Speakers Astra F

Forumindex Forums Modellen Astra Speakers Astra F

  • Dit onderwerp is leeg.
14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
  • Auteur
    Berichten
  • #17218028
    Askjeeves
      Lid sinds:
      30 November 2007

      Beste Opeltjes en Astraatjes,

      Aangezien ik mijn achterspeakers wil vervangen en wellicht over enkele weken ook mijn voorspeakers wil vervangen had ik enkele vraagjes. Ik heb al het topic door gebladerd en ook het “How to” gedeelte gelezen.

      Achter:

      Wat ik heb gezien zitten de speakers in een soort “ring” die weer vastgeschroefd word in het achter-zij gedeelte. Ik ga gewone coax-speakers gebruiken.

      – Hoeveel schroeven moeten er los?
      – Kan die ‘ring er dan zo uitgehaald worden?
      – Heb ik nog een speciale verloopstekker speakers nodig?

      Voor:

      Ik heb in het “How to” topic als gelezen hoe je de deurpanelen moet verwijderen.

      – Is dit noodzakelijk om de speakers te vervangen?
      – Moet er speciaal een compo-set in, want voor zover ik weet zit er een tweeter bij de spiegel?
      – Als ik vervangende speakers voor een Astra F aanschaf, kunnen deze dan zonder aanpassingen geplaatst worden?

      Het lijken simpele dingen, maar het schijnt nu eenmaal beter te zijn om sommige dingen ff te vragen voordat je aan de slag gaat en gefrustreerd moet stoppen en het dan alsnog te vragen.

      In ieder geval bedankt voor de antwoorden en laat weten hoe het afloopt. Eventuele andere tips zijn natuurlijk meer dan welkom.

      Gr. Askjeeves

      #17622305
      Matt-GSi
        Lid sinds:
        24 September 2006

        Voor en achterspeakers zitten vast in die ring.

        Deurpaneel aan de voorzijde moet er af. Zorg wel dat je hiervoor erg platte speakers hebt aangezien de raamgeleider achter de speaker zit.
        Maat: 16,5 cm

        Achter zitten deze met 4 schroeven vast, dan haal je ze er zo uit. Andere speakers zijn er zo in te schroeven.
        Maat: 13cm

        Voor zitten ze in ieder geval met aparte stekkertjes, afknippen is een optie als je de originele niet meer terug wil plaatsen.
        Achter geen idee

        #17622306
        zetos
          Lid sinds:
          4 January 2009

          Hey

          FF over je voordeuren jah je paneel moet eraf.
          Jah je moet andere ringen halen om je speakers te monteren aan gezien de orginele woofer op de behuizing vast gelijmdzit, kan je ook los snijden en dan daarin je nieuwe speaker monteren
          maar ik zou gewoon ff plastic ringen halen voor de f zijn gewoon te koop bij audiozaken en je hoeft niet perse een compo aan te schaffen maar dat ligt eraan hoe belangrijk je music vind.

          En die ring zit op 3 punten vast 1 keer boven en links en rechts.

          Greetz Wes

          #17622307
          robertszone
            Lid sinds:
            29 November 2009

            Achter zat er bij mij geen ring.. gewoon op 4punten een schroef erin.. 13cm speakers gekocht en die daar geplaatst, pasten precies :cool:

            #17622308
            Askjeeves
              Lid sinds:
              30 November 2007

              Ongelooflijk…………

              Wat maken jullie me blij met deze uitleg. Nu moet het wel lukken :wors
              Dank voor jullie support en zoals ik al zei…….hou je op de hoogte! king:

              #17622309
              zetos
                Lid sinds:
                4 January 2009

                Hey Askjeeves,

                Geen probleem daarom zitten we hier:D

                Greetzz

                #17622310
                Bluns
                  Lid sinds:
                  24 December 2005

                  Blijft wat ellende he die speakers voor van een astratje F.
                  Mocht je een 3deurs hebben met elektrische raam bediening heb ik evt. nog wat voor je. ;)

                  Klik hier

                  Verder succes met de inbouw.

                  #17622311
                  Askjeeves
                    Lid sinds:
                    30 November 2007

                    Dank je wel voor je aanbod, maar mijn raampjes hebben nog handbediening:o.

