Sound Vec

Forumindex Forums Modellen Vectra, Signum Sound Vec

  • Dit onderwerp is leeg.
19 berichten aan het bekijken - 1 tot 19 (van in totaal 19)
  • Auteur
    Berichten
  • #17212239
    Seth
    Deelnemer
      Lid sinds:
      16 September 2009

      Hoi allemaal,

      Ik zal mij even voorstellen. Mijn naam is Nick Brosens en was tot voor kort trotse eigenaar van een zelf uitgebouwde Opel Vectra A1 1.6s 1992. Nu deze auto (met spijt in het hart en portemonee:cry) verkocht is en ik een Opel Vectra B1 1.6s 1996 gekocht heb, wou ik hierbij ongeveer hetzelfde doen.

      Ik ben ervan verschoten hoe makkelijk je een Vectra A zelf kan uitbouwen in elk opzicht zonder achtergrondkennis te hebben en hoe moeilijk een Vectra B kan doen als je nog maar een andere voorbumper wil steken.:puke
      Wat heb ik nu op mijn nieuwe Vectra allemaal veranderd:
      – Grill
      – Voorbumper
      – Achterlichten
      – Sportuitlaat
      – Interieur neon
      – Andere radio
      – Gecleand
      – Andere velgen

      Omdat ik vond dat mijn Remus sportuitlaat nogal flauw klonk wou ik eens horen hoe mijn uitlaat klinkt zonder een laatste knalpot en zo eventueel knalpot eraf laten en pijp naar achter trekken. Ik vond dit geluid zeer bedroevend van decibels. Nu was mijn vraag, is dit normaal of klopt er eigenlijk iets niet.

      Moest dit normaal zijn, ben ik van plan deze wagen te laten zoals hij is, een Vectra A 2.x kopen zonder platen, helemaal uitbouwen en alleen loslaten voor meetings en evenementen. (2e wagen welteverstaan).

      Als er mensen geïnteresseerd zijn hoe mijn Vectra A of Vectra B eruit zien, ik heb foto’s. Je moet alleen maar uitleggen hoe ik ze erop moet zetten. Ben erg fier op eerste Vectra, wat mijn eerste tuningproject was, al was hij nog net niet helemaal af.:wub

      Met vriendelijke groet

      Seth

      #17524180
      sjouke
      Deelnemer
        Lid sinds:
        22 September 2006

        welkom heirzo …

        zo moeilijk is het toch niet om aan een B te sleutelen (ok ok een A is makkelijker ja)

        enne laat die eind demper maar hangen maar sloop de midden demper er tussen weg … hoor je meteen een groot verschil ;) (midd. demper vervanger)

        #17524181
        Anoniem
          Lid sinds:
          1 January 1970

          hoi Nick
          Als eerst even welkom hier op het forum
          ik heb prezies hetzelfde als wat jij formuleerd
          ik heb er een remus eind demper achter gekocht dubbel pijps
          bijna 500euries :s en na montage was ik dus ook zeer teleur gesteld je hoort hem haast niet eens en als je hem hoort klink die niet echt leuk

          maar start ik mijn vec b zonder eind demper dan gromt die wel lekker door

          dus waar dat in zit ik weet het nie
          ook heb ik mijn midden demper al verwijderd en een vervangings buis ertussen gedaan ook dat heeft niet geholpen

          en als ik dan kijk bij een jongen uit de straat hier die heeft een demper universeel voor 7tientjes ongeveer en die gromt erover zonder enige aanpassing

          dus ik ben ook zeer benieuwd hoe je hem lekker kan laten klinken en hou deze topic zeker in de gaten want hoop wel waar voor me geld te kunnen krijgen

          oja foto’s upload je door de foto naar http://www.fotopocket.nl/index.php en dan even de directe linke hier plaatsen tussen [img]link[/img]

          Groet VectraB16V

          #17524182
          ReNeGade316
            Lid sinds:
            27 November 2007

            ben zeker benieuwd naar de pics van allebei je vec’s kan je alleen niet uitleggen hoe je ze moet plaatsen maar daar kunnen de andere hier je zeker bij helpen en veel plezier met de verbouwing van je nieuwe vec

