Slecht starten astra G Z16SE

Forumindex Forums Modellen Astra Slecht starten astra G Z16SE

  • Dit onderwerp is leeg.
16 berichten aan het bekijken - 1 tot 16 (van in totaal 16)
  • Auteur
    Berichten
  • #17272668
    Casa
    Deelnemer
      Lid sinds:
      11 December 2010

      Astra G Z16SE.

      Start de 1e keer van de dag slecht , startmotor gaat snel rond maar pakt niet aan na 5 a 6 seconden , soms lijkt het alsof de boel vastslaat ( tellers gaan dan ook direct naar nul zoals de tankmeter) gelijk erna weer dan gaat ie weer 5 seconden of langer rond maar pakt niet aan.

      Na dit 6 a 7 keer gedaan te hebben pakt ie aan en loopt dan ook direct goed voor de hele dag.
      Starten gaat de rest van de dag ook goed , dit verschijnsel gebeurd ook niet elke dag maar komt wel steeds vaker voor.

      Ik krijg geen foutcode , iemand die hier iets weet voordat ik hem laat uitlezen ?

      #18289978
      SimpleFace
        Lid sinds:
        14 July 2014

        Wanneer laatste grote onderhoud gedaan? Denk richting ontsteking of brandstoftoevoer/pomp. Maar meestal ontsteking als het na een tijdje proberen/opwarmen wel werkt.
        Neem aan dat je tijdens het rijden geen manco’s hebt?

        #18289979
        Casa
        Deelnemer
          Lid sinds:
          11 December 2010

          Laatste onderhoud is plm 6 maand terug geweest , nieuwe filters ( ook brandstoffilter) , olie en bougies.
          Tijdens rijden of na het slechte starten geen problemen.
          Vanmorgen ook weer hetzelfde slecht starten , naar de winkel toe en erna weer gewoon starten.

          #18289980
          SimpleFace
            Lid sinds:
            14 July 2014

            Je zou de brandstofdruk kunnen controleren na een dagje stilstand, misschien dat de druk wegvalt.

            #18289981
            Casa
            Deelnemer
              Lid sinds:
              11 December 2010

              Hoe kan ik dat controleren en wat kan hier dan de oorzaak van zijn ?

              #18289982
              SimpleFace
                Lid sinds:
                14 July 2014

                Laten meten met een drukmeter in een garage. Defecte brandstofpomp kan de oorzaak zijn. Verder zou je de standaard dingen kunnen nalopen van de ontsteking: bougies, kabels, bobine.
                Zijn van die simpele probleempjes maar lastig te localiseren. Misschien dat er nog een foutcode is opgeslagen die wat kan verhelderen, uitlezen met opcom of met truukje met gaspedaal en rem ingedrukt houden en sleutel in stand 2 zetten.

                #18289983
                Casa
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  11 December 2010

                  Via de rem gaspedaal methode komen er geen storingen naar voren , wat ik wel merk is dat als je de auto op contact zet je geen gezoem meer hoort van een paar seconden ( brandstofpomp ? ), als deze defect zou zijn dan zou je als die eenmaal gestart is toch ook niet kunnen rijden ?

                  Ik heb eens even gekeken naar de relais van de pomp , er zitten bij mij 2 exact dezelfde paarse relais in en niet een paarse en zwarte zoals in onderstaande foto ( link naar foto ff geleend van iemand anders op dit forum)

                  #18289984
                  Casa
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    11 December 2010

                    Ik heb laatste paar dagen weer last gehad van het fenomeen , wat me wel opvalt als ik dit heb ( 7 of 8 keer starten en dan pas met moeite aanslaan ) is mijn contactsleutel behoorlijk warm.
                    Lijkt alsof er in het contactslot iets goed warm word , bij direkt goed starten heb ik het niet.

                    Ik ben van plan deze week een Opcom (obd) te bestellen bij GM tuningparts om zelf de foutcodes uit te kunnen lezen en kan er dan meer over zeggen ipv lukraak maar sensoren etc te gaan vervangen.

                    #18289985
                    ZakhooiTM
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      10 November 2013

                      Kan een slecht contact in contactslot zijn, als je sleutel warm wordt is dat meestal een signaal dat er weerstand tussen de contacten zit.
                      Misschien een idee om met een multimeter de 12v van je sigaretten aansteker te meten als je hem wil starten en hier het resultaat te posten.
                      Daarna ook effe op de accu de voltage meten tijdens starten.

                      #18289986
                      SimpleFace
                        Lid sinds:
                        14 July 2014

                        Pomp hoor ik zelf ook niet met mijn z16se. Lijkt inderdaad iets mis te zijn met je contactslot als je sleutel warm wordt.
                        Volgende keer kan je proberen:

                        Starten mislukt? Sleutel er uit, deur op slot, deur weer open en nogmaals proberen.

                        #18289987
                        Casa
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          11 December 2010

                          Ga ik allemaal proberen , vanmorgen startte de auto normaal.
                          Jullie horen nog van mij.

                          #18289988
                          Casa
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            11 December 2010

                            Langere tijd geen problemen gehad , wel dat de laadstroom van de dynamo elke keer op en neer ging tussen 14,3 en 12 volt met af en toe een melding dat de dynamo defect was.
                            Dit is inmiddels opgelost door de aarde kabels goed schoon te maken bij de accu pool.

                            Het starten gaat nu elke keer weer problemen geven en geprobeerd met de opcom om te kijken of ik een foutmelding krijg.
                            Vanmorgen weer uitgelezen en deze fout kwam naar boven, motor startte wel direct.

                            P0335 – Toerentalregeling van motor geeft geen signaal
                            (00) – Niet aanwezig

                            Deze gewist en kwam na paar keer starten etc niet meer terug.

                            Zou dit de oorzaak kunnen zijn ?
                            Als dat het geval is zou dan ook de toerenteller vreemde waardes aangeven ?
                            Het gebeurd alleen tijdens starten, als de motor eenmaal loopt heb ik geen last meer.

                            #18289989
                            Casa
                            Deelnemer
                              Lid sinds:
                              11 December 2010

                              Probleem is er nog steeds , nieuwe brandstofpomp geplaatst , druk blijft goed ook met de oude pomp.
                              Heb zelfs ff paar keer het relais van de brandstofpomp overbrugd zodat deze al gaat lopen bij het op kontakt zetten en dus al druk opbouwt voordat ik de motor start maar ook dit gaf geen verbetering.
                              Mijn vraag is nu kan dit ook de krukas sensor zijn die dit veroorzaakt ?
                              Als de auto eenmaal loopt is er niks aan de hand , loopt en trekt dan goed , het is alleen het starten.

                              #18289990
                              SimpleFace
                                Lid sinds:
                                14 July 2014

                                Dat zou heel goed kunnen. Gelukkig is zo een sensor niet duur.

                                #18289991
                                Casa
                                Deelnemer
                                  Lid sinds:
                                  11 December 2010

                                  Zal er van de week als ik er aan toe kom 1 bestellen bij de fsrs opelshop ,iets van 74 euro.
                                  Laat nog van me horen of het goed is

                                  #18289992
                                  Casa
                                  Deelnemer
                                    Lid sinds:
                                    11 December 2010

                                    Nieuwe krukas sensor erin gezet en alles is weer als normaal.
                                    Start weer gewoon direkt.
                                    Sensor zat net zoals bij een 16 klepper voorop het blok onderin , je kan er van de onderkant redelijk bij.
                                    Was binnen 10 minuten gewisseld.

                                  16 berichten aan het bekijken - 1 tot 16 (van in totaal 16)
                                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.