Forumindex › Forums › Modellen › Astra › Slecht starten astra G Z16SE
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
9 juli 2015 om 08:07 #17272668
Astra G Z16SE.
Start de 1e keer van de dag slecht , startmotor gaat snel rond maar pakt niet aan na 5 a 6 seconden , soms lijkt het alsof de boel vastslaat ( tellers gaan dan ook direct naar nul zoals de tankmeter) gelijk erna weer dan gaat ie weer 5 seconden of langer rond maar pakt niet aan.
Na dit 6 a 7 keer gedaan te hebben pakt ie aan en loopt dan ook direct goed voor de hele dag.
Starten gaat de rest van de dag ook goed , dit verschijnsel gebeurd ook niet elke dag maar komt wel steeds vaker voor.Ik krijg geen foutcode , iemand die hier iets weet voordat ik hem laat uitlezen ?
9 juli 2015 om 10:04 #18289978Wanneer laatste grote onderhoud gedaan? Denk richting ontsteking of brandstoftoevoer/pomp. Maar meestal ontsteking als het na een tijdje proberen/opwarmen wel werkt.
Neem aan dat je tijdens het rijden geen manco’s hebt?9 juli 2015 om 10:10 #18289979Laatste onderhoud is plm 6 maand terug geweest , nieuwe filters ( ook brandstoffilter) , olie en bougies.
Tijdens rijden of na het slechte starten geen problemen.
Vanmorgen ook weer hetzelfde slecht starten , naar de winkel toe en erna weer gewoon starten.9 juli 2015 om 11:31 #18289980Je zou de brandstofdruk kunnen controleren na een dagje stilstand, misschien dat de druk wegvalt.
10 juli 2015 om 08:03 #18289981Hoe kan ik dat controleren en wat kan hier dan de oorzaak van zijn ?
10 juli 2015 om 09:05 #18289982Laten meten met een drukmeter in een garage. Defecte brandstofpomp kan de oorzaak zijn. Verder zou je de standaard dingen kunnen nalopen van de ontsteking: bougies, kabels, bobine.
Zijn van die simpele probleempjes maar lastig te localiseren. Misschien dat er nog een foutcode is opgeslagen die wat kan verhelderen, uitlezen met opcom of met truukje met gaspedaal en rem ingedrukt houden en sleutel in stand 2 zetten.12 juli 2015 om 10:08 #18289983Via de rem gaspedaal methode komen er geen storingen naar voren , wat ik wel merk is dat als je de auto op contact zet je geen gezoem meer hoort van een paar seconden ( brandstofpomp ? ), als deze defect zou zijn dan zou je als die eenmaal gestart is toch ook niet kunnen rijden ?
Ik heb eens even gekeken naar de relais van de pomp , er zitten bij mij 2 exact dezelfde paarse relais in en niet een paarse en zwarte zoals in onderstaande foto ( link naar foto ff geleend van iemand anders op dit forum)
21 juli 2015 om 17:08 #18289984Ik heb laatste paar dagen weer last gehad van het fenomeen , wat me wel opvalt als ik dit heb ( 7 of 8 keer starten en dan pas met moeite aanslaan ) is mijn contactsleutel behoorlijk warm.
Lijkt alsof er in het contactslot iets goed warm word , bij direkt goed starten heb ik het niet.Ik ben van plan deze week een Opcom (obd) te bestellen bij GM tuningparts om zelf de foutcodes uit te kunnen lezen en kan er dan meer over zeggen ipv lukraak maar sensoren etc te gaan vervangen.
21 juli 2015 om 20:06 #18289985Kan een slecht contact in contactslot zijn, als je sleutel warm wordt is dat meestal een signaal dat er weerstand tussen de contacten zit.
Misschien een idee om met een multimeter de 12v van je sigaretten aansteker te meten als je hem wil starten en hier het resultaat te posten.
Daarna ook effe op de accu de voltage meten tijdens starten.22 juli 2015 om 08:17 #18289986Pomp hoor ik zelf ook niet met mijn z16se. Lijkt inderdaad iets mis te zijn met je contactslot als je sleutel warm wordt.
Volgende keer kan je proberen:Starten mislukt? Sleutel er uit, deur op slot, deur weer open en nogmaals proberen.
22 juli 2015 om 12:55 #18289987Ga ik allemaal proberen , vanmorgen startte de auto normaal.
Jullie horen nog van mij.6 september 2015 om 10:45 #18289988Langere tijd geen problemen gehad , wel dat de laadstroom van de dynamo elke keer op en neer ging tussen 14,3 en 12 volt met af en toe een melding dat de dynamo defect was.
Dit is inmiddels opgelost door de aarde kabels goed schoon te maken bij de accu pool.Het starten gaat nu elke keer weer problemen geven en geprobeerd met de opcom om te kijken of ik een foutmelding krijg.
Vanmorgen weer uitgelezen en deze fout kwam naar boven, motor startte wel direct.P0335 – Toerentalregeling van motor geeft geen signaal
(00) – Niet aanwezigDeze gewist en kwam na paar keer starten etc niet meer terug.
Zou dit de oorzaak kunnen zijn ?
Als dat het geval is zou dan ook de toerenteller vreemde waardes aangeven ?
Het gebeurd alleen tijdens starten, als de motor eenmaal loopt heb ik geen last meer.9 oktober 2015 om 10:14 #18289989Probleem is er nog steeds , nieuwe brandstofpomp geplaatst , druk blijft goed ook met de oude pomp.
Heb zelfs ff paar keer het relais van de brandstofpomp overbrugd zodat deze al gaat lopen bij het op kontakt zetten en dus al druk opbouwt voordat ik de motor start maar ook dit gaf geen verbetering.
Mijn vraag is nu kan dit ook de krukas sensor zijn die dit veroorzaakt ?
Als de auto eenmaal loopt is er niks aan de hand , loopt en trekt dan goed , het is alleen het starten.9 oktober 2015 om 11:51 #18289990Dat zou heel goed kunnen. Gelukkig is zo een sensor niet duur.
9 oktober 2015 om 16:56 #18289991Zal er van de week als ik er aan toe kom 1 bestellen bij de fsrs opelshop ,iets van 74 euro.
Laat nog van me horen of het goed is16 oktober 2015 om 15:07 #18289992Nieuwe krukas sensor erin gezet en alles is weer als normaal.
Start weer gewoon direkt.
Sensor zat net zoals bij een 16 klepper voorop het blok onderin , je kan er van de onderkant redelijk bij.
Was binnen 10 minuten gewisseld. -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.