            #17524183
            Anoniem
              Lid sinds:
              1 January 1970

              foto’s upload je door de foto naar http://www.fotopocket.nl/index.php
              en dan even de directe linke hier plaatsen
              tussen [img]link[/img]

              #17524184
              Navy
              Deelnemer
                Lid sinds:
                22 August 2005

                origineel gepost door VectraB16V
                hoi Nick
                Als eerst even welkom hier op het forum
                ik heb prezies hetzelfde als wat jij formuleerd
                ik heb er een remus eind demper achter gekocht dubbel pijps
                bijna 500euries :s en na montage was ik dus ook zeer teleur gesteld je hoort hem haast niet eens en als je hem hoort klink die niet echt leuk

                maar start ik mijn vec b zonder eind demper dan gromt die wel lekker door

                dus waar dat in zit ik weet het nie
                ook heb ik mijn midden demper al verwijderd en een vervangings buis ertussen gedaan ook dat heeft niet geholpen

                en als ik dan kijk bij een jongen uit de straat hier die heeft een demper universeel voor 7tientjes ongeveer en die gromt erover zonder enige aanpassing

                dus ik ben ook zeer benieuwd hoe je hem lekker kan laten klinken en hou deze topic zeker in de gaten want hoop wel waar voor me geld te kunnen krijgen

                oja foto’s upload je door de foto naar http://www.fotopocket.nl/index.php en dan even de directe linke hier plaatsen tussen [img]link[/img]

                Groet VectraB16V

                Ook een welkom van mij!

                Ik heb een Vectra A2 met een Sebring einddemper. Met de originele einddemper hoorde ik niks in de auto als ik de muziek aan had. Nu, met de Sebring, hoor ik de uitlaat wèl. Ik heb gewoon mijn tussendemper laten zitten. Ik wil niet dat de hele straat ’s avonds naar buiten rent als ik thuiskom. Het is wel degelijk harder en vooral donkerder, maar niet overdreven zoals bij sommigen die je 6 straten ver al hoort aankomen.
                Bovendien móet een uitlaatdemper een goedkeuring hebben en mag niet boven een bepaald aantal decibels uitkomen. Anders loop je het risico van èn een dikke boete, èn inname van je kentekenbewijs.
                En je wilt niet op lange ritten doodmoe worden van je eigen herrie, toch?

                #17524185
                Anoniem
                  Lid sinds:
                  1 January 1970

                  @Navy,
                  Nee dat hoeft ook niet maar je verwacht voor die prijs en merk dus wel wat meer dan dit,
                  want wat het nu is het is nu zelfde als met orginele demper
                  kijk dan had ik de remus niet hoeven kopen en scheelde het me behoorlijk wat centen
                  maar ik wacht rustig af want heb bericht gehad dat het door de wol komt wat nog weg moet branden

                  Groet VectraB16V

                  #17524186
                  opel-limbo
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    24 July 2007

                    Welkom hier en we wachten met smacht op de :kewlpics

                    #17524187
                    Seth
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      16 September 2009

                      Hoi iedereen,

                      Ja dacht dat ik emails zou krijgen over reactie en toen ik nog niets kreeg, heb ik maar eens besloten om te gaan kijken tot mijn verbazing :P

                      Dat van die middendemper ga ik eens bekijken hoe ik dat kan doen, moet dan nog eerst aan een vervangingsbuis kunnen geraken maar mits dat vader magazijnier is moet dat wel te doen zijn ;)

                      En idd mijn einddemper was een verdomde dure Remus van over de €400 (toen met korting) dus ik vond het heel teleurstellend… :cry Maar ga eens zien wat hierboven geeft en anders trek ik een buis in de middendemper met een Whitehooker erop als einddemper (heeft mijn vorige Vec veel beziens mee gehad:agent)

                      Ik ben nu mijn foto’s aant uploaden van mijn Vec’s en zal ze sebiet tonen ;)

                      Met zeer vriendelijke groeten aan iedereen die mij heeft kunnen/willen helpen.

