Soort Koelvloeistof X12SZ

Forumindex Forums Modellen Corsa Soort Koelvloeistof X12SZ

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Auteur
    Berichten
  • #18338394
    Astra_R
    Deelnemer
      Lid sinds:
      26 September 2011

      Hallo allen,

      Een kleine vraag die ik i.v.m. minder druk kleine vragen topic toch maar hier post.
      Welk type koelvloeistof gaat er (origineel) in de X12SZ van ’97?
      Ik stel deze vraag omdat ik meen dat TIS 2000 spreekt van de blauwe OE variant voor blokken van voor 2000/ 2001 en de oranje variant voor nieuwere modellen.

      Bij navraag bij de VOD beweren ze dat ik voor zowel mijn astra(2001) als de corsa(1997) de oranje variant kan gebruiken. Echter beweerden ze, terwijl op de verpakking een verdunning van 50% stond aangegeven ook dat de kvs niet verdunt hoefde te worden. Pas na navraag, met wijzen op de verpakking van mijn kant, gevolgd door naarvraag bij hun collega’s werdt mij verteld dat de kvs wel 50% verdunt hoorde te worden.

      Je zult begrijpen dat mijn vertrouwen in hun exprertise op het gebied van koelvloeistof voor de wat oudere modellen een flinke deuk heeft opgelopen.
      De distributieriem is binnenkort aan vervanging toe waarbij ik het systeem wil spoelen en wil voorzien van lekker verse vloeistof.

      Alvast bedankt voor de reacties.

      #18338395
      Jasper98
      Deelnemer
        Lid sinds:
        27 January 2017

        Als je het kenteken van je auto invoert op kroon-oil.com kun je zien welke vloeistoffen veilig toepasbaar zijn.
        Ik gebruik zonder problemen blauwe koelvloeistof van dit merk, verdunnen is niet nodig.

        Groet,

        Jasper

        #18338397
        Astra_R
        Deelnemer
          Lid sinds:
          26 September 2011

          Óók kroon oil spreekt van verschillende soorten en kleuren die overeenkomen met de info in TIS2000.
          Echter is de kleur niet leidend maar de samenstelling. Daarom wil ik 100% zeker zijn van de juiste vloeistof.
          Ik voorkom graag een “dex-cool debacel”(zie google).
          Ik denk dat je gelijk hebt hoor. Maar als meer mensen dit kunnen bevestigen hoor ik het graag.

          #18338398
          Jasper98
          Deelnemer
            Lid sinds:
            27 January 2017

            De ellende met dex-cool komt vaak doordat men zonder het systeem goed te spoelen overstapt op een andere koelvloeistof. De twee soorten vloeistof gaan een reactie met elkaar aan wat resulteert in een dikke drab.

            Als ik trouwens mijn kenteken invoer (X14SZ motor, zelfde jaar) wordt alleen de blauwe SP-11 vloeistof getoond.

            #18338409
            Corsa_GSi
            Deelnemer
              Lid sinds:
              30 June 2004

              Je kan zonder probleem de roze koelvloeistof bij de dealer halen en deze kan je inderdaad 50% mengen met water, minder mag ook.
              Je kan ook gewoon een 5 liter kan roze koelvloeistof van een ander merk halen en deze hoef je dan niet meer te mengen.
              Beide beschermen dan tot zo’n -35 graden uit me hoofd.

              Ik rij in al mijn Opels met roze koelvloeistof (Vectra B V6, Corsa B 2.0 16v, Astra F 1.6 16v, Corsa D 1.4 16v en Agila B 1.2 16v).

              #18338412
              warhamstr
              Deelnemer
                Lid sinds:
                20 August 2009

                In die oude 8klapper, gewoon blauwe KVS doen. Voor de zekerheid kun je t systeem eerst doorspoelen met kraanwater.

                #18338566
                Astra_R
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  26 September 2011

                  Ik denk dat we voor de blauwe gaan. Aangezien TIS dit adviseert, kroon oil en hier 2 andere gebruikers zijn die het naar tevredenheid gebruiken.
                  Het was zowieso de bedoeling om de reinigen en te spoelen om bestaande vervuiling er uit te spoelen. Ook vermoed ik dat er ooit al iets is gemengd aangezien de kleur niet meer met zekerheid te herkennen is.

                  Ik overleg deze week nog even met mijn monteur(werkzaam bij VOD) naar zijn visie en koppel nog terug.

                  Bedankt voor het meedenken.

                7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.