Smartphone houder

Forumindex Forums Modellen Grandland X Smartphone houder

22 berichten aan het bekijken - 1 tot 22 (van in totaal 22)
  • Auteur
    Berichten
  • #18366582
    pkrielen
    Deelnemer
      Lid sinds:
      7 March 2019

      Als bijna GLX rijder vraag ik me af waar bestaande rijders hun smartphone laten in de GLX.

      Vanuit mijn vorige auto’s ben ik gewend hem in een telefoonspecifieke houder op een lederen console te hebben naast de middenconsole, maar tegenwoordig denk ik dat los in het bakje in de midden console net zo handig is als carplay/android auto beetje goed werkt.

      Hebben jullie mooie oplossingen zoals dashmount/proclip, etc.  waarvan je helemaal weg bent ? Of juist zegt dat het er niet uitziet…

      Daarbij zou ik hooguit de telefoon weer makkelijk in zicht hebben en in de buurt van een USB aansluiting als ik voor bv een flitsmeister/navigatie de smartphone gebruik ipv navi van de auto zelf.

      #18366588
      Jan Driebeen
      Deelnemer
        Lid sinds:
        9 February 2018

        [quote quote=18366582]Als bijna GLX rijder vraag ik me af waar bestaande rijders hun smartphone laten in de GLX. Vanuit mijn vorige auto’s ben ik gewend hem in een telefoonspecifieke houder op een lederen console te hebben naast de middenconsole, maar tegenwoordig denk ik dat los in het bakje in de midden console net zo handig is als carplay/android auto beetje goed werkt. Hebben jullie mooie oplossingen zoals dashmount/proclip, etc. waarvan je helemaal weg bent ? Of juist zegt dat het er niet uitziet… Daarbij zou ik hooguit de telefoon weer makkelijk in zicht hebben en in de buurt van een USB aansluiting als ik voor bv een flitsmeister/navigatie de smartphone gebruik ipv navi van de auto zelf.[/quote]

        Ik gebruik Waze (via Apple Carplay, is inclusief melding flitsers) ipv het navisysteem van Opel. Ik heb de telefoon altijd bedraad aangesloten (anders werkt CarPlay niet) en de iPhone ligt dan ‘los’ in het bakje in het middenconsole.

        #18366590
        Knutsel2
        Deelnemer
          Lid sinds:
          25 April 2018

          Ik gebruik een houder van Brodit welke eenvoudig naast de middenconsole gemonteerd is.

          Je kunt er voor iedere telefoon een geschikte brodit clip monteren zodat je de telefoon eenvoudig in en uitschuift.

          ik heb hiervoor gekozen omdat je voor carplay een bekabelde verbinding nodig hebt en de houder voorkomt geklungel met stekkertje in en uit elke x als je in/uit stapt.

          Kosten in totaal €95,-

          als je wil kan ik een foto maken.

          hier is de website  https://www.broditnederland.nl/contents/nl/p64818_Kuda-Console-3135-Opel-Grandland-X-Vanaf–2017-tot-en-met-vergelijk-afbeelding.html

          #18366591
          pkrielen
          Deelnemer
            Lid sinds:
            7 March 2019

            [quote quote=18366590]Ik gebruik een houder van Brodit welke eenvoudig naast de middenconsole gemonteerd is. Je kunt er voor iedere telefoon een geschikte brodit clip monteren zodat je de telefoon eenvoudig in en uitschuift. ik heb hiervoor gekozen omdat je voor carplay een bekabelde verbinding nodig hebt en de houder voorkomt geklungel met stekkertje in en uit elke x als je in/uit stapt. Kosten in totaal €95,- als je wil kan ik een foto maken. hier is de website https://www.broditnederland.nl/contents/nl/p64818_Kuda-Console-3135-Opel-Grandland-X-Vanaf–2017-tot-en-met-vergelijk-afbeelding.html[/quote]

            Ik heb in het verleden ook zoiets gehad maar ben op een gegeven moment overgestapt op een universele zodat ook de telefoon van mijn vriendin in de houder kon en ik niet vast wilde zitten aan een bepaald model telefoon.

            Als je een foto kunt posten van jouw opstelling zou dat wel fijn zijn, krijg ik beetje idee hoe dat er uitziet in het echt..

            #18366603
            Knutsel2
            Deelnemer
              Lid sinds:
              25 April 2018

              Dat ziet er dan zo uit:

              19E173B0-D418-4057-B1EF-607F87DF0644793C8D3B-5338-41E4-B633-892E87BC23DB

              #18366635
              pkrielen
              Deelnemer
                Lid sinds:
                7 March 2019

                [quote quote=18366603]Dat ziet er dan zo uit: [/quote]

                Dank je voor de foto’s, ik denk dat ik persoonlijk eerder een beweegbare houder zou pakken, dat je hem af en toe wat kan draaien als de zon net verkeerd staat bijvoorbeeld. Hoe is de kleur van de kuda console tov de auto zelf  ? , op jouw foto lastig te zien, op de website van de leverancier lijkt het alsof de console zwart is en de auto meer grijs..

