sleutelblunders?

Forumindex Forums Techniek C20xe (2.0 16v) sleutelblunders?

  • Dit onderwerp is leeg.
25 berichten aan het bekijken - 101 tot 125 (van in totaal 169)
  • Auteur
    Berichten
  • #17730261
    mrmonkey
    Deelnemer
      Lid sinds:
      22 February 2006

      aantal maanden terug moest ik bij een Z19DTH het inlaatspruitstuk verv ($*#&@-werk)

      Dus dan moet de distributieriem ook los ivm br. stofpomp.

      Ligt die riem eraf valt m’n sleutel zo op de startmotorpolen… Begint die startmotor te draaien maar gelukkig bleef de bendix op zn plek…
      Toen stond ik toch echt ff te zweten :P

      #17730262
      16v kadett c
      Deelnemer
        Lid sinds:
        2 January 2010

        [rquote=1818752&tid=133518&author=GSI Racer]olievaten leeg maken, ook altijd leuk:D
        stagiar bij ons.

        heb je al eens zo’n vat leeg gepompt?
        jaja, tuurlijk.
        oke laat maar gaan.
        10 minuten later komt hij aan gerend.
        kraantje van de bak vergeten dicht te maken en bak gewoon omlaag laten staan.
        mooit fontijntje had hij gemaakt:jerry

        1 ding weet ik wel zeker, hij zal het nooit meer fout doen:vertag[/rquote]

        jah heb ik ook eens mee gemaakt bleef de klep hangen die hem normaal afsluit ook een fontijntje

        ook nog zo iets met mijn kadett motor in elkaar gezet en rooke rooke dat die deet naar 3 dagen zoeken en het nodige vervangen komt er een vriend en zegt lulo je heb de lucht massameter verkeerd om wat had ik dus gedaan had mijn luchtslang aan gepast en niet eens gekeeken met het drop zeten :o:o:o

        #17730263
        Anoniem
          Lid sinds:
          1 January 1970

          Pas met de Astra F 1.8I Aut.
          Liep niet lekker, moeilijk warm starten ed..
          Dus ik bougie’s vervangen, verdeler vervangen.
          Starten, liep op 3 cylinders.. echt van alles los gehad en kon het maar niet vinden.

          Komt mn Opa aangelopen, de bougiekabel hangt nog los :jerry

          #17730264
          iquick
          Deelnemer
            Lid sinds:
            21 July 2011

            @mattemaker wrote:

            … eerst je minpool vastzetten op je accu en dan pas de pluspool.. en ja hoor.. met steeksleutel tegen iets metaal komen.. (of de andere pool raken).. knetter.. :swear

            of voor de heren monteurs.. de brug afrijden en de remmen nog niet op druk hebben..:o (soms heb je van die dagen):wtf

            Euh die heb ik meegemaakt gelukkig had ik een knijptang waarmee ik de minpool vasthield, als ik met me handen had aangesloten dan was het mischien erger geweest :wtf dus altijd eerst plus aansluiten dan min en bij loshalen eerst min dan plus weer wat geleerd

            #17730265
            brobbel1
              Lid sinds:
              8 June 2008

              ik heb er vandaag ook een hele grote gemaakt.
              ik zou de tank van de corsa vervangen.
              dus ik naar de sloop.
              kom terug van de sloop.
              zit er een gat in die tank blunder 1.
              ik weer terug.
              goed gekeken of ik nu wel een hele tank had.
              goed 1 gevonden.
              in de auto er mee en monteren.
              lekker rustig sleutelen.
              na een hele middag eindelijk klaar.
              slangen er aan.
              kijken of alles goed zit.
              benzine er in.

              en starten maar.
              hij wou niet starten.
              goed slangen verkeerd mischien.
              slangen omzetten.
              starten weer niets.
              :hmmz :hmmz :hmmz

              wat blijkt nou heb ik een dieseltank meegenomen.
              dan start hij dus nooit want de pomp zit in de tank bij de benzine.
              maar 1 geluk.
              je kunt alles ombouwen.
              de corsa doet het nu weer.

