Forumindex › Forums › Techniek › C20xe (2.0 16v) › sleutelblunders?
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
18 september 2010 om 16:54 #17226072
Wie heeft er nog leuke sleutelblunders gemaakt?
Ik had net namelijk een kleintje: heb koppakking vervangen en ben bezig om alles weer netjes in elkaar te zetten. Nadat ik de riem er weer op heb gezet wilde ik even testen of ik nu de motor met de hand kon ronddraaien om te testen of alles nog goed op tijd stond.
Ik draaien, maar hij blokkeerde. Ik loop alles na in mijn hoofd en kan niks bedenken. Na 3 keer alles nalopen komen gedachten op om alles maar weer los te halen.
Ik denk ik ga eerst maar eens even wat drinken want hier heb ik weinig zin in :P
Tijdens dat ik even zit komt het ineens in me op…..
De auto staat in de versnelling….
18 september 2010 om 17:37 #17730162AnoniemLid sinds:
1 January 1970tjah had eens de complete inlaat
van een v8 erafdus netjes ff een doekje
gelegd over het “open” motorblokandere “grotere” inlaat gemonteerd
netjes met de nieuwe pakkingenkom ik erachter dat dat doekje er nog netjes onderligt:o:P
gellukkig kon ik die er uit trekken door t gat van de ontsteking:P:P:P
18 september 2010 om 17:37 #17730163Grappig toch :D
Ik heb een gelijkaardige gemaakt.
Ik had een getrag 5 bak volledig uit elkaar gehaald op de werkbank.
Nadat alle tandwieltjes en assen en kogeltjes en andere meuk er weer netjes inzaten en de bak weer toe was , kreeg ik hem niet meer in achteruit…….Ik heb em dan weer opengemaakt om na veel zoeken , vast te stellen dat de achteruit niet rechts naar achter ligt, maar links omhoog :swear
Het zat dus eigenlijk allemaal van bij het begin juist, maar t’ziet er allemaal anders uit als je niet in de auto de pook vast hebt.
Geert
18 september 2010 om 17:50 #17730164Ja, mijn luchtinlaat zag er erg smerig uit van binnen door een gescheurd luchtfilter. Dus wat remmenreiniger gebruikt.
Ik denk, nog even de stappenmotor los halen om ook te reinigen, maar maak verbinding met het metalen huis van de stappenmotor tussen de dikke vette + op de startmotor en het metaal van het motorblok (goeie massa!) Nou dat was niet alleen een dikke blauwe vonk, maar ook de remmenreiniger ontbrandde in de luchtinlaat!:o Gasklephuis er af, hoofd er boven weet je wel…:thumbup
Had mazzel dat mijn wenkbrauwen er nog op zaten!!:P
Lesje weer geleerd: ALTIJD DE ACCU LOSGOOIEN!!:sleeping
18 september 2010 om 20:36 #17730165origineel gepost door Vinci
Ja, mijn luchtinlaat zag er erg smerig uit van binnen door een gescheurd luchtfilter. Dus wat remmenreiniger gebruikt.Ik denk, nog even de stappenmotor los halen om ook te reinigen, maar maak verbinding met het metalen huis van de stappenmotor tussen de dikke vette + op de startmotor en het metaal van het motorblok (goeie massa!) Nou dat was niet alleen een dikke blauwe vonk, maar ook de remmenreiniger ontbrandde in de luchtinlaat!:o Gasklephuis er af, hoofd er boven weet je wel…:thumbup
Had mazzel dat mijn wenkbrauwen er nog op zaten!!:P
Lesje weer geleerd: ALTIJD DE ACCU LOSGOOIEN!!:sleeping
:jerry super.
wat betreft die bak die niet in de achteruit wou…. heb het zelfde eens gehad.
kreeg de auto op me werk in de garage, met de klacht dat hij de auto niet in de achteruit kreeg (wisselen vaak met de autos onderling)na zelf proberen wou die toch echt niet in de achteruit :fy1
oplaatst alles controleren, opnieuw afstellen etc etc. er idd achter komen dat er een verkeerde pookknop op zit van een ander merk…. (want je die hadden we liggen:P)18 september 2010 om 20:39 #17730166collega was eens een boutje kwijt bij t monteren van een kleppendeksel van een peugeot 206 gti . ff ander boutje erin gedraaid en bij t starten kwam dus t verloren boutje tevoorschijn. kwam door de zijkant heen want de nokkenas drukte hem door de zijkant naar buiten van de kop
19 september 2010 om 08:06 #17730167origineel gepost door jermir
collega was eens een boutje kwijt bij t monteren van een kleppendeksel van een peugeot 206 gti . ff ander boutje erin gedraaid en bij t starten kwam dus t verloren boutje tevoorschijn. kwam door de zijkant heen want de nokkenas drukte hem door de zijkant naar buiten van de kopdas lekker makkelijk boutje kwijt niet zoek maar gewoon nieuwe pakken.
