Slijtage remschijven

Forumindex Forums Modellen Insignia Slijtage remschijven

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Auteur
    Berichten
  • #18335760
    keesvandermaarel
    Deelnemer
      Lid sinds:
      25 June 2011

      Mijn garagehouder geeft aan dat mijn voorremschijven moeten worden vervangen. Mijn Insignia (2012) heeft pas 50.000 km gereden. Naar mijn idee is dat extreem vroeg. Daar komt bij dat ik weinig in de stad rij. Klopt mijn idee? Als dat inderdaad vroeg is wat zou een reden van de slijtage kunnen zijn?

      #18335789
      bart-gsi
      Deelnemer
        Lid sinds:
        7 July 2012

        slijtage controle kun je nameten door de dikte van de schijven op te meten….
        de schijf zou 30 mm moeten zijn bij montage.. en de minimale maat zou dan 27 mm moeten zijn wanneer je ze moet vervangen…
        om er achter te komen of je remmen aanlopen zou je je auto op kunnen krikken en je wiel rond draaien en kijken of deze vrij draait.. je wiel kan abrupt stoppen als je remmen aan lopen…
        bij aanlopen kan zijn dat de remklauw niet goed functioneert.. dat de zuiger in de klauw niet goed terug gaat bij het loslaten van je rempedaal..
        maar dat is maar een suggestie… vanaf een forum is het lastig aangezien ik de auto niet zie…

        #18336021
        lucas1975
        Deelnemer
          Lid sinds:
          19 January 2012

          Lijkt me ook vrij snel, maar meten is weten. Als je er zelf weinig verstand van hebt rijd je toch even langs een andere garage.

          Grtz lucas

          #18336263
          keesvandermaarel
          Deelnemer
            Lid sinds:
            25 June 2011

            Bedankt voor jullie reacties.

            Ik heb weinig kijk op dit soort technische zaken. Bovendien vertrouw ik mijn garage wel op dit punt. Het probleem zit hem in het feit dat ik de auto 2 jaar geleden heb gekocht met 20.000 km op de teller. Bij de koop kwam ik er achter dat het een importauto was. Om mijn opmerking dat ik twijfelde over de juistheid van het aantal km’s reageerde de garagehouder dat hij de KM-stand garandeerde. Met de snelle slijtage van de schijven komt die twijfel weer terug.

            Hebben jullie enig idee of er een mogelijkheid is de KM-stand op een of andere manier te checken?

            Kees

            #18336275
            bart-gsi
            Deelnemer
              Lid sinds:
              7 July 2012

              kun je niet achterkomen.. je weet niet wat de vorige eigenaar gereden heeft.. veel stad of veel snelweg.. bij veel snelweg gebruik wordt niet veel geremd dus gaan de remmen langer mee..
              maar je kan via de dealer ook de minimale remschijf dikte opvragen en dit nameten.. dan kom je er het snelste achter…
              of de km juist is bij je auto/motorblok is een raadsel.. er kan ook een andere motor ingetakeld zijn bijvoorbeeld.. ( maar dan wijkt het chassisnummer op de motor af)

            5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.