Forumindex › Forums › Modellen › Senator, Monza en Commodore, Rekord, KAD › snelheids afhankelijke stuur bekr. senator B ?
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
3 september 2012 om 20:47 #17251984
Hoe werkt ie ?
als je de stekker er niet op doet , geeft ie dan maximale bekrachtiging ?
en is het 2 standen of werkt het traploos ?alvast dank !
7 september 2012 om 21:46 #18063479Is er nou niemand die verstand heeft van een senator b ?
8 september 2012 om 08:11 #18063480nou ik heb er een maar ik heb nog niets van electronica op het stuurbekrachtigings systeem kunnen vinden.
12 september 2012 om 20:42 #18063481mijn maatje zijne heeft dat ook,
maar nog nooit over nagedacht hoe dat nou zou werken.
t lijkt wel traploos te gaan, maar kan verbeelding zijn.
en wat er gebeurt als de stekker eraf ligt…? uh.. niks meer misschien?
gewoon ouderwets stuurbekrachtiging?12 september 2012 om 20:56 #18063482Denk idd traploos had ik
Op een ander merk destyts ook13 september 2012 om 20:31 #18063483@mr-turbo wrote:
Is er nou niemand die verstand heeft van een senator b ?
Misschien je vraag ook aan de omega-rijders stellen, die hebben misschien meer verstand.
Wat ik me kan herinneren dat ik ooit eentje had die zwaar stuurde bij stilstand, en tijdens rijden normaal.14 september 2012 om 23:46 #18063484De stuurbekrachting (servotronic ) is trappelos afhankelijk van de snelheid.
Als ze niet aangesloten is werkt ze niet omdat het magnetventil niet opend.
Gr. Peter16 september 2012 om 11:05 #18063485@mr-turbo wrote:
Hoe werkt ie ?
als je de stekker er niet op doet , geeft ie dan maximale bekrachtiging ?
en is het 2 standen of werkt het traploos ?alvast dank !
Bij stilstand bekrachtigt de magneetspoel maximaal.
Hoe hoger de snelheid wordt des te minder de magneetspoel aanstuurt.
Dus als je de stekker erafhaalt stuurt de auto het zwaarst.
Je kan het ventiel ook handmatig afstellen , dan moet je het ventiel even demonteren , er zit een stelschroefje in waarmee je de stift meer of minder voorspanning geeft (meer of minder olie).
Als je hem maximaal inschroeft heb je zeer veel stuurbekrachtiging.Afz, Massa Wietjen
17 september 2012 om 18:02 #18063486dan werkt het dus tegengesteld als wat je eigenlijk zou verwachten…
maar er is dus op een makkelijke manier een instelbare bekrachtiging van te maken mbv een potmeter ?en zou het gewoon een voltage kwestie zijn of een blokgolf / frequentie ?
18 september 2012 om 17:34 #18063487Volgens mij bekrachtigt hij max bij 5 volt en naar beneden minder. Als je dmv een pot meter je stuurbekrachtiging wil regelen werkt dat wel denk ik.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.