Slot achterklep vervangen? (mechanisch, Corsa B 1.4 1994)

Forumindex Forums Modellen Corsa Slot achterklep vervangen? (mechanisch, Corsa B 1.4 1994)

  • Dit onderwerp is leeg.
6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Auteur
    Berichten
  • #17231296
    Br4m
      Lid sinds:
      20 July 2011

      hallo allemaal, ik ben nieuw hier, heb sinds kort een Opel Corsa B 1.4 uit 1994. Een van de dingen die er aan mankeert is dat de achterklep niet opengaat. Een klein plastic palletje (zie foto) is afgebroken waardoor het halve maantje het slot niet meer indrukt als je op het slot drukt. Ik heb het palletje er in eerste instantie op gelijmd en nog een stukje plastic er onder gelijmd ter versteviging (foto), het heeft 3 weken gewerkt maar het is weer afgebroken, het palletje is nu ook kwijt.

      Ik ben er vandaag mee naar een Opel garage geweest en het zou me 273 euro kosten voor een nieuw slot, dat geld heb ik er niet voor over… bij een sloopbedrijf zag ik een zelfde slot op een Corsa maar ook met hetzelfde dingetje afgebroken. Volgens de Opel monteur zijn alle sloten van 3-deurs corsa’s van voor 1996 er op te zetten, maar hij zei het nogal nonchalant. Ik zit zelf nog te twijfelen of ik sloopbedrijven ga afstruinen op zoek naar een nieuw slot of zelf ga knutselen met bijvoorbeeld superlijm en iets als lego-blokjes.

      Heeft iemand hier ervaring mee of tips?



      Groet!

      edit: hehe, het is toch een Corsa B, even gefopt door rdw.nl die zei dat het een “Corsa C1.4NZ” was…

      #17800805
      carlover
      Deelnemer
        Lid sinds:
        21 December 2004

        c1.4nz staat voor je motorcode.

        gewoon op de sloop een slot scoren idd.
        of hier in het te koop gevraagd gedeelte een berichtje posten.

        #17800806
        Treepy
          Lid sinds:
          8 June 2011

          Ik heb er nog wel een paar liggen pm me maar over hoe en wat.

          groeten,
          Albert

          #17800807
          Br4m
            Lid sinds:
            20 July 2011

            Dank voor de reacties, nieuw slotje heeft toch wel mijn voorkeur ja. Denk dat ik het zelf ga proberen te monteren, pm gestuurd.

            #17800804
            Klopper
              Lid sinds:
              19 September 2010

              Hou er wel rekening mee dat je je slot zelf ook over moet zetten van het oude naar het nieuwe deel. Anders krijg je ‘m niet meer met je huidige sleutel open ;) Of je moet gebruik maken van CV, dan maakt het al een stuk minder uit.

              #17800808
              Br4m
                Lid sinds:
                20 July 2011

                @Klopper wrote:

                Hou er wel rekening mee dat je je slot zelf ook over moet zetten van het oude naar het nieuwe deel. Anders krijg je ‘m niet meer met je huidige sleutel open ;) Of je moet gebruik maken van CV, dan maakt het al een stuk minder uit.

                Ah, niet eens aan gedacht dat je de cilinder ook kan overzetten, ik dacht dat ik een aparte sleutel nodig ging hebben voor de achterklep.
                Als iemand nog een slotje voor de achterklep heeft liggen laat het me weten (en wat je er voor wilt hebben), 2 tientjes heb ik er in ieder geval wel voor over…

                Groet,
                Bram

              6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
              • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.