Forumindex › Forums › Techniek › C20xe (2.0 16v) › sleutelblunders?
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
4 november 2010 om 17:32 #17730236
ik werk in n scooterzaak…
ik zeg afblijve van die chinese zooi…4 november 2010 om 18:13 #17730237jup ik knutsel nogal is aan brommers (ik werk overal aan,als er maar een motor onderzit).. maar die chinese zooi zou ik maar afblijven.. beter een echte orginele (2ehands) kopen..
buurman heeft z’n ding… 2 keer goed de kickstarter gebruikt (accu leeg) breekt het hele kickstarter gedeelte van het carter af.. had dus 3 delen carter..
boatian ofzo..?? ik heb nog een rapido met djkymco blok.. uit 92.. is van betere kwaliteit als die nieuwe dingen.. :jerry4 november 2010 om 18:26 #17730238heb eens vakantie werk gedaan bij de technische dienst van een ziekenhuis.
heb geleerd dat je niet zomaar het mortuarium in moet lopen,altijd kijken of het lampje brand:jerry
‘t zag er niet fris uit :(
maar ik moest eens wat lampen vervangen in een systeemplafond,daarboven liep een ijzeren kabelgoot .
even een stop eruit draaien stellen ze niet op prijs,dus ik besloot om de via de lasdoos maar even de voeding eruit te halen.
maak ik me toch een kortsluiting via die kabelgoot waar ik aan hing, ik flikkerde gelijk van me trap af met een stuk systeemplafond onder me arm :jerry:jerry
4 november 2010 om 21:21 #17730239Had eens ooit n golf 3 de v-snaar piepte ik dank ach laten we een kijken of het er echt aan licht dus met mn vinger onder v snaar om die te spannen ….
De snaar kreeg grip en mn vinger deed n rondje krukaspoelie
De snaar piepte nie ik wel op het ziekenhuis met mn kromme wijsvinger.Motorkap dicht gooiten en hand nog op slotplaat en tegelijk weg willen lopen , arm uit de kom :hmmz
Uitlaat pas maken onder mn seat ach ik maak de demper wel zo dat die goed zit ik pas hem wel even vaaaaaaaaaaaaaaast :) handpalm gegrilt :P
Dat waren wel de meest spectaculaire dingen :P:P
5 november 2010 om 19:27 #17730240origineel gepost door Noordpoolgsi
Had eens ooit n golf 3 de v-snaar piepte ik dank ach laten we een kijken of het er echt aan licht dus met mn vinger onder v snaar om die te spannen ….De snaar kreeg grip en mn vinger deed n rondje krukaspoelie
De snaar piepte nie ik wel op het ziekenhuis met mn kromme wijsvinger.Motorkap dicht gooiten en hand nog op slotplaat en tegelijk weg willen lopen , arm uit de kom :hmmz
Uitlaat pas maken onder mn seat ach ik maak de demper wel zo dat die goed zit ik pas hem wel even vaaaaaaaaaaaaaaast :) handpalm gegrilt :P
Dat waren wel de meest spectaculaire dingen :P:P
Jij bent echt handig :jerry:jerry:jerry
5 november 2010 om 22:09 #17730241haha tja praat ik over 2-3 jaar terug hé :P
6 november 2010 om 15:21 #17730242vandaag nog
remember, altijd je minpool accu losgooien,en dat doe ik normaal ook, als ik aan iets electrisch bezig ben
had vandeweek andere motor in admiral gehangen, startte wat moeilijk, ach heb toch nog electr onsteking liggen, zet ik er die om te beginnen eens in
maak tijdens uithalen van de ontsteking met het huis contact met de pluspool van de accu
KABOEM!!
alle niet ontbrandde opgebouwde gassen, van het niet willen starten, in 1 keer ontbrand
kheb me wenkbrauwen nog dus tviel meej haha :)
6 november 2010 om 17:12 #17730243Heeeel lang geleden:P
Na het openen van een aftapkraantje onderaan de intercooler van een Audi A6 1.9tdi (m’n eigen toen) bleek er wat olie uit te lopen (afkomstig van carterdampen in de loop der tijd). Om dit er ‘helemaal goed’ uit te krijgen besloot ik de intercooler even met wasbenzine door te spoelen (ingegoten via intercoolerslang). Nadat aftapkraantje ‘uitgelekt’ was deze dicht en starten maar.
:o:o:o Nooit gedacht dat een diesel zoveel toeren kon maken en van contact zetten helpt dan ook niet. Gelukkig was de wasbenzine op voordat de motor uit elkaar spatte. Huis bijna week onbewoonbaar vanwege de mega-rook/stank ontwikkeling in de garage.