                Ook ben ik beetje bang dat de bijrijder nogal snel tegen mijn telefoon aan zit met zijn knie ? Bij mijn huidige Volvo heb ik eigenlijk bijna zelfde opstelling, maar die zit een stuk hoger.

                -Pascal.

                #18367328
                Niels Stegehuis
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  29 May 2019

                  Beste knutsel2,

                   

                  Mooie foto’s, video’s maar hoe krijg jij kabel zo dat het klepje wel dicht gaat?

                  #18367350
                  pkrielen
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    7 March 2019

                    [quote quote=18366635]

                    Dat ziet er dan zo uit:

                    Dank je voor de foto’s, ik denk dat ik persoonlijk eerder een beweegbare houder zou pakken, dat je hem af en toe wat kan draaien als de zon net verkeerd staat bijvoorbeeld. Hoe is de kleur van de kuda console tov de auto zelf ? , op jouw foto lastig te zien, op de website van de leverancier lijkt het alsof de console zwart is en de auto meer grijs.. Ook ben ik beetje bang dat de bijrijder nogal snel tegen mijn telefoon aan zit met zijn knie ? Bij mijn huidige Volvo heb ik eigenlijk bijna zelfde opstelling, maar die zit een stuk hoger. -Pascal.[/quote]

                    Ik heb voorlopig maar even de universele oplossing gebruikt, dus een houder waar meerdere telefoons in kunnen en een losse kabel.
                    De houder sluit zichzelf als je de telefoon er tegenaan drukt, dus dat is wel handig.
                    Ik ben nog niet zo overtuigt van de voordelen van android auto, dus de kabel hoeft er niet altijd in.

                    IMG-20190707-WA0002IMG-20190707-WA0001IMG-20190707-WA0000IMG-20190707-WA0003

                    #18370792
                    samson1955
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      16 February 2005

                      Hoi , ik had in mijn Astra K ook zo’n kuda console maar kreeg hem niet fatsoenlijk vast gezet door middel van die onderste clip om te buigen,hoe gaat dat bij de Grandland? Moet je dan het kunstof paneel wat tegen de versnellingstunnel los maken of moet er iets anders gebeuren anders is de ruimte erg beperkt om die clip er fatsoenlijk achter te krijgen.

                      Gr Hans

                      #18370797
                      Knutsel2
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        25 April 2018

                        [quote quote=18370792]Hoi , ik had in mijn Astra K ook zo’n kuda console maar kreeg hem niet fatsoenlijk vast gezet door middel van die onderste clip om te buigen,hoe gaat dat bij de Grandland? Moet je dan het kunstof paneel wat tegen de versnellingstunnel los maken of moet er iets anders gebeuren anders is de ruimte erg beperkt om die clip er fatsoenlijk achter te krijgen. Gr Hans[/quote]

                        Dat gaat inderdaad wat lastig maar met enige moeite krijg je het wel voor elkaar krijgen. Er zit enige speling op de panelen waardoor je de clip er wel omheen krijgt. Desnoods met een grote schroevendraaier het paneel iets meer ruimte geven om de clip eromheen te buigen.

                        #18370857
                        GrandLand-x
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          30 October 2019

                          Heb zelf een brodit proclip voor een houder links naast de radio. Klein deel van het scherm valt weg, maar niet hinderlijk.

                           

                          #18370858
                          samson1955
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            16 February 2005

                            Hoi Grandland-x ,als je het niet hinderlijk vindt is het ook een optie, ik heb de brodithouder met kantelfunctie uit mijn vorige auto nog liggen dus toch maar weer een Kudaconsole gekocht zoals afgebeeld bij de foto van Knutsel2 , vandaag wordt ie geleverd dus heb weer wat te doen in het weekend, meteen ook maar een kortere usbkabel voor mijn iphone 11 bijgekocht zodat ik niet met teveel aan kabel heb.

                            Gr Hans :applause02:

                            #18371688
                            Roland Bergsmidt
                            Deelnemer
                              Lid sinds:
                              19 December 2017

                              Doe het met een opgevouwen A4-tje. Werkt voor mij perfect omdat het een vlak resultaat geeft.

                              A4-tje even om de het airco rooster vouwen.

                              GLX 1

                              A4-tje klem je achter je telefoonhoesje en een kort USB-kabeltje aansluiten.

                              Klaar is Kees!

