Forumindex › Forums › Techniek › C20xe (2.0 16v) › sleutelblunders?
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
10 oktober 2010 om 20:05 #17730211
zelf gelukkig niet echt rare dingen gehad maar mijn oude buurman wel,
meneer had een mooie cadillac eldorado en deze was afgekeurd voor de APK i.v.m een lek in de bezine tank.Dit ging meneer even fixen.:sleeping
hij dacht slim te zijn om eerst de tank leeg te maken. de auto stond op de oprit en hij had in de schuur ernaast nog wel wat cans staan.na 3 jerrycans zat er nog steeds benzine in de tank…. wat nu… :hmmzgelukkig had hij nog wat emmer staan dat kan ook wel :angel:o
eerste emmer in de schuur gezet. en de 2e aan het vullen. is er een vonkje in de schuur….. gevolg de emmer in de brand deze knapt en er loopt zo een stroom bezine onder z’n caddilac….
ik kwam na de brandweer thuis het leek net een scène van enschede na de vuurwerk ramp. hele auto afgebrand. schuur weg zelf de dakgoot toch z’n 6 meter hoog was weg gesmolten door de brand…..
apk is niet meer gelukt :vertag
10 oktober 2010 om 20:23 #17730212AnoniemLid sinds:
1 January 1970foutje bedankt, whawha
11 oktober 2010 om 19:00 #17730213origineel gepost door *Jurgen*
Bij m’n C kadett de onsteking afstellen, dus met de ratel de motor goed zetten zodat deze op tijd staat, contactpuntjes afstellen en starten maar. Ratel dus nog op de krukaspoelie zitten. De ratel stond gelukkig goed, dus deze bleef netjes vrijlopen :jerry. En olie verversen van m’n kadett en je afvragen waarom er na 5 liter nog steeds geen olie aan de peilstok zit. Olieplug vergeten en circa 5 liter olie in de garage liggen :hmmzHAHAHAHAHAH, ken het…
Met het vervangen van een distributieriem ;)
Daarna gecontroleerd of hij op tijd stond… en gestart met de ratel erop…
En klap zeg die ratel tegen de chassisbalk!!!2 november 2010 om 21:19 #17730214eeuwen oude scooter sleutel blunder :
kicken terwijl de bougie dop eraf is of de sleutel omgedraait
2 november 2010 om 21:50 #17730215origineel gepost door SRLandgraaf
eeuwen oude scooter sleutel blunder :kicken terwijl de bougie dop eraf is of de sleutel omgedraait
of met de benzinekraan dicht.. loopt ie ff en daarna maar kicken voor het leven totdat je alles gaan nalopen, vonk/lucht/benzine
3 november 2010 om 00:16 #17730216klassieker: rotortje vergeten terug te zetten:cool:
3 november 2010 om 01:06 #17730217AnoniemLid sinds:
1 January 1970dit is een leuke van mn schoonzoon
tis dan geen c20 16v of een opel , maar wel een apparte diesel:D ;)
Vw werk-Busje bij de dealer geweest, grote beurt blablabla
na afhalen binnen 2 dagen alle lampies aan in de dash,
met waarschuwing koelvloeistof op, mag niet verder rijden :ohij kijken, hmmm, wel vloeistof erin :hmmz
lekker doorrijden, maar nog nie goed,
even checken bij dealer, hmm, olie in de koelvloeistof,
tis een diesel, moet normaal snel zwart zijn,
maar in het bakkie was het blank :ohup weer naar de dealer, bakkie leeggezogen en nieuwe vloeistof erin, klaar,
denk je, nu pas na 1km weer alle lampies aan met dezelfde storing :hmmzweer terug, nu blijkt, hebben ze nie verteld, is pijnlijk, hé,
dat ze bij de grote beurt er geen koelvloeistof bij in hebben gemikt,
maar waarschijnlijk remvloeistof of een andere oliesoort,
waardoor de sensor een andere meting doorgaf en storing veroorzaakte. :D3 november 2010 om 14:38 #17730218origineel gepost door MonzaRon
dit is een leuke van mn schoonzoontis dan geen c20 16v of een opel , maar wel een apparte diesel:D ;)
Vw werk-Busje bij de dealer geweest, grote beurt blablabla