                      Seth

                      #17524188
                      Seth
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        16 September 2009

                        Opel Vectra A1 1.6s 1992

                        Wat is er allemaal aan veranderd:

                        Bodykit:
                        – Voorbumper zelf gespoten en racegaas erin geplaatst
                        – A1 grill vervangen door A2 grill, zelf gespoten en racegaas erin geplaatst
                        – Achterbumper zelf gespoten en parkeerwachter erin geplaatst
                        – Zijstrips verwijderd
                        – Gecleand

                        Lights:
                        – Angel Eyes erin geplaatst (met blauwe LED’s voor blauwe Angel Eyes)
                        – Chrome achterlichten (randen) zelf gespoten en geplaatst (LED bulb erin gestoken)

                        Exterior:
                        – 15″ TP’s wheels *staan niet op foto*
                        – Whitehooker sportuitlaat eronder
                        – Sticker ‘VECTRA’ op achterruit geplakt
                        – Sticker ‘DOPPEKE SETH’ op voorruit geplakt (voor de vriendin;)) *helaas geen foto van, auto begaf het 2 weken later*

                        Neon:
                        – Neon onderaan de wagen, in de grill, onder voeten bestuurder en passagier voorraan, onder voeten passagiers achteraan, op de hoedeplank, op de achterste zijruiten en in de koffer

                        Interior
                        – Universele afstandsbediending op centrale vergrendeling geplaatst
                        – Interieur zelf gespoten in het grijs
                        – Blauwe interieurknoplichten gestoken (dankzij vader omdat die kan solderen)
                        – Sparco matten erin
                        – Aluminium pedalen erin
                        – 32 cm sportstuur erin


                        Kon onze pa ni echt mee lache :argue

                        Opel Vectra B1 1.6s 1996

                        Wat is er allemaal aan veranderd:

                        – Voorbumper vervangen door voorbumper met mistlampuitsparing en LATEN spuiten (resultaat is om een oog uit te blijten)
                        – Voorbumpergrill vervangen door racegaas
                        – Remus-uitlaat eronder gestoken
                        – 15″ TP wheels (zwart gespoten door vader :p)
                        – Achterlichten zwarter gespoten
                        – Neon onder voeten bestuurder en voorste passagier
                        – Grill vervangen door racegaas
                        – Sparcomatten erin
                        – Tuningstickers geplakt op zijdeuren (Sparco, Remus, Redbull, Streetglow)
                        – Sticker ‘DOPPEKE SETH’ op voorruit geplakt

                        Wat zouden mijn plannen nog zijn met deze Vec:
                        – Devil Eyes
                        – FULL LED tailllights (ni van die kleine ronde LED’s dus wss custom late make door ne maat van mij)
                        – Neonisen
                        – Mistlampen
                        – 2e paar dagrijlampen inhouwen
                        – Interieur spuiten
                        – Blauwe interieurlichtknoppen steken
                        – Andere spoiler, achterbumper en sideskirts
                        – Zijstrips en deurklinken laten meespuiten
                        – Volledig laten herspuiten in het metallic zwart (door een goede spuiter)
                        – Nieuw afstandsbediening

                        Maar ik ben echt aan het twijfelen of ik het wel ga doen… Altijd als ik iets wil doen aan deze Vec, werkt hij precies tegen.
                        Het kan evegoed zijn dat ik hem zo laat, een 2e wagen ga kopen (Opel Vec A) en die als 2e wagen ga uitbouwen…

                        Seth

                        #17524189
                        sjouke
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          22 September 2006

                          als ik mijn mening mag geven?

                          hou de B mooi zo (kleuren combo donker rood en zwarte accenten zijn prachtig in mijn ogen) als Daily en koop er een goedkope A bij voor de leuk ja :)

                          want om eerlijk te zijn? …deze B is eigenlijk Af .. niks meer aan doen :wors (ok ok op de mistlampen na :P)

                          #17524190
                          2e-c14nz
                            Lid sinds:
                            5 June 2009

                            Nette vec! Vond alleen je velgen wel beter staan onder die meriva, maar dat is een kwestie van smaak. Veel succes met je hobby :)

                            #17524191
                            Seth
                            Deelnemer
                              Lid sinds:
                              16 September 2009

                              Ja dat is misschien het beste want anders ga ik er wss iets lelijk van maken. Een paar mistlampen erop en klaar is Belgische Kees ;)

                              @ 2e-c14nz ken jij mijn vader zijne meriva soms? :D Ja die velgen waren origineel van mij, heb ze dan kapotgereden gehad, maar ze zijn hersteld en ik heb de velgen terug gepikt van mijn vader :-D Maar binnenkort wil ik van die 5-star velgen van de Tigra B kopen… M8IG :wors

