slecht lopen in lage toeren en bij koude start

Forumindex Forums Modellen Speedster, GT slecht lopen in lage toeren en bij koude start

  • Dit onderwerp is leeg.
9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Auteur
    Berichten
  • #17258691
    richardjm
    Deelnemer
      Lid sinds:
      18 October 2011

      Zojuist terug van grote beurt en het storingslampje wat weken aan stond was net uitgegaan voor onderhoud, men kon niet meer zien of lezen wat het probleem zou zijn..
      Met de vrieskou liep de motor als een diesel, eenmaal warm (2 a 3 min) liep de motor weer constant.
      Nu met normale temperaturen schokt de motor weer bij lage toeren, bv 60 in zn 4 hikt hij er op los, gas geven en prima!
      Verbruik is prima, accelereren ook prima, de garage gaf als evt optie om de injectoren ultrasoon te reinigen maar gaf geen garantie op succes..
      Motor heeft 65000km gereden, zou dit een uitkomst kunnen zijn? ( kost € 150,-)
      bougies en bobines al vv en compressie is ook prima..

      #18153930
      Landrobert
        Lid sinds:
        12 May 2013

        Ik heb vandaag met een tuner gesproken en die had het over verkeerde bougies in een GT (ook grote beurt gedaan door vakgarage) en daarna liep die eventjes goed en dan als een tractor. Misschien even kijken of de goede erin zitten. Ik weet alleen niet welke.

        #18153931
        dixie
          Lid sinds:
          1 October 2008

          Verkeerde bougies kunnen idd het probleem zijn,in 2008 is de GT ook met andere bougies geleverd dan in 2007.
          Dit zouden de originele moeten zijn (vanaf 2008)

          ACDelco 12617309

          41-108

          (ILTTR5C)

          De slechte van 2007 waren:

          ACDelco 12590701

          41-102

          (ILTTR6C)

          #18153932
          richardjm
          Deelnemer
            Lid sinds:
            18 October 2011

            Via een tuner kreeg ik het advies om de standaard bougies te vervangen, dat heb ik in eerste instantie gedaan met de NGK iridium, dit gaf niet echt effect daarna heb ik als een “upgrade” Denso IRIDIUM POWER bougies vv, toen dit niet hielp ook de Denso bobines vv.. Helaas helaas…
            Daarom de vraag wie er ervaring heeft met het laten reinigen van de injectoren…
            Heeft dat effect?

            #18153933
            dixie
              Lid sinds:
              1 October 2008

              Ik zou toch terug de goede originele bougies steken,ik heb op verscheidene buitenlandse forums al gelezen dat ze allerhande bougies getest hebben telkens zonder een goed resultaat..
              Ik heb ooit mijn injectoren ultrasoon laten reinigen ( op Porsche wel) , probleem was ni verholpen en heb toen maar allemaal nieuwe gekocht…

              #18153934
              richardjm
              Deelnemer
                Lid sinds:
                18 October 2011

                Auto heeft de hele zomer perfect gereden ook motor management lampje was uit.. Verleden week eerste koude ochtend en tja… motor liep weer wat onregelmatiger en na 3 min motor management lampje weer aan :swear

                #18153935
                Haasje17
                Moderator
                  Lid sinds:
                  8 September 2009

                  Wat is de motorcode van de motor in je gt?

                  In geval van tunen gooi die iridium zooi eruit en de orgineel gm bougies en bobine gebruiken.
                  Tevens tempsensor vervangen denk dat dan je probleem al verholpen is.

                  #18153936
                  wim-v6
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    12 August 2005

                    Z20NHH

                    Willem

                    #18153937
                    rrobb
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      23 May 2015

                      @richardjm kun je mij het kenteken eens via PM sturen……

                    9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.