na afhalen binnen 2 dagen alle lampies aan in de dash,
met waarschuwing koelvloeistof op, mag niet verder rijden :ohij kijken, hmmm, wel vloeistof erin :hmmz
lekker doorrijden, maar nog nie goed,
even checken bij dealer, hmm, olie in de koelvloeistof,
tis een diesel, moet normaal snel zwart zijn,
maar in het bakkie was het blank :ohup weer naar de dealer, bakkie leeggezogen en nieuwe vloeistof erin, klaar,
denk je, nu pas na 1km weer alle lampies aan met dezelfde storing :hmmzweer terug, nu blijkt, hebben ze nie verteld, is pijnlijk, hé,
dat ze bij de grote beurt er geen koelvloeistof bij in hebben gemikt,
maar waarschijnlijk remvloeistof of een andere oliesoort,
waardoor de sensor een andere meting doorgaf en storing veroorzaakte. :Dstage lopers :vertag dat zij vaak sleutelblunders.. :swear:fy1:argue
3 november 2010 om 17:11 #17730219Stagelopers maken indd. wel veel fouten ja.
maar hier hoort over het algemeen ook een begeleider bij te zijn, en anders vragen als ze het niet weten.Meestal zijn dit van die stagelopers met 0.0 interesse!
als je een beetje geintereseerd bent voor je vak kun je die fout NOOIT maken i.m.o;)3 november 2010 om 17:22 #17730220en die eindigen dan bij kwik flut , waar je al wordt aangenomen als je een beetje sterke koffie kan zette:wors
3 november 2010 om 17:23 #17730221M`n Kadett heel Den Haag door geduwd omdat hij niet wou starten. Had m`n vriendin het contact niet aanstaan………..
3 november 2010 om 17:26 #17730222Stagelopers maken geen fouten, dat ligt aan de leermeester. stagesjaken kun je niet echt alleen aan een auto laten. En als het een keer voorkomt controleer je dat.
Gelukkig heb ik geen stagelopers, want ik werd er gek van om alles maar opnieuw uit te moeten leggen.
Mooiste vraag van een stageloper was toch wel de vraag:“heb je ook een ratel om de boel weer vast te draaien?”
Die jongen sleutelt nu een paar jaar later bij een andere garage. En hij doet het prima, maar heeft een hoop moeten leren.:D
3 november 2010 om 17:36 #17730223moet spontaan denken aan die knakker van american hotrod, bij coddington,
tony
3 november 2010 om 17:52 #17730224Wij hadden tonnen schade omdat een stageloper op een verkeerd knopje drukte. In eerste instantie kreeg hij de schuld, maar achteraf is hij van alle blaam gezuiverd omdat zijn leermeester niet op zat te letten
3 november 2010 om 17:59 #17730225wat 1 knopje kan aanrichten he..
Willem
3 november 2010 om 18:05 #17730226Yep, de machine was behoorlijk ontzet, én we hebben 3 dagen stil gestaan á 22.000 euries per uur :o
3 november 2010 om 18:08 #17730227AnoniemLid sinds:
1 January 1970ja ik heb ook eens een fout/ongelukje gemaakt, ook als leerling,
met een behoorlijke schade, hahamn eerste jaar als ll autospuiter was geen fijne,
alleen lak doodschuren van buiten en van binnen, pffff
en een beetje de vloer schoonhouden [vegen] :Ddenk zet die bezem ff tegen die Manta,
donderd die Manta, type B, voor van de bokken af, :o
manta was motorloos en zonder ophanging neergezet
door plaatwerkers, maar stond nie echt stevig op de bokkies ,
kheb geluk gehad, mn voeten stonden onder de wielkuipManta kon weer een deurtje verder,
daar waar de plaawerkers de kop weer konden herstellen :thumbupVoelde me nie echt schuldig, maar het was wel ff lullig ;)
3 november 2010 om 21:46 #17730228van alle stagelopers die ik heb gehad waren er maar 3 echt goed…
ik bedoel gewoon .. je legt het 10x uit ..je laat het ze 20x doen (bijv banden omleggen en balanceren), dan mag je toch verwachten dat ie het kent..