lol19 september 2010 om 08:44 #17730168Benzine pomp proberen terwijl de slangen klemmen er niet op zitten: berg benzine in mijn ogen. Pomp deed het wel
Thuis: wc verstopt, pot eraf gehaald om schoon te maken en in de tussentijd even een handoek in het gat gepropt voor de stank. daarna gewoon de pot op het gat gezet, vast gemaakt en voor het eerst weer door trekken…….. weer verstopt!!! ik denk k#t, die handdoek….maar heel even daarna een hoop gegorgel, en weg was de handdoek, nooit meer wat van ‘m gehoord :)
19 september 2010 om 19:42 #17730169Uit de tijd dat mijn vrienden en ik nog aan puchjes sleutelde: vriend van me had een andere uitlaat op de kop getikt en wilde deze eronder gooien. De oude uitlaat eronder uit en toen we de andere uitlaat erop wilde monteren kwamen we erachter dat we geen pakkingen meer hadden. Dus hadden we er zelf een geknipt… Na alles gemonteerd te hebben wij proberen de puch te starten maar we kregen hem niet aan de praat…
Wat denk je: vergeten een gat in de pakking te knippen waar de uitlaatgassen doorheen kunnen… Echt slecht! HahaGr. Bart
19 september 2010 om 22:00 #17730170Op stagebedrijf moesten er nieuwe remcilindertjes achter bij een auto,
heel de meuk eraf gehaald kregen we de onderdelen binnen waren het de verkeerde.
Remschoenen alvast gemonteerd en de achterkant op een krik en toen naar buiten geduwd zodat we een extra brug vrij hadden.Eenmaal buiten stond hij op een hellinkje dus ik denk zal de handrem erop zetten :hmmz
Werkt lekker zonder trommels en wielen erop king:20 september 2010 om 07:06 #17730171… eerst je minpool vastzetten op je accu en dan pas de pluspool.. en ja hoor.. met steeksleutel tegen iets metaal komen.. (of de andere pool raken).. knetter.. :swear
of voor de heren monteurs.. de brug afrijden en de remmen nog niet op druk hebben..:o (soms heb je van die dagen):wtf
20 september 2010 om 07:35 #17730172Ascona een keer slepen naar een garage met een VW Polo’tje.
Totdat we er achter kwamen dat bij de Ascona geen contactsleutel erin zat, gewoon relaxed sturen. :thumbup
Gelukkig dat bij oudere Opels het stuurslot er niet meteen in valt, anders hadden we rare capriolen gemaakt. :thumbdownEn een keer wielen verwisseld, rijden we op de snelweg, goh wat wiebeld hij toch…….alle wielen niet aangedraaid.
22 september 2010 om 17:57 #17730173Ik heb eens een keer een nieuwe 70 cc cilinder op mijn puch gelegd was alleen vergeten olie aan de zuiger te doen ik wilde hem aan lopen en toen liep hij direct vast !:jerry
dus toen maar weer terug naar de winkel om een nieuw setje te halen :Dgreetz,
22 september 2010 om 18:20 #17730174origineel gepost door CORSAGSI
Ik heb eens een keer een nieuwe 70 cc cilinder op mijn puch gelegd was alleen vergeten olie aan de zuiger te doen ik wilde hem aan lopen en toen liep hij direct vast !:jerry
dus toen maar weer terug naar de winkel om een nieuw setje te halen :Dgreetz,
zoiets heb ik ook een keer gehad maar daar was het probleem dat ik de olie en bezineleiding had verwisseld:D
het waren 2 exact dezelfde slangetjes:hmmz
en dan maar afvragen waarom ie niet loopt na een half uur trappen:sleeping23 september 2010 om 20:49 #17730175ben men grijze kadett de brandstofslangen verkeerd om op de rail gemonteerd.. retour op aanvoer en andersom dus.. nooit niet lopen niet :’)
23 september 2010 om 21:12 #17730176(lang geleden) mantzel nokkenas op tijd gezet dmv de merktekens, die niet bleken te kloppen :fy1
ondanks dat het met de hand rondraaien alles in orde leek, na het starten, alle inlaatkleppen krom, alsook de klepgeleiders, stoters en nokkenas + koppakking, 1200 gulden schade :thumbdown
vandaar ALTIJD uitklokken dmv micrometer en nokkenasgegevens… en niet vertrouwen op de merktekens ( bij aftermarket)
23 september 2010 om 21:45 #17730177AnoniemLid sinds:
1 January 1970origineel gepost door mr-turbo
(lang geleden) mantzel nokkenas op tijd gezet dmv de merktekens, die niet bleken te kloppen :fy1ondanks dat het met de hand rondraaien alles in orde leek, na het starten, alle inlaatkleppen krom, alsook de klepgeleiders, stoters en nokkenas + koppakking, 1200 gulden schade :thumbdown
vandaar ALTIJD uitklokken dmv micrometer en nokkenasgegevens… en niet vertrouwen op de merktekens ( bij aftermarket)
zo,n geintje had m,n maat met een motorfiets
was een honda v6volgens het werkplaats handboek de distributie
op de 1 cilinderbank op de merktekens gezetandere cilinder bank net zo gedaan
wel 1 kant de boel kapot
omdat ze voor beide kanten wel de zelfde nokkenassen gebruikenenkel moet je niet beide kanten op de zelfde manier
/ merktekens op tijd zettentjah duur leer moment geweest:o
zelf een keer gehad
4 wielen verwisseld
en 1 tje niet nagetrokken?????ook bijna wiel kwijt:o:thumbdown
24 september 2010 om 08:58 #17730178wielbouten natrekken komt mij bekend voor.
