Forumindex › Forums › Modellen › Astra › Sludge op mijn olievuldop
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
8 januari 2012 om 15:37 #17245001
Ik heb laatst olie moeten bijvullen in mijn astra van 2001 nou viel het mij op dat ik aardig wat slush op mijn vuldop had zitten.Mijn vloeistof peil in mijn expansievat was gewoon zoals het hoort.Heeft iemand een verklaring waarom ik slush heb en wat kan ik er aan doen.Er worden niet echt kleine stukjes met de auto gereden.
8 januari 2012 om 15:45 #17969400ik heb dat ook gehad bij een andere auto , toen was het waarschijnlijk de koppaking of de thermostaat het kon idd ook komen van veel kleine ritjes werd er verteld..ik reed idd veel kleine stukjes..
heb toen besloten geen geld meer in te steken , wilde toch al een nieuwere.
maar ik ben geen automonteur ofsow:P
succes8 januari 2012 om 16:07 #17969401Ik dacht al, wanneer komt hier de eerste vraag daarover ?
Nee, is normaal hoor.
Ik heb ook witte sludge op mn vuldop.
Ik ben van de week naar Groningen geweest en toen ik de volgende dag weer keek was er niets veranderd.
Zolang je koelvloeistof niet verdwijnt is er niets aan de hand.
Door dit weer wordt je motorblok niet echt goed warm en dan wil nog wel eens water (condens) met olie mengen.
Vooral de 8-kleppers van Opel hebben dit redelijk gauw.
Dus nergens zorgen om maken !!Rik :)
8 januari 2012 om 17:04 #17969402bedankt voor de antwoorden ik weet genoeg kan close
8 januari 2012 om 17:12 #17969403Wat is een “slush”? :D
8 januari 2012 om 17:13 #179694048 januari 2012 om 17:21 #17969405AnoniemLid sinds:
1 January 19708 januari 2012 om 17:25 #17969406Jep, ik zal zien dat ik morgen even een foto kan maken van mn Sludge.
IK maak mij er in elk geval GEEN zorgen over, helemaal niet. Ik weet dat alles onder de kap in orde is.
Ik controleer dat elke week wel.Rik :)
8 januari 2012 om 17:27 #17969407AnoniemLid sinds:
1 January 1970Heb het ook, maar mijn auto rijdt maar korte stukjes en het is vochtig weer..
Maak me er ook niet druk om hoor ;)8 januari 2012 om 18:38 #17969408Heb ik nog nooit gezien :D
8 januari 2012 om 18:41 #17969409Heb er op het moment ook behoorlijk last van, koelvloeistof blijft mooi op niveau dus maak me verder geen zorgen.
8 januari 2012 om 19:07 #17969410Slush, zo lekker zeg! Kan inderdaad bij korte stukken altijd ook voorkomen, maar gewoon alles in de gaten houden.
8 januari 2012 om 21:41 #17969411@kwuyts wrote:
Heb ik nog nooit gezien :D
De 16kleppers hebben hier al minder last van…
en dan rijdt je waarschijnlijk ook nog voldoende kilometers om het weg te krijgen..
Willem
9 januari 2012 om 05:44 #17969412regelmatig ff de oliedop schoonmaken, zo zorg je ervoor dat de boel in iedergeval niet dichtloopt.
9 januari 2012 om 11:26 #17969413Aangezien niemand nog een foto heeft gepost (foto is geleend van google):
M’n ouders heeft het ook met de Vec-C, rijdt soms enige tijd korte stukken. Alsie vervolgens naar Frankrijk rijdt (ongeveer 1250 km, doen ze een flink aantal keer per jaar) dan verdwijnt de sludge.
9 januari 2012 om 11:53 #17969414als mijn olie dop er zo uitzag ging er meteen nieuwe olie in, en binnen 2000km weer..
zo wil je het toch niet zien!!9 januari 2012 om 13:07 #17969415Bij m’n pa is het ook niet zo erg. Er wil wel eens zo’n wit druppeltje aan de peilstok hangen. Ze laten het zitten als ze vlak daarna een eind moeten rijden en anders krijg ik ‘m een dagje mee (moet wat verder naar m’n werk dan m’n pa en ik trap ook behoorlijk door alsie eenmaal warm is).
De Vec-C staat altijd na te tikken als ik er mee weg ben geweest, m’n Astra heeft dat ook vaak, terwijl je bij m’n ouders of zusje dat nooit hoort :)9 januari 2012 om 14:09 #17969416@dion dat witte zit alleen aan je dop wordt duur onderhoud al je om te 2000km ga verversen.
ik heb het trouwens ook nog nooit uit het carter zien komen dat witte sludge.af en toe door trappen als de motor op temperatuur is vind hij alleen maar lekker.
9 januari 2012 om 15:22 #17969417Zoals beloofd hier 3 foto’s van mn F die sludge produceert:
Nogmaals, ik maak me geen zorgen.
Zodra het weer voorjaar is is het goedje weer verdwenen.Rik :)
9 januari 2012 om 15:27 #17969418Heb even de titel veranderd, van ‘slush’ naar ‘sludge’. Dit is de juiste benaming van deze mayo, dan is het ook vindbaar in de zoekmachine. En toen ik toch bezig was, heb ik van ‘vuldop’ ‘olievuldop’ gemaakt.
9 januari 2012 om 16:21 #17969419@KadAstra: bij jouw is het nu ook helemaal nog niet zo erg dan op RISL zijn google-foto :D
Als hij er zo uit zou zien zou ik mij toch wel zorgen maken :jerry
@wim-v6: Ik rijd zo’n 20 km per dag dus zo veel km’s rijd ik niet :D .
Maar ik laat hem geregeld met een warme motor op zo’n 3000 toeren komen.Ik weet niet waarom maar mij lijkt het dat dat gezond is bij een warme motor natuurlijk.
Misschien link ik het verkeerd maar ik vergelijk het een beetje met snelweg km’s.
Er wordt gezegd dat deze beter zijn, en op de snelweg zit je ook meestal rond 3000 toeren :D9 januari 2012 om 16:24 #17969420Als je motor warm is mag je ook wel wat meer toeren maken hoor.
9 januari 2012 om 16:39 #17969421@joop1970 wrote:
Als je motor warm is mag je ook wel wat meer toeren maken hoor.
Dat heeft geen enkel effect.
Tenminste, bij mij niet……Rik :)
9 januari 2012 om 17:45 #17969422Ik heb het ook gehad in mijn oude corsa 1.4 uit 93 toen ik hem kocht. Gewoon een stuk 100-110 gereden in zijn 3 op de snelweg en het was verdwenen. Sindsdien nooit meer last gehad met maximale afstanden van 25/30km in de winter. Wel lekker trappen af en toe.
9 januari 2012 om 17:47 #17969423Ik vraag me eigenlijk echt af hoe je het beste met je wagen rijd..
want bij de meeste mensen is het de gewoonte om te schakelen rond 2000-2500 toeren.Maar is het niet beter om met een warme motor wa hoger in toeren te zitten? bv +- 3000? :D
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.