Forumindex › Forums › Modellen › Manta › Spanningsstabilisator: hoe maak ik hem zelf
- Dit onderwerp bevat 151 reacties, 40 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 14 oktober 2018om 18:59 door Ghanz.
-
AuteurBerichten
-
9 september 2010 om 17:08 #17578358
en laat ik die beide nu net nie hebben.
maar een gewone sold bout wel.
ak dr maar niet te veel warmte injaag9 september 2010 om 17:10 #17578359idd, denk dat dat een averechts effect gaat hebben :hmmz
Mocht het niet lukken, neem er dit weekend 2 mee. (is vast wel iemand te vinden die ze dan mee terug kan nemen, mocht je niet komen)
24 oktober 2010 om 14:09 #17578360heb er inmiddels een paar klaar.
zowieso een voor mijn eigen manta, en dan nog een paar voor de oldies van kennisen :D
24 oktober 2010 om 14:37 #17578361Stelt geen ruk voor, of wel dan?
17 november 2010 om 09:59 #17578362kheb vorige week een zeer aftands cockpitje gekocht…. met de stabilisator er nog op!
Dus ik ga ook mijn soldeerbout maar eens opzoeken! :wors
17 november 2010 om 15:52 #17578363origineel gepost door Ghanz
origineel gepost door manta1
conrad heeft die transistor niet maar zal zaterdag eens kijken bij hans. of ie nog wat heeftconrad heeft m wel degelijk.
zit enkel nu nog ff te kijken welke condensator ik precies moet hebben.
de link werkt helaas niet :(
Ik kan hem ook niet vinden, wel een L78S10CV. Is dat ook goed?
21 november 2010 om 19:03 #17578364ja die heb ik hier ook lammert.
22 december 2010 om 15:26 #17578365Ik heb net een u2u gestuurd voor een spanningsstabilisator.
De mijne is ook gaar dus er moet een nieuwe in.
Ben bij de opel dealer geweest en ze zijn nog te bestellen,
kost je dan wel 103 euro:o
Dan gun ik mijn geld liever aan iemand die er zijn hobby van maakt.Ik had er al veel over gelezen en had ook gehoopt dat het
uitbouwen van de tellers in mijn c kadett een eitje was .
Dat valt nog best tegen,vooral de km teller kabel.
Ik kom steeds klem te zitten en lig al helemaal open:cry
En natuurlijk is de zwarte rand om de tellers afgebroken.Maar goed het moet maar,en ik vervang gelijk ook alle
dashbord lampjes zo dat ik er voorlopig niet meer
achter hoef te zijn.Ik hoop dat je me kunt helpen.
Groeten Peter.22 december 2010 om 16:12 #17578366ff upje heren :D
kan mogelijk de spanningblokjes fabrieksmatig laten maken,
om de prijs laag te houden, heb ik enkel kapotte blokjes nodig, dit voor de behuizing.
kan het nieuwe spul er zo weer in gezet worden.is er hier, misschien vanuit de club uberhaupt intresse in?
zitten de types uit manta /ascona b in meerdere type opels?
let wel, zitten ze in meerdere modellen, dan wel identiek aan die van manta/ascona B.
22 december 2010 om 16:14 #17578367manta A, manta B (en uiteraard de ascona serie), Kadett C, GT zaten ze zeker weten in.
Andere modellen weet ik niet zeker.
25 december 2010 om 10:51 #17578368Stabilisator lag zoals beloofd al voor de kerst op
de deurmat:thumbupGeweldig en het oude blokje komt retour.
27 december 2010 om 20:51 #17578369is dit de juiste condensator (conrad website)
Tantaal condensator 35V 0,1µF
grt,
Koen27 december 2010 om 21:13 #17578370Die zou het moeten doen.