Mijn broertje was een test rit aan het maken. Toen schoot er mij wat te binnen.Als een gek bellen, ging net allemaal goed.
Zal wel een familie trekje zijn, mijn broertje had het wiel van de aanhanger niet nagetrokken.
Die ging er dus wel van tussen :(Ding vloog een kleine 150m van het viaduct af het weiland in..
Wel apart dat het wiel je inhaalt hahahahahah24 september 2010 om 17:30 #17730179aanhanger wiel heb ik ook een keer eraf gehad (gelukkig een onbeladen tandemasser).
alleen het wiel stak wel een snelweg over en weer terug, niemand of niks geraakt gelukkig.
was een geleende aanhanger.
Willem
25 september 2010 om 14:34 #17730180ik ben ooit als eens vergeten de accu vast te zetten. was een testritje aan het maken, opeens deed niks het meer, lag de accu al buiten de accubak :o
26 september 2010 om 15:03 #17730181ik ken er wel 1, die had een auto gekocht, en na een paar weken zet ie m bij ons in de loods op de brug, zit er op een bout bij de achteras een ringsleutel 19, half verroest.
zelf wel eens wielen vergeten na te trekken, dacht er 200 verderop opeens aan.
en met mijn vorige daily a corsa, 2.0 remmen erop gezet, en maar niet ontlucht krijgen..
zooitje laten staan, ff wezen eten, komt er 1 op msn met de heldere gedachte.. heb je de nippels wel naar boven?en ja hoor, klauwen verkeerd om gemonteerd.:sleeping
26 september 2010 om 17:01 #17730182tijdje trug samen met een vriend van me zijn kreidler weer aan de praat willen maken. ontsteking netjes afgesteld en zo. had hij dus een zuigerstop in het bougiegat gedraait…. nooit aan gedacht natuurlijk. dus hij in volle kracht kicken , KLENG!! kon er weer een nieuwe zuiger in:cry
op de zaak ook wel eens de remmen vergeten op te pompen. ging gelukkig wel goed maar je heb de kop wel vol zweet staan:)
26 september 2010 om 17:36 #17730183ooit eens een nieuwe c20xe in me oude dettje gehangen
alleen alles uit de motorruimte verwijderd
was alleen met testen van de auto rempedaal vergeten aan te sluiten op de bekrachtiger
kostte me een koplamp en motorkap
27 september 2010 om 18:50 #17730184Tijdje geleden onze spuiter geholpen met kachelweerstand bij een corsa b vervangen..
Draaide niet soepel en hij kon geen goede reiniger vinden..
Hij wd40 erin spuiten en hij doodleuk in de auto stappen en ik bij de kap controleren offie beter ging draaien..
Ik zag de steekvlam vanaf de motorruimte op me afvliegen en hij door de kacheltjes binnen in de auto :o
En uiteraard weer een griet ik net 110 eurootjes bij de kapper uit gegeven en dan dit.. Heb dus gezellig halve middag bij de spuiter met een stanleymes de kroes uit mijn haren kunnen schaven :o
Ahja kon er gelukkig nog wel om lachen gezien dat in 3 jaar beetje auto’s sleutelen mijn eerste en tot nu toe enige blunder is geweest :)
27 september 2010 om 18:55 #17730185Mannetje 3 weken terug kleine blunder..
Hij had het contactslot gesloopt nadat hij alles aan het terugbouwen was na inbouw MID in onze vectra..
Contactslot vervangen en shit MM lampje knipperen en niet starten huh???
Zegt er een dat het probleem in de startonderbreking zit.. Hij kijken… Wassie het plastic blokje vergeten terug te klikken op de startmotor!!! 2 dagen in stress gezeten dat die auto dus niet meer zou lopen!
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.