Forumindex › Forums › Techniek › C20xe (2.0 16v) › sleutelblunders?
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
28 september 2010 om 13:40 #17730186
origineel gepost door kimmiej666
Wassie het plastic blokje vergeten terug te klikken op de startmotor!!! 2 dagen in stress gezeten dat die auto dus niet meer zou lopen!Wat is dat voor plastic blokje dan?
Al die verhalen over remmen trouwens, je hebt toch altijd nog je handrem??:vertag
28 september 2010 om 22:24 #17730187ik denk dat ze bedoeld het plastic schakelaartje achterop het contact slot.. dat tussen de stekker en het slot zit zegmaar.
29 september 2010 om 10:30 #17730188Dat rechthoekige blokkie die rood omcirkeld is dient wel daar terug erop geduwd te worden..
Mijn vriend wist dus in eerste instantie niet meer waar die voor was toen ie alles terugbouwde :)
Met als gevolg dus stress om maar een heel klein plastic kapje waardoor je motor niet zal starten als die er niet op geklikt zit. :)
29 september 2010 om 11:39 #17730189tjkah zonder immobilisator doet hij niet veel nee:P
29 september 2010 om 17:41 #17730190een keer met een maat van me, zijn remmen(trommels achter) vervangen van zijn chevy van (g30)
bij deze auto kan je tijdens het slijten van de remmen een soort wieletje met nokjes erop aandraaien, deze wordt vergrendeld door een plaatje wat ertegen aandruk.
maar voor de nieuwe remmen moet je dan heel wat terug draaien dus ik een klein steeksleuteltje tussen dat plaatje gezet zodat ie vrij stond.
uiteindelijk alles weer inelkaar hoorden we tijdens het remmen getik bij het linker achterwiel, we vertrouwden het niet dus alles maar weer open maken, wat denk je, steeksleuteltje zat er nog tussen!29 september 2010 om 18:34 #17730191een klasse 5 monteren en vergeten dat die 2 massa ‘s heeft.
had al een chauffeur een nieuwe laten halen bij een collega vestiging,maar die deed het dus ook niet:P]
een collega van me had parkeersensoren ingebouwd in een nieuwe transporter.
hij had de laadklep dichtgegooid,maar niet in het slot.
hij rijd achteruit naar de muur om hem af te stellen,vliegt die klep open,je raad het al , klep tegen de muur.:P
5 oktober 2010 om 19:56 #17730192och je maakt zoveel mee :P
tijdens een proefrit een geklingel onder de auto, gaat je sleutel 9 ervandoor… die zat nog dus op de remnippel
of oliefilter vergeten vast te zetten, start je de auto… VLOP alle olie eruit :angel
losse banden schoongespoten, daarna om de velg gedraaid, proberen te balanceren en maar niet lukken :wtf zit er liters water in :jerry
7 oktober 2010 om 14:29 #17730193Ach zo heeft elke monteur weleens wat meegemaakt
Ben zelf eens vergeten om de kraan van de olieopvang bak in de put dicht te draaien mooi ff snel olieaftappen voor de pauze ik denk kan ie lkkr uit lekken
Dat uitlekken was wel gelukt alleen jmmr van die ruim 30 liter olie in de put (was helaas geen busje maar een vrachtwagen)
en een keer de looplamp laten hangen onder een oplegger worden we savonds opgebeld door de klant met een klacht dat er rare verlichting brand onder de oplegger en zo kunnen we nog wel even door gaan
7 oktober 2010 om 14:46 #17730194bij een capri de carburateur reviseren en dan aanvoer op retour en retour op aanvoer aansluiten
starten en lopen gewoon rijden maar bij accelereren sloeg ie steeds af
bij normaal rijden bleef ie lopen en paar weken door gereden vond m wel stuk zuiniger geworden trouwens
maar accelereren echt nietgelijk bokken en afslaan starten en weer rijden
toch maar eens zoeken
motorkap open
toen zagen we het pas
groet michel7 oktober 2010 om 16:45 #17730195AnoniemLid sinds:
1 January 1970Heb vroeger bij een bandenhandel gewerk, en monteerde daar tientallen nieuwe banden per dag.
Op een dag kwam er een klant terug, die enkele dagen ervoor 4 nieuwe banden had gekocht, die ik gemonteerd had.
De beste man klaagte erover dat het stuur trilde. Dus opnieuw de vóórbanden gebalanceerd.
Het linkerwiel wilde niet lekker balanceren. Eerst moest het lood hier, en even later precies aan de overkant van de velg.
Maar op 0 komen ho maar!!:hmmzToen hebben we de band maar even gedemonteerd, om te kijken of de velg een te grote onbalans had.
Wat bleek :wub Me loodtang was weer gevonden, deze bleek in de band te zitten, en was ik al een paar dagen kwijt. :wors:D7 oktober 2010 om 17:17 #17730196een collega gaat lichtmetalen velgen monteren op de platen brug,hij begint achter,bus omhoog,stempel eronder (1 maar ) brug laten zakken,bus staat met zn kont omhoog.
hij draait de wielbouten los,wil het wiel eraf trekken,zat beetje vast,hij beetje kracht zetten,schuift die stempel opzij,
hele bus van de brug af gelazert!!!!!:jerry
komt net die klant aangelopen om te kijken hoe zn nieuwe bus er nou uitziet :jerry
7 oktober 2010 om 17:57 #17730197origineel gepost door 14XE
een collega gaat lichtmetalen velgen monteren op de platen brug,hij begint achter,bus omhoog,stempel eronder (1 maar ) brug laten zakken,bus staat met zn kont omhoog.hij draait de wielbouten los,wil het wiel eraf trekken,zat beetje vast,hij beetje kracht zetten,schuift die stempel opzij,
hele bus van de brug af gelazert!!!!!:jerry
komt net die klant aangelopen om te kijken hoe zn nieuwe bus er nou uitziet :jerry
ziet die de bus weer eens van een andere kant:jerry
7 oktober 2010 om 21:35 #17730198Massakabeltje van m’n Dynamo vergeten te monteren…
Waardoor ik op een gegeven moment met een lege accu stond :hmmz7 oktober 2010 om 21:37 #17730199origineel gepost door senatorman
Heb vroeger bij een bandenhandel gewerk, en monteerde daar tientallen nieuwe banden per dag.Op een dag kwam er een klant terug, die enkele dagen ervoor 4 nieuwe banden had gekocht, die ik gemonteerd had.