27 december 2010 om 21:14 #17578371ok, bedankt ;)
28 december 2010 om 17:00 #17578372[rquote=1822962&tid=117992&author=Balletje]Stabilisator lag zoals beloofd al voor de kerst op
de deurmat:thumbupGeweldig en het oude blokje komt retour.[/rquote]
En oude blokje ontvangen :thumbup
1 januari 2011 om 21:11 #17578373heb het gisteren geprobeerd maar te dikke/lange draden gebruikt, nu krijg ik natuurlijk niet alles erin :p
trouwens niet zo vanzelfspreken om alles zo mooi te solderen als op foto… :)3 februari 2011 om 20:29 #17578375ik heb net voor het eerst van mijn leven gesoldeerd hahaha en nog gelukt ook, maar laat het kapje er denk ik maar af ! die draden passen nooit ! morgen nog maar eens 1tje maken . incl soldeerbout 14 euro kwijt !!!!!
3 februari 2011 om 20:33 #17578376gebruik dan dunnere kabeltjes, dat kapje is niet alleen ter bescherming, maar dient gelijk ook als koellichaam (geen idee of hij het echt nodig heeft, maar kan nooit kwaad)
3 februari 2011 om 20:38 #17578377[rquote=1859518&tid=117992&author=Freestyler]gebruik dan dunnere kabeltjes, dat kapje is niet alleen ter bescherming, maar dient gelijk ook als koellichaam (geen idee of hij het echt nodig heeft, maar kan nooit kwaad)[/rquote]
ik heb gewoon stroomdraad gebruikt waar je een auto radio mee aansluit ! das wel wat stugge draad en ik weet ook niet als de behuizing er op moet ! zonder zou hij toch beter moeten koelen lijkt mij . morgen maar weer het daschbord uit de auto halen en dan testen hahahaha
3 februari 2011 om 20:49 #17578378Ik gebruik nog dunnere kabels, juist vanwege de stugheid (dunne speaker kabels)
Wat de koeling betreft, hoe groter het oppervlak, hoe groter de koeling. En het huis is iets groter dan de transistor zelf ;)
vandaar ook het vast schroeven en gebruiken van geleide pasta.4 februari 2011 om 14:22 #17578379ik heb er nu een gemaakt waar het kapje wel op zit !!!! maar geeft het zelfde aan als een originele ! dus nog steeds 200 km en lege tank volgens de meter , en dan gaat er ongeveer 19 liter bij en hij is weer vol . ook geeft ie minder temp aan na half uur rijden net uit het blauwe vlakje . ik geef het op weet niet wat het nog meer zou kunnen zijn .
gr dennis
4 februari 2011 om 19:47 #17578380Meet eens hoeveel volt je hebt op het uitgaande pootje van het blokje als je alles aangesloten hebt.
Het kan ook aan een slechte massa liggen dat je meters verkeerd aangeven (of een te lage ingangsspanning op het blokje)
Maar nu weet je ook waarom ik nooit op de tank meter rijd, maar op de dagteller.
P.S. 19 ltr op 200 km is overigens een heel net verbruik :thumbup
4 februari 2011 om 20:08 #17578381ja een net gebruik he hahahahaha maar toen ik de cc kocht gaf hij wel goed aan ! toen heb ik er een sr tellerset in gezet en hij gaf nog steeds goed aan . en zo opeens gaf hij helemaal niks meer aan dus ik een ander blokje er in gezet en vanaf die tijd geeft ie teweinig aan ! maar qua massa kan ik gewoon een extra massa draad aan de – pool van het blokje zetten ????
gr dennis
is wel een beetje on topic dit !
4 februari 2011 om 22:07 #17578382Controleer ook eens of alle printbanen achter je klokken nog in orde zijn.
Daar wil er ook nog wel eens een van doorsmelten.4 februari 2011 om 22:26 #17578383oke dat wist ik niet maar zal de tellerset er weer uit halen dit weekend en de printbanen controleren ! en als het dat niet is zal ik eens een extra massa aan de – pool van het blokje doen is kijken als dat dan werkt !
thanks voor de tip
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.