slecht starten 2.2dti; welke onderdelen halen bij VOD?

Forumindex Forums Techniek Ecotec slecht starten 2.2dti; welke onderdelen halen bij VOD?

  • Dit onderwerp bevat 0 stemmen en heeft 10 reacties.
11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Auteur
    Berichten
  • #17262864

    Deperik
    Participant
    • Topics 35
    • Reacties 322
    • Offline
    • Lid sinds:
      16 November 2007

    Hallo allemaal,
    Sinds enige tijd heeft mijn vectra (2.2dti) last van de bekende startproblemen.
    Nu wil ik graag de retourslangen, t-stukjes, en verstuiverdichtringen vervangen maar mijn dealer heeft geen idee welke onderdelen ik zoek, ze kennen daar zelfs de startproblemen(waar internet mee vol staat) niet.
    Mijn vraag of iemand origineelnummers van de losse onderdelen of misschien een set heeft zodat ik deze bij de VOD kan bestellen.

    Verder heb ik ook nog een noodloop probleem en wil ik graag de vacuumslangetjes vervangen, ook hier had de dealer geen onderdelen/set voor? Lijkt me toch vreemd.

    #18202544

    Deperik
    Participant
    • Topics 35
    • Reacties 322
    • Offline
    • Lid sinds:
      16 November 2007

    Niemand enig idee?
    Lees veelal dat alles zo bij de dealer te halen is.
    Echter mijn dealer heeft geen idee?

    #18202545

    wim-v6
    Participant
    • Topics 52
    • Reacties 35637
    • Offline
    • Lid sinds:
      12 August 2005

    Retoursangen T-Stukjes, begin daar maar eens mee.

    Controleer ook overige vaccum slangen..

    #18202546

    Deperik
    Participant
    • Topics 35
    • Reacties 322
    • Offline
    • Lid sinds:
      16 November 2007

    Hallo wim,
    Dat wil ik ook graag vervangen, maar mijn dealer kan de betreffende onderdelen niet vinden in het systeem? Vandaar dat misschien onderdeelnummers me verder kunnen helpen. Wil het binnenkort ook nog even bij een andere dealer proberen.

    Groeten Erik

    #18202547

    wim-v6
    Participant
    • Topics 52
    • Reacties 35637
    • Offline
    • Lid sinds:
      12 August 2005

    mijn EPC heb ik niet thuis helaas..

    Willem

    #18202548

    Slurpy
    • Topics 12
    • Reacties 471
    • Offline
    • Lid sinds:
      3 March 2007

    Hoeft niet perse bij de dealer volgens mij.
    Retourslang kan je de lopende meter bij elke automaterialenzaak krijgen.

    #18202549

    Deperik
    Participant
    • Topics 35
    • Reacties 322
    • Offline
    • Lid sinds:
      16 November 2007

    Vandaag de retourslangen en T-stukjes eens bekeken.
    Zag er allemaal 1 op het oog goed uit, ik heb helaas geen vacuüm-meter dus nameten wordt lastig.
    De T-stukjes zien er nog wit/geel en heel uit, in ieder geval niet zwart uitgeslagen.

    Ik las ergens dat de originele slangetjes met canvas bekleed zijn, dat is hier niet het geval.
    Kan ik ervan uit gaan dat deze al eens vervangen zijn?

    Het probleem met het slechte starten lijkt erger te worden naarmate er minder brandstof in de tank zit.
    Verder zijn er geen problemen indien de auto voorgloeit, dan slaat hij na 2x rond gelijk aan.

    Iemand nog een idee?

    #18202550

    ElRenegado
    • Topics 16
    • Reacties 129
    • Offline
    • Lid sinds:
      27 June 2010

    Ik heb diverse 2.2dti’s gehad ondertussen (vectra b, c, saab 9-5) maar nooit de startproblemen.

    wel weet ik dat iemand ook startproblemen had bij koude motor, daarvan was er een lek bij/in/rondom zijn brandstof pomp waardoor de brandstof langzaam terugliep de tank in. (wellicht terugslagklep)
    hij moest dan met koude motor lang starten eer hij aansloeg, bij een lauwe of warme motor had hij nergens last van.

    #18202551

    Deperik
    Participant
    • Topics 35
    • Reacties 322
    • Offline
    • Lid sinds:
      16 November 2007

    @elrenegado wrote:

    Ik heb diverse 2.2dti’s gehad ondertussen (vectra b, c, saab 9-5) maar nooit de startproblemen.

    wel weet ik dat iemand ook startproblemen had bij koude motor, daarvan was er een lek bij/in/rondom zijn brandstof pomp waardoor de brandstof langzaam terugliep de tank in. (wellicht terugslagklep)
    hij moest dan met koude motor lang starten eer hij aansloeg, bij een lauwe of warme motor had hij nergens last van.

    Zo’n idee heb ik ook maar wil eerst andere oplossingen proberen voordat ik zo’n terugslagklep plaats als “redmiddel”

    #18202552

    Deperik
    Participant
    • Topics 35
    • Reacties 322
    • Offline
    • Lid sinds:
      16 November 2007

    Slechte starten is vooralsnog opgelost met een nieuwe accu, oude bleek kapot en nu gaat het blok meteen veel sneller rond bij het starten.

    Afwachten en anders misschien nog de verstuiverringen vervangen.

    Allen bedankt voor het meedenken!

    #18202553

    koenelsenaar
    Participant
    • Topics 55
    • Reacties 1512
    • Offline
    • Lid sinds:
      30 April 2010

    Soms kan het ook eenvoudiger zijn ;)

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.