Sleutelvraag suzuki swift (spoedje)

Forumindex Forums Techniek Banden, remmen en onderstel Sleutelvraag suzuki swift (spoedje)

  • Dit onderwerp is leeg.
11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Auteur
    Berichten
  • #17265408
    BlackVec
    Deelnemer
      Lid sinds:
      13 February 2008

      Ik moet een draagarmpje vervangen van een suzuki swift 2009.
      Dit is een opel forum ik weet het, maar volgens mij moet dit redelijk algemeen zijn.
      Nu zit ik met het ‘cilindertje’ waar het op kan draaien.

      Weet niet hoe ik het goed kan zeggen sorry, maar de foto zal het duidelijk maken.
      Deze zit normaal ingeklemd, die bout is eruit.
      Maar nu krijgen we alsnog met de mogelijkheid los.

      Al geprobeerd met een hamer, bandenlichter ertussen maar t lukt niet om die goed ergens tussen te zetten.
      Op de bovenkant steek er ook niks uit dus kan daar ook niet op slaan.

      #18230009
      kaneelschep
      Deelnemer
        Lid sinds:
        30 November 2004

        Dat is nou een fuseekogel aan je draagarm vast die in je fusee zit geklemd ;)
        Als hij zo klemt dat hij er met bandelichters etc niet uit wil, ram ik altijd een dikke ouwe schroevendraaier in de spleet en probeer die zo groter te maken.
        Zo vergroot je de diameter van het gat waar hij in klemt en dan komt hij daarna meestal wel los met een grote bandenlichter.
        Anders onder spanning zetten door hem met een bandenlichter los proberen te halen zoals eerder.
        En dan tegelijk iemand met een dikke hamer tegen de fusee waar hij in klemt te laten slaan.
        Zo kan ie wel eens losschieten.
        Anders kan je nog de fusee zelf met een krik wat omhoog krikken en dan de draagarm naar beneden proberen te rossen met een grote en vooral zware hamer.
        Is eigenlijk hetzelfde principe weer van onder spanning, zodat ie zelf losschiet(schrikt)
        Maar natuurlijk wel met beleid… Want die draagarmen zijn volgens mij niet zo heel dik en een deukje kan al heel interessant stuurgedrag opleveren.
        Succes!

        #18230010
        RamSwa72
        Deelnemer
          Lid sinds:
          5 February 2014

          Daar heb je een fuse vork voor nodig (zie link) http://myshop-s3.r.worldssl.net/shop2293500.pictures.BGS%201809%20Fuseevork%20kort.jpg” onclick=”window.open(this.href);return false;
          http://i249.photobucket.com/albums/gg206/mooijgarage/AXR/IMG_0566.jpg” onclick=”window.open(this.href);return false;

          Succes

          #18230011
          RamSwa72
          Deelnemer
            Lid sinds:
            5 February 2014

            Als ik zo naar dat draagarmpje kijk zou ik die maar weg gooien die heeft al aardig wat batz gehad zo te zien

            #18230012
            BlackVec
            Deelnemer
              Lid sinds:
              13 February 2008

              Is ook al krom daarom moet hij eruit king:
              Zo’n fusee vork ga ik nog even achteraan, lijkt me dat dat wel goed werkt thanks.

              #18230013
              arjontje
              Deelnemer
                Lid sinds:
                31 March 2006

                Even het fusee zo draaien dat een beitel in de spleet kan zetten. paar goede klappen.

                Dan een banden lepel er tussen, dan moet hij los zijn.
                Samen met een paar rake klappen op de draag arm.

                #18230014
                Fearless
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  9 January 2005

                  Kijk uit met een beitel in de spleet. Een oud collega van me ramde het hele fusee aan stukken. Die kon op de sloop wat anders gaan halen.

                  Ook zon speciale vork gebruik ik niet, vaak stoot je daar ook de hoesjes mee stuk.

                  Ik gebruik een lange massieve stalen stang. Met zn 2 eventjes de boel onder spanning houden, en een flinke tik met een fatsoenlijke hamer/moker op het deel met de sleuf…Komt ie wel los hoor.

                  #18230015
                  arjontje
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    31 March 2006

                    @Fearless wrote:

                    Kijk uit met een beitel in de spleet. Een oud collega van me ramde het hele fusee aan stukken. Die kon op de sloop wat anders gaan halen.

                    Ook zon speciale vork gebruik ik niet, vaak stoot je daar ook de hoesjes mee stuk.

                    Ik gebruik een lange massieve stalen stang. Met zn 2 eventjes de boel onder spanning houden, en een flinke tik met een fatsoenlijke hamer/moker op het deel met de sleuf…Komt ie wel los hoor.

                    Had het iets anders moeten verwoorden. Beitel tussen die spleet en paar tikken tegen aan. Puur om de roest en de wrijving te breken. Niet om de spleet wijder te maken!!

                    Bij mij op de zaak hadden we daar speciaal gereedschap voor. Die haak je om de draag arm 1 keer een flinke ruk en hij is los. Maar ja daar heb je een brug voor nodig.

                    Heb met hangen op de lange staaf een keer goed een spier in de rug verrekt. :sleeping

                    Zo’n vork gebruik ik alleen als je er tussen komt en als het hoesje niet heel hoeft te blijven. Nadeel is wel dat je ook dingen kan beschadigen daar door.

                    Al met al blijft het irritant om een fusee kogel los te krijgen soms.

                    #18230016
                    Witte-GSI
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      8 February 2007

                      Deze gebruik ik.opspannen tikje tegen fusee.werkt altijd.

                      Verstuurd vanaf mijn GT-I9070 met Tapatalk

                      #18230017
                      Witte-GSI
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        8 February 2007

                        Sorry wil geen foto verzenden

                        Verstuurd vanaf mijn GT-I9070 met Tapatalk

                        #18230018
                        Witte-GSI
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          8 February 2007
                        11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
                        • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.