Forumindex › Forums › Techniek › C20xe (2.0 16v) › sleutelblunders?
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
20 december 2010 om 22:59 #17730261
aantal maanden terug moest ik bij een Z19DTH het inlaatspruitstuk verv ($*#&@-werk)
Dus dan moet de distributieriem ook los ivm br. stofpomp.
Ligt die riem eraf valt m’n sleutel zo op de startmotorpolen… Begint die startmotor te draaien maar gelukkig bleef de bendix op zn plek…
Toen stond ik toch echt ff te zweten :P21 december 2010 om 07:41 #17730262[rquote=1818752&tid=133518&author=GSI Racer]olievaten leeg maken, ook altijd leuk:D
stagiar bij ons.heb je al eens zo’n vat leeg gepompt?
jaja, tuurlijk.
oke laat maar gaan.
10 minuten later komt hij aan gerend.
kraantje van de bak vergeten dicht te maken en bak gewoon omlaag laten staan.
mooit fontijntje had hij gemaakt:jerry1 ding weet ik wel zeker, hij zal het nooit meer fout doen:vertag[/rquote]
jah heb ik ook eens mee gemaakt bleef de klep hangen die hem normaal afsluit ook een fontijntje
ook nog zo iets met mijn kadett motor in elkaar gezet en rooke rooke dat die deet naar 3 dagen zoeken en het nodige vervangen komt er een vriend en zegt lulo je heb de lucht massameter verkeerd om wat had ik dus gedaan had mijn luchtslang aan gepast en niet eens gekeeken met het drop zeten :o:o:o
21 januari 2012 om 22:27 #17730263AnoniemLid sinds:
1 January 1970Pas met de Astra F 1.8I Aut.
Liep niet lekker, moeilijk warm starten ed..
Dus ik bougie’s vervangen, verdeler vervangen.
Starten, liep op 3 cylinders.. echt van alles los gehad en kon het maar niet vinden.Komt mn Opa aangelopen, de bougiekabel hangt nog los :jerry
22 januari 2012 om 00:59 #17730264@mattemaker wrote:
… eerst je minpool vastzetten op je accu en dan pas de pluspool.. en ja hoor.. met steeksleutel tegen iets metaal komen.. (of de andere pool raken).. knetter.. :swear
of voor de heren monteurs.. de brug afrijden en de remmen nog niet op druk hebben..:o (soms heb je van die dagen):wtf
Euh die heb ik meegemaakt gelukkig had ik een knijptang waarmee ik de minpool vasthield, als ik met me handen had aangesloten dan was het mischien erger geweest :wtf dus altijd eerst plus aansluiten dan min en bij loshalen eerst min dan plus weer wat geleerd
16 juni 2012 om 19:01 #17730265ik heb er vandaag ook een hele grote gemaakt.
ik zou de tank van de corsa vervangen.
dus ik naar de sloop.
kom terug van de sloop.
zit er een gat in die tank blunder 1.
ik weer terug.
goed gekeken of ik nu wel een hele tank had.
goed 1 gevonden.
in de auto er mee en monteren.
lekker rustig sleutelen.
na een hele middag eindelijk klaar.
slangen er aan.
kijken of alles goed zit.
benzine er in.en starten maar.
hij wou niet starten.
goed slangen verkeerd mischien.
slangen omzetten.
starten weer niets.
:hmmz :hmmz :hmmzwat blijkt nou heb ik een dieseltank meegenomen.
dan start hij dus nooit want de pomp zit in de tank bij de benzine.
maar 1 geluk.
je kunt alles ombouwen.
de corsa doet het nu weer.17 juni 2012 om 09:59 #17730266[youtube:e2aekech]http://www.youtube.com/watch?v=HAq9Jh0XVPc[/youtube:e2aekech]
niet echt een blunder maar wel leuk17 juni 2012 om 10:25 #17730267met de calibra weet niet meer precies wat ik had vervangen, maar na 15km kwam ik er achter dat ik het klemmetje van de retour slang van de kvs niet vast had gezet op het reservoir. gelukkig geen schade of iets :D
17 juni 2012 om 11:32 #17730268Haha, wat hadden jullie met die AX gedaan?
olie afgelaten ofzo :wtf17 juni 2012 om 19:42 #17730269gas gegeven
17 juni 2012 om 20:50 #17730270en toen?
drijfstangetje kiekeboe?? :jerry18 juni 2012 om 10:20 #17730271zuigertje door blok gevlogen maar dat ding rijd nog
18 juni 2012 om 11:03 #17730272Keerjte met demonteren motorblok Alles losgemaakt op de benzine leiding na dus blok opgetakeld en toen kreeg ik hem naar 20 cm niet meer verder denk waar blijft dat ding nu aan hangen. Leiding van voor tot achter de auto kapot getrokken. Stomste wat ik ooit heb gedaan. Sukkel dacht ik toen..
18 juni 2012 om 16:19 #17730273‘stekkertje vergeten’ staat ook in de top 10 denk ik :angel
21 juni 2012 om 21:15 #17730274stekkertje vergeten hier ergenis 1 haha:P
Of de gaskleppositie sensor verwisselen met BDP seensor en ma zoeken king:
Retour en aanvoer benzine leiding ook n klasieker van 2.0 8v na 16v ombouw.
15 juli 2012 om 09:18 #17730275retour en aanvoer wisselen staat in top 5 denk ik
15 juli 2012 om 09:27 #17730276@mies&geri wrote:
retour en aanvoer wisselen staat in top 5 denk ik
kan bij een c20xe dacht ik helemaal niet… verschillende diameters qua aansluiten
15 juli 2012 om 15:11 #17730277bij een carb motor kan het wel
15 juli 2012 om 19:23 #17730278@corsaracer wrote:
kan bij een c20xe dacht ik helemaal niet… verschillende diameters qua aansluiten
Koppelingen wel maar slangen niet?