              #17730266
              matti123
                Lid sinds:
                9 June 2012

                [youtube:e2aekech]http://www.youtube.com/watch?v=HAq9Jh0XVPc[/youtube:e2aekech]
                niet echt een blunder maar wel leuk ;-)

                #17730267
                Vannos
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  14 November 2010

                  met de calibra weet niet meer precies wat ik had vervangen, maar na 15km kwam ik er achter dat ik het klemmetje van de retour slang van de kvs niet vast had gezet op het reservoir. gelukkig geen schade of iets :D

                  #17730268
                  GSI Racer
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    25 June 2009

                    Haha, wat hadden jullie met die AX gedaan?
                    olie afgelaten ofzo :wtf

                    #17730269
                    matti123
                      Lid sinds:
                      9 June 2012

                      gas gegeven :-)

                      #17730270
                      GSI Racer
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        25 June 2009

                        en toen?
                        drijfstangetje kiekeboe?? :jerry

                        #17730271
                        matti123
                          Lid sinds:
                          9 June 2012

                          zuigertje door blok gevlogen maar dat ding rijd nog ;-)

                          #17730272
                          Haasje17
                          Moderator
                            Lid sinds:
                            8 September 2009

                            Keerjte met demonteren motorblok Alles losgemaakt op de benzine leiding na dus blok opgetakeld en toen kreeg ik hem naar 20 cm niet meer verder denk waar blijft dat ding nu aan hangen. Leiding van voor tot achter de auto kapot getrokken. Stomste wat ik ooit heb gedaan. Sukkel dacht ik toen..

                            #17730273
                            GSI Racer
                            Deelnemer
                              Lid sinds:
                              25 June 2009

                              ‘stekkertje vergeten’ staat ook in de top 10 denk ik :angel

                              #17730274
                              Noordpoolgsi
                              Deelnemer
                                Lid sinds:
                                1 March 2009

                                stekkertje vergeten hier ergenis 1 haha:P

                                Of de gaskleppositie sensor verwisselen met BDP seensor en ma zoeken king:

                                Retour en aanvoer benzine leiding ook n klasieker van 2.0 8v na 16v ombouw.

                                #17730275
                                miesgeri
                                  Lid sinds:
                                  7 October 2010

                                  retour en aanvoer wisselen staat in top 5 denk ik

                                  #17730276
                                  corsaracer
                                  Deelnemer
                                    Lid sinds:
                                    1 January 2005

                                    @mies&geri wrote:

                                    retour en aanvoer wisselen staat in top 5 denk ik

                                    kan bij een c20xe dacht ik helemaal niet… verschillende diameters qua aansluiten

                                    #17730277
                                    miesgeri
                                      Lid sinds:
                                      7 October 2010

                                      bij een carb motor kan het wel

                                      #17730278
                                      Rico2.0
                                        Lid sinds:
                                        27 August 2008

                                        @corsaracer wrote:

                                        kan bij een c20xe dacht ik helemaal niet… verschillende diameters qua aansluiten

                                        Koppelingen wel maar slangen niet?

                                        Is inderdaad een veelgemaakte fout king:

                                        #17730279
                                        reaceyourfears
                                          Lid sinds:
                                          27 July 2010

                                          zal hier maar een beetje nieuw leven in blazen :mrgreen:

                                          met een slijptol waarvan de kabels aan elkaar hingen met plakband willen een uitlaat op maat slijpen, putje zomer dus ik met men bloot bovenlichaam onder de auto gekropen en slijpen maar! vervolgens me een beetje verleggen en per ongeluk op de kabel gaan liggen die aan elkaar gesjoemelt was, met als gevolg dat ik geëlektrocuteerd werd :swear doordat ik onder de auto lag en ook nog op de kabel geraakte ik nog niet direct weg,leuk is anders, was net gelijk een halve gek die daar lag te slijpen :p

                                          dan nog eens in een autobedrijf waar ik werkte, de remmen moeten vervangen van toevallig men baas zen auto, bijna gedaan wiel er terug op en met de hand de bouten wat opgedraaid, net dan riep men baas me als ik even vlug kon komen helpen, ikke geen probleem, eerst de baas wat uit de nood helpen :thumb toen kreeg men baas een telefoon om iemand te komen depaneren hij vlug in zen jeep gesprongen (met het losse achterwiel :D ) er vlug vandoor en de eerste bocht klak! wiel eraf :jerry hehe ga ik nooit vergeten :D stond daar midden de baan mocht ik dan met de krik komen afgelopen om zen wiel er terug op te leggen, hij kon er wel nog mee lachen king:

                                          #17730280
                                          calibra-driver
                                            Lid sinds:
                                            4 September 2007

                                            Met zijn 2en op een goeie zondag een vers 8 kleppertje in de calibra wippen, denken alles goed gecontroleerd te hebben maar helaas na de 3e langzame bocht tot een pijnlijke conclusie komen dat je een fusee niet hebt vastgezet.