Uiteindelijk goed afgelopen, maar geen aanrader!
6 november 2010 om 17:27 #17730244Nog veel langer geleden (echt, was toen ongeveer 12 jaar).
Van onze crossauto, een Datsun 1200S ’70, was de onderste draagarm af gebroken. We hadden geen brug, dus om er goed bij te kunnen hadden we de auto met de voorlader van de trekker even op z’n zijkant gelegd. Na wat bak-en-braad werk besloten we ‘m over de nacht nog maar even op z’n zij te laten liggen. Volgende dag de auto weer op z’n wielen gezet.
Wat blijkt “Blok zit helemaal vast!”. Zelfs achter de trekker op sleep blijven de achterwielen op slot (?):wtf:wtf Wat nu? Dan maar even pa bellen en de situatie uitgelegd. “Mmm, misschien is er over de nacht wel zoveel olie langs de zuigerveren gelekt, dat er een cilinder (op compressie) vol met olie staat.” :o “Wat moeten we doen dan?” “Bougies eruit draaien en starten.” “OK!”:) Het regende intussen, dus we hadden hem binnen gezet (lekker comfi sleutelen bij de warme kachel). Bougies eruit en starten maar!:o:o:o
We zijn de rest van de dag bezig geweest om de plafonds en muren schoon te maken en alles nieuw te sauzen.
Geleerd als 12-jarige: – Laat nooit je auto onnodig lang op z’n kant/dak liggen! –
(Toen ie daarna eenmaal aangesleept was, hebben we eerst een klinker op het gaspedaal gelegd en 100m verderop gewacht tot de rook wat optrok. Daarna nog lang plezier van gehad. Echt onverwoestbaar zo’n oude Datsun; op wat roest na.)
6 november 2010 om 17:53 #17730245Nog niet zo lang geleden ;):
Op een mooie zonnige zondagmiddag, eind april, waarbij ongeveer iedereen aan het wandelen of fietsen was in de mooie voorjaarszon, besloot ik even een proefritje te gaan maken met de Renault Laguna 1.9DCI waarvan ik dat weekeinde de geplofte turbo had vervangen.
Nooit gedacht dat er zoooveel olie in de uitlaat zou zijn beland, want na een kilometertje tuffen kon ik wel haast onder het dashboard kruipen. Ik kwam alleen nog wild wuivende mensen tegen die ik vervolgens in mijn binnenspiegel in een dichte rookwolk zag verdwijnen. Ook tegemoetkomende auto’s zag ik met brandende remlichten verdwijnen in een rookgordijn die z’n weerga niet kende. ‘Enigszins’ opgelaten hoopte ik dat het vanzelf zo snel mogelijk over zou gaan en dat deed het ook na zo’n 8km. Ben daarna met een omtrekkende beweging weer naar huis gereden in de hoop niet thuis opgewacht te worden door mensen met een bontgekleurde auto. Is uiteindelijk ook goed afgelopen maar was niet fijn.
6 november 2010 om 18:40 #17730246haha, leuke verhalen Rick:wors
compressie meten met wat olie op de zuigers is ook leuk.
moet je alleen niet bij alle 4 te gelijk doen:jerry15 november 2010 om 17:42 #17730247vandaag zelf geblundert.
Ford Mondeo 2 nieuwe achterklauwen gemonteerd.
ontluchten. geen druk.
hmmm….nog eens ontluchten. geen druk
nog eens
nog eens
en nog eens…
hmm kut!na een paar uur verder te zijn.
(ondertussen de abs pomp al eens aangestuurd met de uitleesapparatuur)
nog geen effect.komt de baas kijken, ah ik zie het al.