                    #17622312
                    Askjeeves
                      Lid sinds:
                      30 November 2007

                      Okidokie dan…………….

                      Het is allemaal gelukt :thumbup

                      Heb gewoon het zijpaneeltje er helemaal afgeschroeft en toen de speakers erin geplaatst. Leek me beter om het zo te doen, anders schiet je straks met je schroevendraaier door je speakertje:wub

                      De kartonnen dingen liggen in de kliko……….volgende maand de voorkant. Het klinkt iig al een heel stuk beter.

                      Nogmaals thx voor jullie support:wors

                      #17622313
                      BmB
                        Lid sinds:
                        25 September 2009

                        Yo, ff doorgaan op dit topic als dat mag!

                        Wil zelf van de week ook m’n speakers vernieuwen, eerst voor, achter heb ik al Blaupunkt GTx inzitten.
                        Zit naar dit setje te kijken:

                        Inbouwdiepte minimaal 46mm

                        Specs:
                        #

                        Maximum vermogen 170 Watt
                        #

                        Nominaal ingangsvermogen 35 Watt
                        #

                        Impedantie 4Ω
                        #

                        Frequentiekarakteristiek 32 – 26,000 Hz
                        #

                        Gevoeligheid (1W/1m) 90 dB
                        #

                        Grootte subwoofer (cm) 17 cm
                        #

                        Materiaal subwoofer IMPP Cone
                        #

                        Grootte tweeter 30,0 mm
                        #

                        Koppelstuk inbegrepen voor… • Renault
                        • Opel
                        • Volkswagen
                        • Peugeot
                        • Citroen
                        • Kia
                        • Hyundai

                        Gaat dit passen denken jullie of niet? Het liefst zonder die bevestigings ringen die om je stnd speakers zitten!
                        Als het kan zonder die ringen, lijkt het me wel verstandig om speaker isolatie eromheen te maken?

                        #17622314
                        robertszone
                          Lid sinds:
                          29 November 2009

                          Bij mijn Astra F had ik een diameter van 130mm . Ik zie hier bij jou 170mm staan (17cm). Denk dat je dan wel een adapter nodig het, alhoewel ik me afvraag of dat niet heel vele gaat uitsteken en niet ten koste van de klank gaat :hmmz

                          #17622315
                          BmB
                            Lid sinds:
                            25 September 2009

                            origineel gepost door robertszone
                            Bij mijn Astra F had ik een diameter van 130mm . Ik zie hier bij jou 170mm staan (17cm). Denk dat je dan wel een adapter nodig het, alhoewel ik me afvraag of dat niet heel vele gaat uitsteken en niet ten koste van de klank gaat :hmmz

                            Dit is voor de front speakers, achter heb ik al blaupunkt gtx zitten dus die hoeven niet vervangen te worden!

                            Excuus, er zijn blijkbaar meer mensen met 13 cm, dacht dat 16.5 altijd de standaard maat was?

                            #17622316
                            robertszone
                              Lid sinds:
                              29 November 2009

                              Voorspeakers in de deuren heb ik ook 13cm zitten. Heb toen het ‘frame’ van de originele speaker gebruikt om de nieuwe erin te doen. Oftewel creatief de oude eruit knippen en hier met parkertjes de nieuwe in vast zetten.. Werkt best goed :P
                              Helaas moest wel het hele deurpaneel er af :swear

                              #17622317
                              BmB
                                Lid sinds:
                                25 September 2009

                                Vandaag al mooi setje 16.5 cm sony explode erin gebouwd, deurpaneel eraf, ( k*t werk trouwens) oude originele setje eruit, speaker eruit gesneden zodat alleen het frame nog overbleef, daar de nieuwe speakers in gemaakt. paste niet helemaal zoals ik gehoopt had, heb 1 pootje van het rooster van m’n deurpaneel moeten afbreken, die kwam net tegen de speaker aan!

                                Verder had ik achter al een leuk setje zitten dus die gelaten voor wat het was, wel nog een Pioneer subwoofer, die zit nu mooi in de hoedeplank.
                                Loopt nu nog via m’n speakers achter, maar binnekort een versterker waar die op gaat!

                              14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
                              • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.