                              Misschien dat ik dan mettertijd terug een Vec A ga kopen en die dan stuk voor stuk ga uitbouwen. Ik ben echt blij da jullie je eerlijke mening en ideeën erover geven. Hier ben ik veel meer mee als gewoon ja-knikkerij :P

                              Seth

                              #17524192
                              sjouke
                              Deelnemer
                                Lid sinds:
                                22 September 2006

                                nou ja van een B vectra is ook iets HEEL moois te maken maar tis maar net wat je mooi vindt :hmmz

                                ik zou zeggen check VectraTeam.nl maar eens ;) daar staat heel wat moois tussen (zowel gtuned of standaard)

                                #17524193
                                2e-c14nz
                                  Lid sinds:
                                  5 June 2009

                                  Hee! nee sorry ken je vader niet, maar aan de foto’s te zien zaten ze eerst onder de meriva :D Voor de rest echt een leuke vec!

                                  #17524194
                                  Seth
                                  Deelnemer
                                    Lid sinds:
                                    16 September 2009

                                    Ik heb ongeveer wel een inzicht van wat ik van een vectra wil:
                                    DDT achterbumper, New Radical Sideskirts, Bandit voorbumper, Shogun spoiler, Raamspoiler, Embleemloze Grill, Evo motorkapluchtinlaat, Chrome Angel Eyes met blauwe LED’s, Chrome Custom Taillights met LED’s, M3-spiegels, Double Exhaust, Alu ruitenwissers, Interieur LED blauw, 4 Sparco-Torino II Zwart, Sparco P102 sportstuur, Alu pedalen, neon blauw handremcover, alu deurpinnen, alu tachometer met blauwe opschrift, alu tachometeromranding, sparco veerpoortbrug, sparco, sportfilter, blauwe sparco slijklappen, interieur blauw met zwarte accenten, Blauwe neon in en onder de wagen, …

                                    Heb ongeveer uitgerekend (als ik alles zelf installeer en doe buiten spuiten) kost het iets van een €7500 met alle materialen en eventuele hulps.

                                    Dit is het interieur van kleur die ik zou willen hebben.


                                    @2e-c14nz

                                    Ja die zaten eerst onder mijn eerste Vec a. heb er een accidentje mee gehad, onze pa heeft ze dan late herstellen en onder zijne zwarte meriva A2 gestoken. Was mooi maar had zelf nog velgen nodig dus heb ze terug gepikt :p maar ga ze teruggeven nadat ik het geld heb om zelf velgen te kopen :D

                                    Seth

                                    #17524195
                                    Seth
                                    Deelnemer
                                      Lid sinds:
                                      16 September 2009

                                      Hoi iedereen,

                                      Heb nu de wagen en vrije tijd en ben onder de wagen gaan liggen om de middendemper eraf te halen maar dit is niet zo simpel, die zit vrij tot zeer hard vast… Heeft er iemand soms tips hoe ik die er gemakkelijker af krijg?

                                      Seth

                                      #17524196
                                      sw_reijnders
                                      Deelnemer
                                        Lid sinds:
                                        27 October 2005

                                        origineel gepost door Seth
                                        Hoi iedereen,

                                        Heb nu de wagen en vrije tijd en ben onder de wagen gaan liggen om de middendemper eraf te halen maar dit is niet zo simpel, die zit vrij tot zeer hard vast… Heeft er iemand soms tips hoe ik die er gemakkelijker af krijg?

                                        Seth

                                        Veel kruipolie en een hamer :hmmz

                                        #17524197
                                        Anoniem
                                          Lid sinds:
                                          1 January 1970

                                          origineel gepost door Seth
                                          Hoi iedereen,

                                          Heb nu de wagen en vrije tijd en ben onder de wagen gaan liggen om de middendemper eraf te halen maar dit is niet zo simpel, die zit vrij tot zeer hard vast… Heeft er iemand soms tips hoe ik die er gemakkelijker af krijg?

                                          Seth

                                          Even warm laten lopen en dan moet je de moeren zo kunnen verwijderen

                                        19 berichten aan het bekijken - 1 tot 19 (van in totaal 19)
                                        • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.