Sluiting in parkeerhulp. Opel Insignia BJ.2015

Forumindex Forums Modellen Insignia Sluiting in parkeerhulp. Opel Insignia BJ.2015

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Auteur
    Berichten
  • #18492318
    Menx
    Deelnemer
      Lid sinds:
      12 December 2022

      Wie kan mij op weg helpen met een probleem aan mijn auto? In mijn Insignia zit het probleem dat er een harde sluiting in het parkeerhulpsysteem zit.

      Zekering F1 in interieur box linksonder springt er direct uit. Wat ik op het schema kan lezen is dat de voeding via aansluiting x24 via een connector(C21)  geplaatst achter Linker A-stijl naar de ECU parkeerhulp( A25P) loopt.

      Wie weet waar de ECU parkeerhulp is geplaatst?

      Wie weet wat de zwakke punten van de parkeerhulp zijn?

      Zijn er plekken in de Insignia waar zich gemakkelijk problemen kunnen ontstaan?

       

      Elke reactie is van harte welkom.

      Alvast bedankt.

      Gr. Menks.

      #18492896
      Haasje17
      Moderator
        Lid sinds:
        8 September 2009

        De Parkeersensor Module zit achter de bekleding in de kofferbakruimte. Deze even verwijderen en dan stekker uit de module halen. Gaat de zekering er dan nog steeds uit dan is niet de module stuk maar heb je ergens een doorgesleten draad.

        #18493311
        Menx
        Deelnemer
          Lid sinds:
          12 December 2022

          Haasje17, bedankt voor je bericht. bedoel jij linksachter in de console? Hier komt ook volgens mij de trekhaakaansluiting e.d. op uit.
          Aankomend weekend wil ik naar het probleem kijken. Als ik iets gevonden heb, doe ik nogmaals een bericht.

          #18495636
          Menx
          Deelnemer
            Lid sinds:
            12 December 2022

            De ECU parkeerhulp heb ik gevonden. links achterin zit deze in een houder geplaatst welke je niet op het eerste gezicht ziet. De houder zit aan de binnenkant van het chassis en vlak tegen het achterlicht.

             

            De ECU parkeerhulp afgenomen…. zekering gaat er nog steeds uit. Als ik op aansluiting 1 naar massa meet dan is er weerstand (de zekering is eruit). Dat houd in ergens sluiting naar massa.

            In het schema bevind zich aansluiting X24 (verbinding rechts achter het dashboard). Weet iemand ook waar dit precies waar aansluiting X24 zit? En heeft iemand voor mij een compleet electrisch schema van de Opel Insignia bouwjaar 2015?

             

            Schema parkeerhulp

            Schema parkeerhulp.

            Zekeringkast linksonder het stuur

            Zekeringkast linksonder dashboard. (Zekering 1 springt eruit).

            PDC Module insignia

            PDC Module Opel Insignia.

            #18502179
            Haasje17
            Moderator
              Lid sinds:
              8 September 2009

              Ik heb geen compleet schema van dat bouwjaar. Maar hangt er niet nog meer aan deze zekering? En zit er niet een 2e parkeermodule voor (Als je voor sensoren hebt).

              #18503988
              Menx
              Deelnemer
                Lid sinds:
                12 December 2022

                Dan zal ik ook eens in de dashboard kast kijken of hier er ook een zit. Ondertussen ook even wat hulpkabels gemaakt voor de meting. Zodra ik weer tijd heb ga ik hiermee verder. Wat er verder nog achter zit kan ik niet goed achter komen. Er zijn meerdere dingen uit verschillende schema`s. voorbeeld is infotainment system, info display, maar beide doen het gewoon.

                 

                Zodra ik meer weet of het probleem heb gevonden doe ik er een bericht van.

              6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
              • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.