begint gelijk te piepen bij de eerste 215-35-19 op een 9j velg.. :angelmaar meestal weten ze precies hoe duur welke autoradio is .. :hmmz
-offtopicking:
maaruh.. wat zou je zeggen van lassen zonder laskap… :cool: 2dagen lasogen en en (rood)gezicht wat ging vervellen..
slijpen zonder kap.. 3.00 snacht in umc omdat mijn ogen niet meer dicht gingen.. staalsplinters…
of tijdens het lassen z’n rode lasvuurbal (van lassen) die normaal uitelkaar spat op de grond.. op je schoen en door je schoen brand over je voet tussen je tenen komt..
en ik had half hoge werkschoenen aan.. :cry best lastig je schoen uitdoen als je zo staat te springen..4 november 2010 om 06:26 #17730229owh een vallende laspunt doet idd erg pijn..
Had het gelukkig met mijn nikes aan, dus die was zo uit..4 november 2010 om 09:04 #17730230Ook ik, zal mijn bijdrage geven:
Besloot een parrot carkit de monteren in mijn Astra G.
Netjes een adapter erbij gekocht en de boel aangesloten, adapter aangepas want paste niet lekker achter de radio… Alles weer dichtgemaakt en de carkit voor de deur getest, werkte prima zelfs de mute van de radio!
Volgende dat onderweg op de snelweg natuurlijk ook even bellen… Blijkt ineens mijn hele instrumentenpaneel gemute te worden!!
Ergens de mute verkeerd afgetakt maar het op kunne lossen ( vraag me F of ook de kilometerstand dan stil zou blijven staan4 november 2010 om 11:13 #17730231in haast je radio par ongeluk aansluiten op een aftakking van het knipperlicht, heel vreemd als je richting aan geeft en je radio knippert mee:wors
4 november 2010 om 13:30 #17730232Laatst chinese versie van zo’n Honda 4takt brommer blokje gekregen. Dus ik proberen met een nieuw onafgesteld carburateurtje.
Alleen de 5 kabels waren andere aansluit kleur. Dus ik moest een btje klooien met combinaties en jeee: Vonk!
Dus ik rennen en duwen en kicken heee…. Af en toe wat gepruttel maar meer niet. :P
Bleek ik de bougie nog niet echt aangedraaid te hebben in de kop….
benzine liep gewoon langs de schroefdraad..
Daarna natuuuurlijk starten en lopen :angelWel een groot verschil in kwaliteit met de echte honda blokken..
4 november 2010 om 16:34 #17730233origineel gepost door corsaboy
owh een vallende laspunt doet idd erg pijn..
Had het gelukkig met mijn nikes aan, dus die was zo uit..bij me maat viel die in z’n nek, liep over z’n rug, langs z’n reet en bleef in z’n dijbeen hangen. mooi litteken over z’n rug en een een put in z’n dijbeen (Ter grootte van een dubbeltje)
hij word de rest van z’n leven herrinderd aan de uitlaatlijn van mijn corsa:P4 november 2010 om 16:53 #17730234Àch, een collega heeft bij een astra de koppakking vervangen, ff warmdraaien, komt een beetje rook van de motor en hij begint heel ludiek met een doekje boven de motor te wapperen laat ie per ongeluk het doekje valllen en de distributiesnaar pakt net het hoekje van zijn doek mee hoppeta, toen iets meer aan de hand dan een lekke koppakking
4 november 2010 om 16:59 #17730235origineel gepost door kaneelschep
Wel een groot verschil in kwaliteit met de echte honda blokken..
Even offtopic: is het werkelijk zo slecht, ik zit zo’n scooter te overwegen, maar hoor veel slechts over de kwaliteit (kan ook haast niet anders voor dat geld)
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.