rob en ben nieuw hier

      ik heb een insignia tourer gekocht en was op zoek naar andere speakers voor in de voordeuren  heeft iemand een idee waar ik passende of orginele speakers kan vinden

      verder had ik een vraag over de lichtsensor  , de lichtsensor gaat bv in een tunnel erg laat aan en blijft dan daarna langere tijd actief  terwijl het vol dag licht is   , is dit af te stellen  of moet dat via de boord computer  , s morgen om 07.00 gaan tijdens het openen van de auto de koplampen branden en blijven soms best wel lang branden om daarna uit te gaan

      hoe weet ik of ik een comfort module in mijn auto heb ( het automatisch sluiten van de ramen bij het op slot doen van de auto )

      verder heb ik  all season banden 255/55r17 er onder liggen en ik wil standaard zomerbanden er onder  moet ik dan ook deze maat aanhouden of kan ik er ook smallere banden onder gooien

      sorry een hoop vragen  maar het leek mij beter om ze allemaal  in 1x te stellen

       

       

      #18421914
      Nick-GSI
      Deelnemer
        Lid sinds:
        30 June 2004

        licht sensor kan je niet afstellen

        als je de auto op slot klikt dan moet je de sluitknop op de afstandsbediening ingedrukt houden, gaan ze niet dicht dan zit het er niet op

        standaard banden maat is 225-55-17

        #18422142
        Insigniauser
        Deelnemer
          Lid sinds:
          29 November 2014

          [quote quote=18421856]hallo ik ben rob en ben nieuw hier ik heb een insignia tourer gekocht en was op zoek naar andere speakers voor in de voordeuren heeft iemand een idee waar ik passende of orginele speakers kan vinden[/quote] Speakers kun je waarschijnlijk wel bij een auto-hifi zaak krijgen, of bij een sloperij die Insignia’s heeft staan uithalen.

          [quote]verder had ik een vraag over de lichtsensor , de lichtsensor gaat bv in een tunnel erg laat aan en blijft dan daarna langere tijd actief terwijl het vol dag licht is , is dit af te stellen of moet dat via de boord computer , s morgen om 07.00 gaan tijdens het openen van de auto de koplampen branden en blijven soms best wel lang branden om daarna uit te gaan hoe weet ik of ik een comfort module in mijn auto heb ( het automatisch sluiten van de ramen bij het op slot doen van de auto )[/quote]

          Ik weet uit ervaring dat er een BCM(Body Control Module) update is waar ook het gedrag van de lichtsensor is gewijzigd (mijn eigen auto (MY2011) had namelijk hetzelfde probleem dat zelfs met vol zon op de voorruit de lampen nog aanbleven). Hiervoor moet je langs een Opeldealer om deze update erop te laten zetten. Zijn wel kosten aan verbonden.

          Vwb de comfortmodule, dat kun je zoals mijn voorganger aangaf uitproberen door bij een gesloten voertuig de deuren te ontgrendelen en de knop vast te houden door de ramen automatisch te laten zakken. Vergrendelen en dan vasthouden zorgt ervoor dat de ramen dicht gaan. Wel vasthouden tot ze echt open/ dicht zijn! Als je de knop loslaat blijven ze staan wanneer je de knop loslaat. Ik denk dat er wel een comfort module op zit aangezien je koplampen ook aan gaan als je de auto ontgrendeld. Dit kun je instellen in het menu (aan of uit en valt onder de FTTH stand)

          [quote]verder heb ik all season banden 255/55r17 er onder liggen en ik wil standaard zomerbanden er onder moet ik dan ook deze maat aanhouden of kan ik er ook smallere banden onder gooien sorry een hoop vragen maar het leek mij beter om ze allemaal in 1x te stellen[/quote]

          255/55R17? Weet je dat zeker?

          Volgens mij is de standaard maat 225/55R17, smaller kan wel (215/55)R17) maar hou de loadindex van de banden in de gaten aan en de snelheidindicatie voor jouw type Insignia. Een goede bandenboer kan je daar in wel adviseren. Je kan [url=https://www.autobandenmarkt.nl/automerk-banden/opel/insignia-sports-tourer] hier zelf je eigen insignia type invoeren[/url] dan krijg je vanzelf te zien welke banden geschikt en leverbaar zijn.

        3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
        • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.