je hebt de klauwen verkeerd om zitten
(met de onluchtingsnippels naar onderen)DAMN! heb ik dat niet eerder kunnen verzinnen:jerry
gebeurt je maar 1 keer zullen we maar zeggen:P17 november 2010 om 21:38 #17730248Stagiair moest effe olie&oliefilter vernieuwen (werk wat ie vaker had gedaan) Het was een automaat en je raad het al:D Leermeester zei dat hij op het order moest kijken hoeveel olie hij erin moest gooien, alle automaatbakolie eruit en 4 liter olie bijgevuld(motor);) En niet checken omdat het op de order zeker goed was:D:jerry
Ook een x klagen dat de bougie’s er niet uit wouden met een ratel.. was net 5 voor 12, Wat hoor ik tijdens koffie inschenken? De luchttol:D
Lekke band reparatie: wiel los draaien(zonder krik) en trappen tot de wiel eraf is :jerry:jerry
Wat een maloot was die gozer:jerry:jerry
17 november 2010 om 22:58 #17730249Bij een prius, ja ik vind het soms irritante apparaten maar weet onderhand wel hoe die werkt:P Zat erin en liet iemand anders even de verlichting controleren voor en achter. En had de voet op de rem voor de remlicht controle en deed hem op contact om ook knipperlicht te controleren enzo. Alles klaar stap ik uit maarja dat ding was dus aan doordat ik de voet op de rem had. Schiet die me zo vooruit had het gelukkig gelijk door want scheelde niet veel of ik jaagde de brug af haha:P
En een keer koelvloeistof erin gooien terwijl ik toch echt dacht dat ik de olieslang had:P Gelijk weer afgetapt en wel olie erin:jerry
Of bij monteren trekhaak bij een colt een opvulring overhouden, had verder alles al vastgedraait was ook al zo goed als klaar, aarrggh! Moest die er links nog tussen dus alles weer los hahaa:P
17 november 2010 om 23:05 #17730250origineel gepost door Astra F Vaassen
Bij een prius, ja ik vind het soms irritante apparaten maar weet onderhand wel hoe die werkt:P Zat erin en liet iemand anders even de verlichting controleren voor en achter. En had de voet op de rem voor de remlicht controle en deed hem op contact om ook knipperlicht te controleren enzo. Alles klaar stap ik uit maarja dat ding was dus aan doordat ik de voet op de rem had. Schiet die me zo vooruit had het gelukkig gelijk door want scheelde niet veel of ik jaagde de brug af haha:PEn een keer koelvloeistof erin gooien terwijl ik toch echt dacht dat ik de olieslang had:P Gelijk weer afgetapt en wel olie erin:jerry
Of bij monteren trekhaak bij een colt een opvulring overhouden, had verder alles al vastgedraait was ook al zo goed als klaar, aarrggh! Moest die er links nog tussen dus alles weer los hahaa:P
Voor dat laatste is er nog een andere oplossing.. met de rechter hand over de linker schouder :jerry
18 november 2010 om 00:17 #17730251Ik zelf was het niet maar een kennis van me zijn vriendin
“Ik heb het koelvloeistof bijgevuld ….. was maar goed dat ik keek want er ging ruim 5 liter vloeistof in en was nog niet aan de dop “
Hij 5 liter ??? da kan nie .. hij kijken en ze had het kleppendeksel dop te pakken gehad
woehahahaha kan toch veel koelvloeistof in een bmw :P:P:P:P
18 november 2010 om 07:17 #17730252Gisteren nog: 1,5 uur bezig om de sedan aan de praat te krijgen. Had een beugel gemaakt om de LMM vast te zetten. Was wel even vergeten om het stekkertje er weer op te doen. Na 2 lege accu’s zag ik het :cry
18 november 2010 om 11:54 #17730253Of lampje vervangen van een avensis, kon er totaal niet goed bij, dus beetje op de gok met de handen voelen, lamp eruit en andere erin. En ik kijk nog eens naar dat lampje, k*t is van grootlicht:jerry Soms kan ik niet scherp blijven echt dom:P
Of met band vervangen, ik keek er verder niet naar die moest er om zeiden ze. Ik maar klooien en denken waarom wil die niet? Was de velg 14inch en de band die ik eromheen wou doen was voor 13inch hahah lekker weer:jerry
18 november 2010 om 16:00 #17730254origineel gepost door plexpiloot
Ik zelf was het niet maar een kennis van me zijn vriendin“Ik heb het koelvloeistof bijgevuld ….. was maar goed dat ik keek want er ging ruim 5 liter vloeistof in en was nog niet aan de dop “
Hij 5 liter ??? da kan nie .. hij kijken en ze had het kleppendeksel dop te pakken gehad
woehahahaha kan toch veel koelvloeistof in een bmw :P:P:P:P
Je moet je vriendin ook niet aan je BMW laten komen….