De beste man klaagte erover dat het stuur trilde. Dus opnieuw de vóórbanden gebalanceerd.
Het linkerwiel wilde niet lekker balanceren. Eerst moest het lood hier, en even later precies aan de overkant van de velg.
Maar op 0 komen ho maar!!:hmmzToen hebben we de band maar even gedemonteerd, om te kijken of de velg een te grote onbalans had.
Wat bleek :wub Me loodtang was weer gevonden, deze bleek in de band te zitten, en was ik al een paar dagen kwijt. :wors:DKeer gehad met een Pakbon,die we nergens niet meer terug konden vinden… ook in de band
Iedere monteur maakt weleens wat mee,en wie werkt maakt fouten…
8 oktober 2010 om 09:21 #17730200had controle lampje uit dash nodig
dacht haal die van dynamo er uit (C ascona)
op gegeven moment lege accu
anwb dr bij zegt ie laad je accu niet bij
dynamo stuk ik verbind m door dan kan je naar huis morgen ff dynamo halen en wisselen
hij dynamo door geschakeld zodat ik naar huis kon
onderweg naar huis begon er bij mij een lampje te branden
ja hoor lampje in dash terug geplaantst en nooit geen last meer gehadgroet michel
8 oktober 2010 om 09:39 #17730201haha gave verhalen hier zeg. Komt nog meer voorbij als ik had kunnen verzinnen toen ik het topic opende :) ga door ga door :D
8 oktober 2010 om 10:16 #17730202origineel gepost door senatorman
Heb vroeger bij een bandenhandel gewerk, en monteerde daar tientallen nieuwe banden per dag.Op een dag kwam er een klant terug, die enkele dagen ervoor 4 nieuwe banden had gekocht, die ik gemonteerd had.
De beste man klaagte erover dat het stuur trilde. Dus opnieuw de vóórbanden gebalanceerd.
Het linkerwiel wilde niet lekker balanceren. Eerst moest het lood hier, en even later precies aan de overkant van de velg.
Maar op 0 komen ho maar!!:hmmzToen hebben we de band maar even gedemonteerd, om te kijken of de velg een te grote onbalans had.
Wat bleek :wub Me loodtang was weer gevonden, deze bleek in de band te zitten, en was ik al een paar dagen kwijt. :wors:DWhahahah wat lomp. Zo vond ik een keer een briefje van 20 in de band die ik monteren ging. Heb hem lekker zelf gehouden, was uit het borstzakje van een vorige werkgever van me gevallen…..was toch een lul van een vent:jerry
8 oktober 2010 om 10:28 #17730203die tang in de band is echt goed!!!! :D
Ik heb een keer geprobeerd de distributiekap van mn bmw te halen terwijl ie nog liep…. :thumbdown Soms ben je gewoon niet helemaal wakker nog.. Maar daarna wel!! :P
Heb echt een kwartier staan stuiteren en schreeuwen van de stroom die ik door me heen kreeg.8 oktober 2010 om 11:10 #17730204Bij m’n C kadett de onsteking afstellen, dus met de ratel de motor goed zetten zodat deze op tijd staat, contactpuntjes afstellen en starten maar. Ratel dus nog op de krukaspoelie zitten. De ratel stond gelukkig goed, dus deze bleef netjes vrijlopen :jerry. En olie verversen van m’n kadett en je afvragen waarom er na 5 liter nog steeds geen olie aan de peilstok zit. Olieplug vergeten en circa 5 liter olie in de garage liggen :hmmz
8 oktober 2010 om 11:27 #17730205ik ben me rezervesleutel van me kadett kwijt geraakt in Londen op studiereis
lijkt me ook een sleutelblunder :jerry
8 oktober 2010 om 16:51 #17730206een stagair bij ons op het werk.
ff olie + filter laten wisselen
ging allemaal goed, totdat we wilden starten. Motor draaide nauwelijks meer rond.
bleek dat hij olie gevult had tot boven aan de rand van het kleppendeksel.GOEIEMOGGEL!!!!:wors
8 oktober 2010 om 17:45 #17730207een klant op het werk je oranje olie lampje ging branden hij naar de pomp!
hoeveel olie gaat er in me auto uhhm 4,5 meneer doe mijn 4,5 liter olie
hij het erin gegooit, onderweg belt hij de garage me auto rookt zo erg!
hij zegt ik ben onder weg naar jullie!zolang als de peil stok was zat er olie aan, alles was nog heel in de motor was een opel das goed spul natuurlijk.
10 oktober 2010 om 19:03 #17730208klant weg zien rijden met de auto en dan nog een volle oliekan op de werkbank hebben:hmmz
krukasblokeerpen of boutje in nokkenastandwiel laten zitten na vervangen van dtb riem:hmmz
auto proefrijden terwijl je boutjes van het stuurhuis bent vergeten vast te zetten:hmmz
gelukkig zelf nog niet meegemaakt:jerry
10 oktober 2010 om 19:17 #17730209waar is dat ??
gaan we daar nooit heen :D
10 oktober 2010 om 19:39 #17730210lol
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.