Forumindex › Forums › Techniek › C20xe (2.0 16v) › sleutelblunders?
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
31 mei 2014 om 15:00 #17730311
Bedrijfsblindheid noemen we dat :angel
Sommige werkzaamheden heb je al zo vaak gedaan dat je brein het niet eens meer registreert.
Je werkt dus op de automatische piloot.
Nou ja, en dat gaat nog wel eens fout.Rik :D
31 mei 2014 om 16:21 #17730312@KadAstra-EF wrote:
Bedrijfsblindheid noemen we dat :angel
Sommige werkzaamheden heb je al zo vaak gedaan dat je brein het niet eens meer registreert.
Je werkt dus op de automatische piloot.
Nou ja, en dat gaat nog wel eens fout.Rik :D
Dat klinkt als iemand met ervaring king:
31 mei 2014 om 16:25 #17730313Ik heb (nog) geen sleutelblunders begaan. Sinds mn post zit ik te denken maar er schiet mij niks te binnen.
Rik :D
31 mei 2014 om 17:25 #17730314vandaag nog 1, met een kameraad motor uit een megane lepelen.
allles los? ja, nou mooi omhoog dat ding.
wat gaat die hef toch zwaar ofniet, oh hee een schakelstang :hmmz
valt nu onder schakelbanaan31 mei 2014 om 20:13 #17730315Tijdens mijn stage in de garage in ca 1995.
Motorkap van zo,n oude passat opentrekken. Op zich geen probleem, maar de ruitenwisser armen stonden omhoog zonder wisserbladen erop.
Dus patssssss :shock: 2x mooi sterren in het voorraam :shock:1 juni 2014 om 15:30 #17730316collega van mij moest hout halen bij de bouwmarkt, en dat paste volgens hem wel in de auto. heel voorzichtig de kofferklep dicht, krak voorraam stuk hahaha :angel :angel
1 juni 2014 om 16:15 #17730317Oei dat is op die manier duur hout geworden.
Verstuurd vanaf mijn GT-I9195 met Tapatalk
1 juni 2014 om 16:27 #17730318Vrijdag nog één gemaakt , bij het wisselen van mijn automaatbak filter carter schoon gemaakt de magneet die daar inzit dito , alles weer in elkaar geschroefd en afgevuld met ATF :swear zie ik die magneet nog in een bakje liggen Pffffff,,,,,,,,,,,,,,,,, Baal , maar gelukkig had ik al wel een magneet in het kleine carter gedaan van de AR25 en gelijk een indrinium magneet die zijn veel sterker!
2 juni 2014 om 19:00 #17730319Heb zelf totaal geen sleutel ervaring, maar vind het leuk om lekker te hobby’en en mezelf dingen aan te leren.
Corsa moest naar APK, smorgens in de wasbox effe afgespoten. Na het wegrijden liep hij effe op 3 cilinders. Thuisgekomen bougiekabels effe los gehaald, zag er allemaal droog uit. Kabels terug gestoken, kreeg hem nu helemaal niet meer aan het lopen :shock: af en toe op 2 poten en dikke ploffen uit de uitlaat, katalysator zag je flink de warmte vanaf komen.
Wat bleek, ontstekingsvolgorde terug gestoken als 1-2-3-4 (zijn zo mooi gelabeld) ipv 1-3-4-2, oeps :jerry wel blij dat het blok niet om zeep geholpen is. Kan dat door een verkeerde ontstekinsvolgorde? X14sz blokje btw.
3 juni 2014 om 10:12 #17730320Motor gaat niet zomaar kapot
Door WIM-V6, vanaf de teledinges
let daarom niet te veel op SPELFOUTEN.3 juni 2014 om 10:30 #17730321Helemaal met Wim-v6 eens …….
Mijn eerste Opel Corsa a 1.2TR heb ik half Frankrijk mee gezien in een drieweekse vakantie en toen ik thuis kwam dacht ik even een check-up te doen bleek dat heel mijn kvs verdwenen was
heb de wagen nog 3 jaar gehad zonder enig motorisch probleem…………….. motor blok kan dus echt wel wat hebben
En ook eens wat minder lief geweest voor een Opel motor door hem op een pallet te spijkeren en daar na zonder olie en kvs te starten en kijken hoe lang deze het vol hield “dit wat een kadett blok een 16S met 3ton op de teller “voor dat er een drijfstank uit klapte waren we 12 minuten bezig zo kan je hem dus wel slopen :swear3 juni 2014 om 14:10 #17730322Er zijn mensen die rustig een jaar of meer met een niet werkende Cilinder doortuffen.
Hoor je ze weer voorbij pruttelen.
Door WIM-V6, vanaf de teledinges
let daarom niet te veel op SPELFOUTEN.3 juni 2014 om 14:59 #17730323Is dat niet gigantisch slecht voor je kat Wim?
3 juni 2014 om 15:27 #17730324Jup
Door WIM-V6, vanaf de teledinges
let daarom niet te veel op SPELFOUTEN.3 juni 2014 om 20:24 #17730325@Tiedo wrote:
collega van mij moest hout halen bij de bouwmarkt, en dat paste volgens hem wel in de auto. heel voorzichtig de kofferklep dicht, krak voorraam stuk hahaha :angel :angel
heb ik een keer gehad met een uitlaat
past wel
klep dicht kraaak ster in voorraammn dag was gelijk verziekt
en ja was mn eigen auto2 maart 2015 om 21:09 #17730326een collega van me heeft ooit bij een toyota supra een complete motor revisie gedaan omdat hij heet liep, bleek dat de thermostaat verkeerd om zat :D
heb zelf een keer bij een landcruiser die toen redelijk nieuw waren de cardan olie van 1 as vergeten bij te vullen gelukkig halverwege de proefrit er toch aan gedacht en maar meteen omgedraaid (het was ook zoveel olie tegelijk 2 x cardan , bak olie en motorolie).
of blindelings uitgaan van olie inhoud welke autodata aangeeft en 7 liter olie in een renault laguna 2 diesel gooien, wat raar dat hij op hol sloeg tijdens de proefrit dus handrem erop en motor af laten slaan. toen de chef gebeld die kwam me op slepen die wilde hem nog wel een keer starten wilde hij hem af laten slaan begon de koppeling te slippen, gelukkig hebben we hem toch nog uit gekregen ! king:
2 maart 2015 om 21:12 #17730327en bij het monteren van arp drijfstang lager bouten er achter komen dat je een paar weken eerder bij het vervangen van de lagers er 2 verkeerd heb gemonteerd en het olie gat hebt afgesloten , gelukkig had de motor nog niet gelopen. :jerry
3 maart 2015 om 15:03 #17730328Steeksleutel laten vallen en blijft hangen op het blok en de plus van startmotor :argue :argue
Nieuwe brandstofleidingen gemaakt, ff stukje rijden.
Snif snif ik ruik toch benzine, in de vrij zetten en buiten kijken….dikke straal tussen de spaken door.Auto van een ex kapot, ff slepen….wel remmen he!! jaja ik rem wel, bam, bam bam :fy1
3 maart 2015 om 17:05 #17730329zoiets hadden een buurman en buurjongen van mij ook. ‘moet ie ook op contact?? nee niet nodig hij doet het toch niet.’ bij de eerste bocht kwamen ze er achter dat dan het stuurslot er ook niet af gaat :jerry hadden ze de tank ook nog lek gereden haha
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.