                                            Resultaat, een half gekneusde voet want vond mezelf erg dom :swear ( calibra bumpers zijn stevig )

                                            Homoneet doormidden getrokken en schroefdraad vd draagarm semi verneukt terwijl deze nog best nieuw waren, en mijn rechterscherm nogal royaal naar de klote omdat de hele veerpoot inc wiel naar achter was gekomen ( allemaal stapvoets gebeurt gelukkig ).

                                            Uiteindelijk de draad van de draagarm wel fatsoenlijk gekregen weer alles opgetapt, een steekas uit mijn collectie rommeltjes wat zich gelukkig heeft opgebouwd afgelopen jaren en een tripje van anderhalf uur naar dhr boomkamp voor een nieuw scherm.

                                            Al met al geen duur grapje maar wel behoorlijk storend als je denkt dat je klaar bent en je auto pleurt op de straat… :fy1

                                            #17730281
                                            calibra-driver
                                              Lid sinds:
                                              4 September 2007

                                              Na lang zoeken waarom die kut grasmaaier van kranenbroek niet loopt carb ultrasoon laten en lopen !

                                              ( kranenbroek koopt grasmaaiers in grote partijen die bv al langer bij de fabriek staan te wachten op verkoop )
                                              waarbij alle motoren getest worden en daarna word de benzine afgelaten, alleen laten ze de carbs niet leeg waardoor er nadat deze grasmaaiers soms meer dan 5 jaar stilstaan veel rubbervorming in de carbs hebben.

                                              Dag erna, gras willen maaien en gewoon niet starten ! :fy1

                                              Nou ben ik een eigenwijze gek en als ik iets de dag ervoor gefixt heb weet ik zeker dat t werkt…. die grasmaaier onderhand aan t trekkoord door de raam naar binnen gegooit met starten.
                                              ( uiteindelijk zelfs een pees afgescheurt ).

                                              Bleek moederlief die zich nooit met techniek bemoeit t nodig te vinden om ineens vanuit het niets en onaangekondigd het brandstof kraantje van de grasmaaier dicht te zetten.

                                              kraantje open en gaan met die banaan uiteraard king:

                                              #17730282
                                              calibra-driver
                                                Lid sinds:
                                                4 September 2007

                                                carb monteren op je vespa en afvragen waarom die zo verzuipt, sproeier op werkbank zien liggen king:

                                                #17730283
                                                Aapje
                                                  Lid sinds:
                                                  1 January 2009

                                                  Nadat ik de cassette in de v-bak gezet had, wiel e.d. gemonteerd had, motorsteun e.d. weer vastgezet had… Bij het vastzetten van het schakelhoedje een schroefje laten vallen in de versnellingsbak dat was mijn grootste blunder :P

                                                  #17730284
                                                  david85
                                                    Lid sinds:
                                                    20 April 2014

                                                    ja of deur paneel er af om het raam mechanisme
                                                    in te smeren alles er weer voor en dan de hele dag zoeken naar mn ratel
                                                    in de auto kijken doe de deur dicht en hoor {klink} het zal toch niet ja hoor alles er voor weg
                                                    en daar kwam ie dan weer :D

                                                    #17730285
                                                    johanhummer9
                                                    Deelnemer
                                                      Lid sinds:
                                                      21 May 2011

                                                      @mattemaker wrote:

                                                      … eerst je minpool vastzetten op je accu en dan pas de pluspool.. en ja hoor.. met steeksleutel tegen iets metaal komen.. (of de andere pool raken).. knetter.. :swear

                                                      of voor de heren monteurs.. de brug afrijden en de remmen nog niet op druk hebben..:o (soms heb je van die dagen):wtf

                                                      heb ik innd ook gehad,

                                                      drukke dag, ik was alleen veel werk , rececptionisten zeuren , voorremmen van een astra J vervangen ik rij de auto van de brug af (vooruit) ik rij op een muurtje af , ik wil remmen niks probeer nog de handrem (maja dat was weer zon elektrische k*t handrem dus door paniek niet het knopje kunnen vinden) probeer nog een keer de voetrem maar het was al te laat.
                                                      €3000 euro schade , gelukkig was het een lease auto maar toch

                                                    25 berichten aan het bekijken - 101 tot 125 (van in totaal 169)
                                                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.