18 november 2010 om 18:05 #17730255tijdje gelede nog eens gehad: radiateur van een oude seat ibiza vervangen op me werk.
en dus koelvloeistof bij gevuld, t was een beetje haasten t was al kwart voor 5 en de auto zou om 5u weer klaar moetten zijn, dus ik nog even snel test rondje rijden, alles leuk en aardig.
kom ik aan de garage trug, van die grote rook walmen van onder de kap.zat de dop van het koelvloeistof vaatje er nie op, en ik zoeken nergens te vinden natuurlijk…
kwam er om 2 voor 5 achter dat ik deze in mijn borst zak van mijn overal had gestoken….:jerry8 december 2010 om 16:31 #17730256Whaha, egt geweldige verhalen!!:wors:jerry
10 december 2010 om 20:45 #17730257je ledlooplamp met magneet kwijt raken.. je de ter… zoeken en iedereen de schuld gegeven:swear en dan een jaar later terug vinden onder een auto, hij hing nog steeds aan de startmotor.. :jerry..
dorpel lassen en dan het aftapvat achter je hebben staan..:fy1 waar ook brandstoffilters inlagen.. BAM .. :wtf filters raakte het dak gewoon…
klant komt bij de zaak.. zegt tegen receptie .. mijn auto heeft geen remmen meer.. (jeep grand cherokee 3.0 crd).. oww nou de monteurs maken wel ff een proefrit.. nou dat had bijna mijn allerlaatste proefrit geweest…:swear de auto had alleen de 1e 30sec remmen daarna werd pedaal keihard…:cry klant had gelijk.. best spannend.. want z’n jeep heeft een mercedes hand/voetrem .. :jerry:jerry niet echt te doseren.. auto van ruim 2ton met een voetrem stilzetten.. :fy1:fy1 slang van rembekr klem tussen motor en kap..
bij eigen auto .. ff snel andere veerpoten monteren.. die 2 dikke bouten van de schokdemper vergeten vast te zetten.. wel de moer erop maar niet vast..:cry
en er pas na 5 minuten rijden achterkomen.. ik voelde wel wat raars maar dacht dat het een kwestie van uitlijnen was.. :wtf naja ik was het rechts vergeten.. ik kwam er GELIJK achter met de eerste bocht naar links.. erg rare ervaring.. zit best veel ruimte op.. :jerry12 december 2010 om 22:03 #17730258origineel gepost door Noordpoolgsi
Had eens ooit n golf 3 de v-snaar piepte ik dank ach laten we een kijken of het er echt aan licht dus met mn vinger onder v snaar om die te spannen ….De snaar kreeg grip en mn vinger deed n rondje krukaspoelie
De snaar piepte nie ik wel op het ziekenhuis met mn kromme wijsvinger.Motorkap dicht gooiten en hand nog op slotplaat en tegelijk weg willen lopen , arm uit de kom :hmmz
Uitlaat pas maken onder mn seat ach ik maak de demper wel zo dat die goed zit ik pas hem wel even vaaaaaaaaaaaaaaast :) handpalm gegrilt :P
Dat waren wel de meest spectaculaire dingen :P:P
dat met de v-snaar heb k ook eens meegemaakt:P
mijn moeder kwam met de klacht dat haar auto piepte, ik dus onder de auto gekropen ( moeder achter het stuur)en even voelen aan het riempje,ineens ging er een alarmbelletje bij me rinkelen waarop ik zeg tegen mijn moeder “NIET STARTEN HE!!! waarna mijn moeder mooi de motor laat draaien en mijn vinger lekker meedraaide:swear
dus was een pijnlijk misverstandje:jerry maar gelukkig was mijn vinger niet gebroken wel heb ik nog altijd een dik litteken aan overgehouden:P
en heb ook nog eens mijn achterwiel zien voorbijvliegen van mijn golf 3:jerry blijkbaar was die losgetrild:wtf was er nogtans zeker van dat hij goed vast stond:P
en zo zou ik ook nog even kunnen verder kunnen schrijven maar dit waren zowat de toppuntenking:
12 december 2010 om 23:41 #17730259Ook een keer de buurvrouw helpen met lege accu. Ik sluit de kabels aan, en terwijl ik weg loop start zij haar auto in de 1e versnelling, het scheelde heel weinig , auto’s klapten op elkaar :o
Een kennis helpen met heel lastig te bereiken koplamp. Weet je zeker dat het rechts is…..jaha. 3 kwartier bezig en dan toch de verkeerde lamp vervangen ^&%$^%$
Ik moet zeggen dat ik van sommige verhalen helemaal in een deuk lig, vliegende filters, de ledlooplamp, gehele ruimte witten…..prachtig :D:D
13 december 2010 om 17:36 #17730260olievaten leeg maken, ook altijd leuk:D
stagiar bij ons.heb je al eens zo’n vat leeg gepompt?
jaja, tuurlijk.
oke laat maar gaan.
10 minuten later komt hij aan gerend.
kraantje van de bak vergeten dicht te maken en bak gewoon omlaag laten staan.
mooit fontijntje had hij gemaakt:jerry1 ding weet ik wel zeker, hij zal het nooit meer fout doen:vertag
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.