slecht starten 2.2dti; welke onderdelen halen bij VOD?

Forumindex Forums Techniek Ecotec slecht starten 2.2dti; welke onderdelen halen bij VOD?

  • Dit onderwerp is leeg.
11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Auteur
    Berichten
  • #17262864
    Deperik
    Deelnemer
      Lid sinds:
      16 November 2007

      Hallo allemaal,
      Sinds enige tijd heeft mijn vectra (2.2dti) last van de bekende startproblemen.
      Nu wil ik graag de retourslangen, t-stukjes, en verstuiverdichtringen vervangen maar mijn dealer heeft geen idee welke onderdelen ik zoek, ze kennen daar zelfs de startproblemen(waar internet mee vol staat) niet.
      Mijn vraag of iemand origineelnummers van de losse onderdelen of misschien een set heeft zodat ik deze bij de VOD kan bestellen.

      Verder heb ik ook nog een noodloop probleem en wil ik graag de vacuumslangetjes vervangen, ook hier had de dealer geen onderdelen/set voor? Lijkt me toch vreemd.

      #18202544
      Deperik
      Deelnemer
        Lid sinds:
        16 November 2007

        Niemand enig idee?
        Lees veelal dat alles zo bij de dealer te halen is.
        Echter mijn dealer heeft geen idee?

        #18202545
        wim-v6
        Deelnemer
          Lid sinds:
          12 August 2005

          Retoursangen T-Stukjes, begin daar maar eens mee.

          Controleer ook overige vaccum slangen..

          #18202546
          Deperik
          Deelnemer
            Lid sinds:
            16 November 2007

            Hallo wim,
            Dat wil ik ook graag vervangen, maar mijn dealer kan de betreffende onderdelen niet vinden in het systeem? Vandaar dat misschien onderdeelnummers me verder kunnen helpen. Wil het binnenkort ook nog even bij een andere dealer proberen.

            Groeten Erik

            #18202547
            wim-v6
            Deelnemer
              Lid sinds:
              12 August 2005

              mijn EPC heb ik niet thuis helaas..

              Willem

              #18202548
              Slurpy
                Lid sinds:
                3 March 2007

                Hoeft niet perse bij de dealer volgens mij.
                Retourslang kan je de lopende meter bij elke automaterialenzaak krijgen.

                #18202549
                Deperik
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  16 November 2007

                  Vandaag de retourslangen en T-stukjes eens bekeken.
                  Zag er allemaal 1 op het oog goed uit, ik heb helaas geen vacuüm-meter dus nameten wordt lastig.
                  De T-stukjes zien er nog wit/geel en heel uit, in ieder geval niet zwart uitgeslagen.

                  Ik las ergens dat de originele slangetjes met canvas bekleed zijn, dat is hier niet het geval.
                  Kan ik ervan uit gaan dat deze al eens vervangen zijn?

                  Het probleem met het slechte starten lijkt erger te worden naarmate er minder brandstof in de tank zit.
                  Verder zijn er geen problemen indien de auto voorgloeit, dan slaat hij na 2x rond gelijk aan.

                  Iemand nog een idee?

                  #18202550
                  ElRenegado
                    Lid sinds:
                    27 June 2010

                    Ik heb diverse 2.2dti’s gehad ondertussen (vectra b, c, saab 9-5) maar nooit de startproblemen.

                    wel weet ik dat iemand ook startproblemen had bij koude motor, daarvan was er een lek bij/in/rondom zijn brandstof pomp waardoor de brandstof langzaam terugliep de tank in. (wellicht terugslagklep)
                    hij moest dan met koude motor lang starten eer hij aansloeg, bij een lauwe of warme motor had hij nergens last van.

                    #18202551
                    Deperik
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      16 November 2007

                      @ElRenegado wrote:

                      Ik heb diverse 2.2dti’s gehad ondertussen (vectra b, c, saab 9-5) maar nooit de startproblemen.

                      wel weet ik dat iemand ook startproblemen had bij koude motor, daarvan was er een lek bij/in/rondom zijn brandstof pomp waardoor de brandstof langzaam terugliep de tank in. (wellicht terugslagklep)
                      hij moest dan met koude motor lang starten eer hij aansloeg, bij een lauwe of warme motor had hij nergens last van.

                      Zo’n idee heb ik ook maar wil eerst andere oplossingen proberen voordat ik zo’n terugslagklep plaats als “redmiddel”

                      #18202552
                      Deperik
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        16 November 2007

                        Slechte starten is vooralsnog opgelost met een nieuwe accu, oude bleek kapot en nu gaat het blok meteen veel sneller rond bij het starten.

                        Afwachten en anders misschien nog de verstuiverringen vervangen.

                        Allen bedankt voor het meedenken!

                        #18202553
                        koenelsenaar
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          30 April 2010

                          Soms kan het ook eenvoudiger zijn ;)

                        11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
                        • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.