Slechte ervaringen met IC Design?????

Forumindex Forums Overige Opel algemeen Slechte ervaringen met IC Design?????

  • Dit onderwerp is leeg.
10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Auteur
    Berichten
  • #17210006
    VectraSport
      Lid sinds:
      14 June 2005

      Beste opel leden,

      Graag wil ik van jullie weten of één van jullie wel eens zaken heeft gedaan met IC Design via Marktplaats.

      En dan bedoel ik met name deze advertentie :

      http://link.marktplaats.nl/254114489

      Ik heb bij deze jongeman ongeveer 2 maanden terug een setje ” Xenon lampen ” gekocht voor mijn Zafira-A
      Nu heb ik daar echt slechte ervaringen mee gehad.

      hier mijn verhaal :

      in advertentie staat nadrukkelijk beschreven :

      – niet in 3 maanden stuk ( garantie )
      – wordt niet warmer dan de originele lampen
      – APK goedgekeurd
      – levert ook aan vele garages

      Nou ik ben genoodzaakt complete nieuwe koplamp units te kopen!! gesmolten!!! ook de fittigen totaal vernietigd.
      gelukkig was ik er optijd bij want anders had misschien zelfs de brand erin gevlogen.
      Ik ben al in overleg met IC Design, hij vroeg of mijn zekeringen wel goed zijn en etc etc… waarom ik ze dan heb geplaatst als ze teveel warmte afgeven.

      Nou ik ben gisteren bij mijn garage geweest, officiele bosch garage deze heeft mijn auto uitvoerig onderzocht.

      Er is niets mis met mijn zekeringen en/of elektronische circuit.
      Hun gaven ook aan dat de lampen 100 % NIET door de APK keuring komen.

      Ben benieuwd of jullie ook zoiets hebben meegemaakt… en tevens ben ik enorm benieuwd aan welke garages IC Design levert aangezien de lampen niet door de APK komen.

      #17486106
      VectraSport
        Lid sinds:
        14 June 2005

        hoop lezers, maar (nog) geen reacties…. :P

        #17486107
        martijnenyvonne
        Deelnemer
          Lid sinds:
          8 August 2005

          Had deze advertentie ook op mp gezien en leek mij ook wel iets om te proberen.
          Maar als ik jouw ervaring lees, begin ik toch te twijfelen.
          Heb angeleyes in mijn auto en met gewoon 55 watt geeft dit niet veel licht.
          Maar als de lampen te heet worden, waardoor je lichtarmaturen wegsmelten, dan blijf ik zo wel rondrijden.
          Ik wacht denk ik nog op wat meer reakties, voor ik een beslissing neem.

          #17486108
          gtw
            Lid sinds:
            1 July 2004

            bedrijf ken ik niet, maar 100 W lampen geven gewoon veel warmte af, als je op normale snelheid rijd zal het wel mee vallen, dan heb ook koeling, maar bij stilstand of file, tja, dan word het warm, en gaat het je koplampen kosten, worden echt veel heter dan 55 w
            apk, moet kunnen , als het lichtbeeld goed is, daar word niet gekeken naar licht opbrengst

            en garantie, hij zal denk ik, max de aanschafprijs van de lampen terug betalen

            #17486109
            deejay
              Lid sinds:
              12 December 2005

              APK kan niet meer aangezien Xenon conform de nieuwe regels alleen fabrieks af of na RDW goedkeuring is toegestaan!

              #17486110
              VectraSport
                Lid sinds:
                14 June 2005

                nou geloof mij, ik heb enorme spijt dat ik deze rommel heb gekocht. heb inderdaad het geld van de lampen terug gekregen.

                maar tijdens de apk is het dikke afkeur.

                Mijn linkerkoplamp unit is ook vernieuwd, deze was gesmolten. En bij de rechter fitting was zelfs een draad gesmolten. niet door en door maar heb voor de zekerheid wel nieuwe kabels laten monteren want het zag er niet betrouwbaar meer uit.

                vind het belachelijk dat hij adverteert met teksten als : APK goedgekeurd en wordt niet warmer dan normale lichten.

                Overigens vond ik de kwaliteit helemaal niet te vergelijken met Xenon. naar mijn mening komt het niet eens in de buurt van een look a like.

                Hij heb ook in de advertentie staan dat hij levert aan garages!! blijkbaar garages die geen APK keuringe doen…… vage shit!
                gr, VectraSport.

                #17486111
                Juffer1
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  26 July 2006

                  origineel gepost door deejay
                  APK kan niet meer aangezien Xenon conform de nieuwe regels alleen fabrieks af of na RDW goedkeuring is toegestaan!

                  Is niet waar !

                  Ten eerste zijn het geen xenonlampen maar halogeenlampen en daar hoef je dus zowiezo niks voor te laten (her) keuren

                  Ten tweede moet het dimlicht wit licht uitstralen. Als je al zien dat er blauwe kappen overheen zitten weet je dus ook al dat deze lampen geen 100% wit licht kunnen uitstralen en daarom dus ook APK afkeur kunnen zijn.

                  Ten derde hoef je na een ombouw van halogeen naar Xenon helemaal niks te laten keuren MITS je voertuig voor 31 december 2006 voor het eerst is toegelaten op het Nederlandse wegennet.
                  Wel zijn er voor Xenon een aantal regels waar je je aan moet houden zoals een armatuur wat daarvoor geschikt is.
                  Meer info vindt je zeker wel op de diverse forums.

                  Gr. Arjan

                  #17486112
                  Juffer1
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    26 July 2006

                    origineel gepost door VectraSportheb inderdaad het geld van de lampen terug gekregen

                    Ik zou hem de keuze geven : of je vergoed me alles of we gaan dit strafrechtelijk uitvechten !
                    Nu blijf jij met zeker 200 euro schade zitten door hun.
                    Eventueel kan je nog even laten vallen dat je een aantal Bovag erkende garage’s hebt die willen getuigen voor je, als ie een beetje slim is kiest ie eieren voor z’n geld en wil ie schikken.

                    Wat me verder opvalt is het doosje welke hij in zijn advertentie gebruikt : het zijn gewoon Carpoint lampen die je bij iedere Automat kunt kopen :o
                    http://www.automat.nl/product/124367/41/0721053_superwhite_halog._h1_12v100w_2st_

                    Eventueel kan je ook Carpoint een mail sturen en uitleggen dat je na het plaatsen van hun lampen je units om zeep hebt en met een bak schade zit.

                    Veel sucses met de afhandeling iig !

                    Gr. Arjan

                    #17486113
                    VectraSport
                      Lid sinds:
                      14 June 2005

                      thnx voor de alertheid! ik ga dit zeker nog bekijken!

                      #17486114
                      martijnenyvonne
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        8 August 2005

                        Toch maar besloten om een setje te bestellen.
                        Rij er nu al een aantal weken mee rond, maar heb er geen last van dat er onderdelen wegsmelten.
                        Heb angeleyes van FK-automotive met H1 lampen.
                        Hoe de lichtopbrengst is weet ik nog niet, want heb er nog niet mee in het pikkedonker gereden.

                      10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
                      • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.