                               

                              GLX 2

                              #18371718
                              Marco69Moon65
                              Deelnemer
                                Lid sinds:
                                4 August 2019

                                D98C02DF-9178-495F-BD48-32B9ABF44B75

                                Vandaag mijn rechter telefoon houder gemonteerd aan de rechterkant. Werkt super!

                                Groeten Marco

                                #18371724
                                Quadrijder2
                                Deelnemer
                                  Lid sinds:
                                  26 July 2015

                                  Ziet er keurig uit Marco , is ook van Brodit toch ?

                                  Dus er is nog verschil tussen links en rechts ?

                                  Gaat hem voor mij ook worden. ?

                                  #18371725
                                  Marco69Moon65
                                  Deelnemer
                                    Lid sinds:
                                    4 August 2019

                                    Hoi Quadrijder, het is idd van brodit voor de Engelse markt. Maar met deze houder kan je gewoon nog je navigatie zien.

                                    87E21062-C717-440F-939E-80608026C87847F9202A-F04B-4175-B967-1BC5E345EC16

                                    #18371726
                                    Opelfan456
                                    Deelnemer
                                      Lid sinds:
                                      27 July 2019

                                      Ik heb vandaag bij Dirk van de Broek voor slecht € 1,99 :rolling: een Dunlop magneet houder gekocht voor op een ventilatierooster. In combinatie met een vast hoesje om telefoon waar ik het bijbehorende metalen plaatje op heb geplakt. (Wilde niks op de achterkant van de telefoon zelf plakken).

                                      Blijft heel mooi zitten steekt zo heel weinig uit en is mooi vlak op het dashboard 1 geheel met steun boven en onder zodat die ook niet trilt. Ik had niet verwacht dat de telefoon zo goed zou bleven zitten want heb best een grote en zware telefoon. Maar hij blijft perfect op zijn plaats. Binnenkort nog even een juiste lengte USB kabel bestellen netjes wegwerken zodat die ook in de USB poort kan.

                                      Hieronder wat foto’s:

                                      IMG_20200118_134855 IMG_20200118_134926

                                      IMG_20200118_135123

                                      IMG-20200118-WA0000

                                       

                                       

                                       

                                      #18371861
                                      henry dukel
                                      Deelnemer
                                        Lid sinds:
                                        28 August 2019

                                        ik heb via Wish een 360 graden universele GSM magneet houder besteld.

                                        https://www.wish.com/search/magnet%20telephone%20car/product/5c3409c0cdda713322e38b77?&source=search&position=4

                                        werkt prima. voor de kosten hoef je het niet te laten…

                                        #18373108
                                        Quadrijder2
                                        Deelnemer
                                          Lid sinds:
                                          26 July 2015

                                          20200312_071447Goede tip Grandland x

                                          Met de Brodit proclip links en een magneetje erop perfect. ?

                                           

                                           

                                          #18373115
                                          Jodokus
                                          Deelnemer
                                            Lid sinds:
                                            24 January 2020

                                            Ik heb ook die DUNLOP (in ventilatierooster en magneet) toen bij de Dirk gehaald. Werkt uitstekend

                                            #18373506
                                            cphpham
                                            Deelnemer
                                              Lid sinds:
                                              30 May 2018

                                              [quote quote=18371726]Ik heb vandaag bij Dirk van de Broek voor slecht € 1,99 :rolling: een Dunlop magneet houder gekocht voor op een ventilatierooster. In combinatie met een vast hoesje om telefoon waar ik het bijbehorende metalen plaatje op heb geplakt. (Wilde niks op de achterkant van de telefoon zelf plakken). Blijft heel mooi zitten steekt zo heel weinig uit en is mooi vlak op het dashboard 1 geheel met steun boven en onder zodat die ook niet trilt. Ik had niet verwacht dat de telefoon zo goed zou bleven zitten want heb best een grote en zware telefoon. Maar hij blijft perfect op zijn plaats. Binnenkort nog even een juiste lengte USB kabel bestellen netjes wegwerken zodat die ook in de USB poort kan. Hieronder wat foto’s:    IMG-20200118-WA0000[/quote]

                                              Ik heb hem op precies dezelfde plek, maar dan met een clipje van de Action van 0,89: https://www.action.com/nl-nl/p/auto-telefoonhouder-/

                                              #18548453
                                              RW de Vries
                                              Deelnemer
                                                Lid sinds:
                                                13 November 2023

                                                Weet iemand of dit dashboard overeen komt met de Mokka X 2019?

                                                Over twee weken kan ik ‘m ophalen dus wil ik even tevoren al een brodit proclip bestellen (in zafira werkte dat prima)

                                              22 berichten aan het bekijken - 1 tot 22 (van in totaal 22)
                                              • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.