spaghettie uitlaat maken van lasbochten??

Forumindex Forums Techniek Cih spaghettie uitlaat maken van lasbochten??

  • Dit onderwerp is leeg.
6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Auteur
    Berichten
  • #17221001
    cuupi
      Lid sinds:
      18 February 2008

      Kan het technisch gezien zelf een spaghettie maken van lasbochten? Deze hebben een dikte van 2.6mm weet niet of de temp. van de uitlaat een probleem kan worden voor de kop. En welke diameter is een goede voor een 2.4? Heb een beetje zitten zoeken maar kan de diameter niet echt vinden. Zat zelf te denken aan 42mm of 48mm buiten maat!!

      #17669247
      2000
      Moderator
        Lid sinds:
        30 June 2004

        Waarom niet een kant-en-klare? Is (misschien?) wat duurder, maar scheelt wel aardig wat werk

        #17669248
        Keesjr
        Deelnemer
          Lid sinds:
          26 May 2006

          Als je een spaghetti uitlaat wilt kan je er beter eentje pasklaar nemen, maar het gietyzeren spruitstuk met een groep-A systeem werkt prima volgens mij.

          Heb zelf met een spaghetti en het gietijzeren spruitstuk op de vermogensbank gestaan, en er zat nauwelijks verschil in vermogen en koppel………

          Met de spaghetti was het geluid wel minder mooi, net alsof de uitlaat lekte terwijl die toch dicht was.

          #17669249
          toppertheo
            Lid sinds:
            3 February 2006

            heb voor 2 weken terug ook een spagetty onder mijn standaard 2.0E gezet en kan niks merken aan vermogen of koppel.
            de buiten diameter is 45 van de eerste buis vanaf de kop en dus van 4x 45 naar 2x 52mm en dan gaat het over naar 1x 62 (weet niet zeker meer kan ook 65 zijn)mm.
            de wand dikte is 1 tot 1,5mm dik dus 2.6 mm is dik genoeg lijkt mij.

            succes met de bouw van je uitlaat!! gaat vast goed komen en als het niet goed gaat dan doe je toch gewoon de orginele er weer op :cool:

            groeten.

            #17669250
            cuupi
              Lid sinds:
              18 February 2008

              Ik heb er al een pasklare onder zitten maar ik vind het lengte verschil te groot. Ik vindt het ook een uitdaging om er een te maken moet er alleen nog achter zien te komen wat de juiste lengte is. En als ik op de site van het duitse HDT-motorsport kijk vind ik dat er erg goed uitzien. Als ik dat allemaal bekijk lijkt het of hun ook lasbochten gebruiken. Maar misschien is de dikte niet goed voor de warmte afvoer?

              #17669251
              peerke1987
                Lid sinds:
                28 December 2006

                Spaghetti uitlaten zijn niet zo heel duur, varieren tussen de 150 tot de 300 euro denk ik. Dan kun je denken aan groep N of A.

                Een spaghetti Uitlaat alleen op een standaard motor zul je geen tot weinig vermogen winst merken. Wel wanneer meerdere aanpassingen gaat doen op je blok dan zal de spaghetti wel een toegevoegde waarde hebben.

                Klikkie doen voor voorbeeld

                Op die pagina heeft iemand ook een zelf gemaakt spruitstuk, misschien kun je eens contact opnemen met em

                Succes

              6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
              • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.