Soorten mistlampen?

Forumindex Forums Modellen Astra Soorten mistlampen?

  • Dit onderwerp is leeg.
6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Auteur
    Berichten
  • #17223993
    Astra Bas
      Lid sinds:
      27 July 2010

      Goedemiddag,

      Afgelopen week heb ik mijn mooie Astra G 3d hatchback ingeruild voor een nieuwere, grotere en diesel Astra G station. Uit vorige berichten zien (we) jullie natuurlijk graag een aantal foto’s van de wagen, dus zal deze gelijke bijvoegen.

      Gelijk maar een vraag?
      Mijn eerste project is het plaatsen van mistlampen, heb gekeken en de bekabeling ligt klaar.
      Mijn verlichting is rondom gerookt, zijn er ook mistlampen in deze uitvoering verkrijgbaar?

      Groet, Bas

      MMMM, ik ben niet echt een computer held. Lukt me even niet zo snel om foto’s bij te voegen. Komen eraan

      #17704596
      GooneyBird
      Deelnemer
        Lid sinds:
        11 February 2010

        Kort antwoord; nee.

        Er zijn voor de Astra G slechts 3 verschillende soorten mistlampen. De kleine vierkant-achtige die in de normale bumper passen (deze heb jij waarschijnlijk nodig), en die van de coupe/cabriolet-bumper. Deze zijn wat kleiner, en passen niet in de normale bumper. Dan zijn er nog de OPC-mistlampen, en deze passen weer alleen in de OPC-bumper. Deze zijn helemaal klein, en rond met hun eigen plastic omhulsel

        Alles gaat beter met foto’s:


        De ‘gewone’ mistlampen


        Coupe/Cabriolet lampen


        OPC-lampen

        EDIT: Afbeeldingen even wat kleiner gemaakt.

        Trouwens, als je foto’s wil plaatsen, moet je ze ergens uploaden (http://www.imageshack.us werkt goed), dan de link nemen en deze hier neerzetten. Dat doe je door:

         [img]www.bron.nl/foto.jpg[/img] 

        te doen.

        #17704597
        GooneyBird
        Deelnemer
          Lid sinds:
          11 February 2010

          Oh trouwens, als je mistlampen wil plaatsen heb je nodig:

          – de mistlampen zelf (duh..) met bolletjes
          – Een schakelaar die mistlampen ondersteunt (Dit is evt. zelf te maken als je een beetje kan solderen)
          – een relais (dezelfde als de achtermistlamp)
          – een zekering voor de mistlampen voor.

          Aangezien de Opel dealer een arm+been rekent voor het relais, kan je deze beter op de sloop halen. Ik weet het type even niet meer zo snel uit m’n hoofd, maar ik zal vanavond even kijken in m’n eigen auto. Ook de schakelaar kan je beter van de sloop halen. Mocht dat niet lukken heb ik hier nog eentje liggen (zonder mistlampen) die je voor 7,50 + de kosten van verzending mag hebben om op te experimenteren. (Schakelaar heeft niet mistlampen voor, maar hier kan je wel het switchje op het printplaatje uit halen, plus een mistlamp-achter knop, zo heb ik het ook zitten met 2 achtermistlamp-knoppen). Maar het makkelijkst is de sloop, dan heb je meteen ook het juiste knopje.

          Ik zal vanavond even in m’n boekje kijken wat voor relais en welke zekering je nodig hebt.

          #17704598
          Astra Bas
            Lid sinds:
            27 July 2010

            oke, het is me helemaal duidelijk.
            Drie soorten mistlampen, maar eigenlijk maar een die direct in mijn bumper past.
            Je voorstel van de schekelaar hou ik in mn achterhoof, bij voorbaat dank. Ik redelijk contact met de een sloop, vraag wel ff of ik ingelicht kan worden wanneer er een sloopauto is met standaard mistlampen.
            Met de foto’s ga ik aan de hetw erk, komen eraan.

            Bedankt zover.

            Bas

            #17704599
            GooneyBird
            Deelnemer
              Lid sinds:
              11 February 2010

              Ik heb nu even m’n instructieboekje erbij getrokken, en je moet zekering nummer 12 hebben, die moet 15A zijn. Het relais is degene naast die van het achtermistlamp, daarnaast zit een open vak met wat contacten, daar moet ie in. Nogmaals, als ik jou was zou ik gewoon op de sloop een relais trekken van een achtermistlamp en die erin zetten, nieuw zijn ze nogal duur die dingetjes.

              #17704600
              corsaagsi
              Deelnemer
                Lid sinds:
                30 June 2004

                De mistlampen zijn standaard al een beetje “smoke” kijk maar naar de bovenste foto

              6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
              • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.