Is inderdaad een veelgemaakte fout king:
29 december 2013 om 23:26 #17730279zal hier maar een beetje nieuw leven in blazen :mrgreen:
met een slijptol waarvan de kabels aan elkaar hingen met plakband willen een uitlaat op maat slijpen, putje zomer dus ik met men bloot bovenlichaam onder de auto gekropen en slijpen maar! vervolgens me een beetje verleggen en per ongeluk op de kabel gaan liggen die aan elkaar gesjoemelt was, met als gevolg dat ik geëlektrocuteerd werd :swear doordat ik onder de auto lag en ook nog op de kabel geraakte ik nog niet direct weg,leuk is anders, was net gelijk een halve gek die daar lag te slijpen :p
dan nog eens in een autobedrijf waar ik werkte, de remmen moeten vervangen van toevallig men baas zen auto, bijna gedaan wiel er terug op en met de hand de bouten wat opgedraaid, net dan riep men baas me als ik even vlug kon komen helpen, ikke geen probleem, eerst de baas wat uit de nood helpen :thumb toen kreeg men baas een telefoon om iemand te komen depaneren hij vlug in zen jeep gesprongen (met het losse achterwiel :D ) er vlug vandoor en de eerste bocht klak! wiel eraf :jerry hehe ga ik nooit vergeten :D stond daar midden de baan mocht ik dan met de krik komen afgelopen om zen wiel er terug op te leggen, hij kon er wel nog mee lachen king:
4 maart 2014 om 14:53 #17730280Met zijn 2en op een goeie zondag een vers 8 kleppertje in de calibra wippen, denken alles goed gecontroleerd te hebben maar helaas na de 3e langzame bocht tot een pijnlijke conclusie komen dat je een fusee niet hebt vastgezet.
Resultaat, een half gekneusde voet want vond mezelf erg dom :swear ( calibra bumpers zijn stevig )
Homoneet doormidden getrokken en schroefdraad vd draagarm semi verneukt terwijl deze nog best nieuw waren, en mijn rechterscherm nogal royaal naar de klote omdat de hele veerpoot inc wiel naar achter was gekomen ( allemaal stapvoets gebeurt gelukkig ).
Uiteindelijk de draad van de draagarm wel fatsoenlijk gekregen weer alles opgetapt, een steekas uit mijn collectie rommeltjes wat zich gelukkig heeft opgebouwd afgelopen jaren en een tripje van anderhalf uur naar dhr boomkamp voor een nieuw scherm.
Al met al geen duur grapje maar wel behoorlijk storend als je denkt dat je klaar bent en je auto pleurt op de straat… :fy1
4 maart 2014 om 15:00 #17730281Na lang zoeken waarom die kut grasmaaier van kranenbroek niet loopt carb ultrasoon laten en lopen !
( kranenbroek koopt grasmaaiers in grote partijen die bv al langer bij de fabriek staan te wachten op verkoop )
waarbij alle motoren getest worden en daarna word de benzine afgelaten, alleen laten ze de carbs niet leeg waardoor er nadat deze grasmaaiers soms meer dan 5 jaar stilstaan veel rubbervorming in de carbs hebben.Dag erna, gras willen maaien en gewoon niet starten ! :fy1
Nou ben ik een eigenwijze gek en als ik iets de dag ervoor gefixt heb weet ik zeker dat t werkt…. die grasmaaier onderhand aan t trekkoord door de raam naar binnen gegooit met starten.
( uiteindelijk zelfs een pees afgescheurt ).Bleek moederlief die zich nooit met techniek bemoeit t nodig te vinden om ineens vanuit het niets en onaangekondigd het brandstof kraantje van de grasmaaier dicht te zetten.
kraantje open en gaan met die banaan uiteraard king:
4 maart 2014 om 15:02 #17730282carb monteren op je vespa en afvragen waarom die zo verzuipt, sproeier op werkbank zien liggen king:
5 maart 2014 om 10:23 #17730283Nadat ik de cassette in de v-bak gezet had, wiel e.d. gemonteerd had, motorsteun e.d. weer vastgezet had… Bij het vastzetten van het schakelhoedje een schroefje laten vallen in de versnellingsbak dat was mijn grootste blunder :P
30 april 2014 om 16:05 #17730284ja of deur paneel er af om het raam mechanisme
in te smeren alles er weer voor en dan de hele dag zoeken naar mn ratel
in de auto kijken doe de deur dicht en hoor {klink} het zal toch niet ja hoor alles er voor weg
en daar kwam ie dan weer :D30 april 2014 om 19:42 #17730285@mattemaker wrote:
… eerst je minpool vastzetten op je accu en dan pas de pluspool.. en ja hoor.. met steeksleutel tegen iets metaal komen.. (of de andere pool raken).. knetter.. :swear
of voor de heren monteurs.. de brug afrijden en de remmen nog niet op druk hebben..:o (soms heb je van die dagen):wtf
heb ik innd ook gehad,
drukke dag, ik was alleen veel werk , rececptionisten zeuren , voorremmen van een astra J vervangen ik rij de auto van de brug af (vooruit) ik rij op een muurtje af , ik wil remmen niks probeer nog de handrem (maja dat was weer zon elektrische k*t handrem dus door paniek niet het knopje kunnen vinden) probeer nog een keer de voetrem maar het was al te laat.
€3000 euro schade , gelukkig was het een lease auto maar toch -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.