Slecht functionerende climatronic ( EINDELIJK OPGELOST !! )

Forumindex Forums Modellen Insignia Slecht functionerende climatronic ( EINDELIJK OPGELOST !! )

  • Dit onderwerp is leeg.
25 berichten aan het bekijken - 51 tot 75 (van in totaal 99)
  • Auteur
    Berichten
  • #17879326
    TBN
      Lid sinds:
      17 May 2012

      Hebben de mensen met een update nu geen last meer van een slecht werkende airco? Ik heb het probleem nog steeds en ben van plan mijn auto in te leveren bij de garage. Ze hebben immers een product geleverd dat niet goed functioneert. Iemand hier ervaring mee. Er wordt gewezen naar de algemene voorwaarden. Deze ken ik niet heb vind ik ook niet terug op de site van opel. Tevens ben ik er niet op gewezen tijdens de aanschaf van de auto.

      #17879327
      Relfie
        Lid sinds:
        16 February 2012

        Wanneer heb je jouwe gekregen ,mijne is van begin mei en de climatronic werkt perfect,koelt prima en reageert ook prima op temperatuur veranderingen ,dus het systeem zou goed moeten kunnen werken,ik weet uiteraard niet of ik andere hardware heb maar de software van die tijd moet toch ook overgezet kunnen worden bij jou?
        Gr. Relfie

        #17879328
        burdayim
          Lid sinds:
          31 May 2012

          mijn auto (1.4 eco business) staat sinds gisteren bij de dealer want de climatronic werkt soms wel goed maar regelmatig dramatisch…
          Ligt het aan mij? denk het niet aangezien ik hiervoor ook een insignia reed waar het probleem absoluut niet bestond.
          tevens is het raam van mijn rechterachter portier uit de gelijders…. moet een nieuw mechanisme in volgens de dealer.
          Auto is net een maand oud. ;-)

          #17879329
          swiepjes
            Lid sinds:
            21 May 2012

            Ik heb het even een aantal weken aangekeken, maar ik ga me nu toch ook melden in dit topic. Ook ik ben absoluut niet tevreden met de airco. Je merkt bij het instappen dat hij behoorlijk koelt, omdat de auto warm is. Echter een minuut of 5 later merk je dat de temperatuur die er uit komt gewoon oploot, terwijl de stand gelijk is gebleven. Heb geprobeerd met ‘auto’ en handmatig, maar het functioneert niet naar behoren. Als de buitentemperatuur boven de 20 graden komt dan begin ik op 18 graden, maar ben ik genoodzaakt deze tijdens de rit bij te stellen naar 16. En zelfs dan stopt het systeem op een gegeven moment met echt koude lucht te blazen.

            Daarnaast word ik ook echt gestoord van die radio ontvanger. Schiet om de haverklap op een andere frequentie (lijkt) waardoor het volume afzwakt en de kwaliteit achteruit gaat. Pak ik een andere zender en vervolgens weer terug naar de oude zender dan is alles weer goed. Mar goed, daar zal ik in een ander topic verder posten :).

            #17879330
            Admiral
              Lid sinds:
              19 January 2012

              Ik ben zojuist terug van een weekje zuid Frankrijk waar de temperatuur rond de 27 graden was. Ik moest de airco steevast op “LO” (de laagste stand) zetten om wat koele lucht te krijgen. Tegen de avond was een temperatuur van zo’n 19 graden in de auto gewenst maar helaas; of ijskoud (LO) of gewoon simpelweg veel te warme en stikkende, benauwde lucht terwijl de airco stond ingesteld op 19 graden. Ik heb al vele merken met airco gereden maar deze airco van Opel is ronduit de meest belabberde tot nu toe.
              Ook valt het me telkens op dat er een enorme plas condens-afvoer onder de auto ligt.
              Ik kreeg van de dealer overigens de tip per telefoon om de auto even uit te zetten en daarna de airco na het starten opnieuw in te stellen. Dit is natuurlijk te gek voor woorden maar ik zal het eens proberen.
              Volgende week zaterdag ga ik weer terug naar zuid Frankrijk waar het naar verwachting nog steeds een heerlijke kleine 30 graden zal zijn en ben dan benieuwd.

              Jammer voor zo’n verder klasse auto.

              #17879331
              Insignia_fan
                Lid sinds:
                1 October 2011

                @Admiral wrote:

                Ik ben zojuist terug van een weekje zuid Frankrijk waar de temperatuur rond de 27 graden was. Ik moest de airco steevast op “LO” (de laagste stand) zetten om wat koele lucht te krijgen. Tegen de avond was een temperatuur van zo’n 19 graden in de auto gewenst maar helaas; of ijskoud (LO) of gewoon simpelweg veel te warme en stikkende, benauwde lucht terwijl de airco stond ingesteld op 19 graden. Ik heb al vele merken met airco gereden maar deze airco van Opel is ronduit de meest belabberde tot nu toe.
                Ook valt het me telkens op dat er een enorme plas condens-afvoer onder de auto ligt.
                Ik kreeg van de dealer overigens de tip per telefoon om de auto even uit te zetten en daarna de airco na het starten opnieuw in te stellen. Dit is natuurlijk te gek voor woorden maar ik zal het eens proberen.
                Volgende week zaterdag ga ik weer terug naar zuid Frankrijk waar het naar verwachting nog steeds een heerlijke kleine 30 graden zal zijn en ben dan benieuwd.

                Jammer voor zo’n verder klasse auto.

                Ik zou even bij de dealer langsgaan om te kijken of er geen update is voor je airco.

                #17879332
                Admiral
                  Lid sinds:
                  19 January 2012

                  @ Insignia_fan:

                  ik moet morgen sowieso nog even bij de dealer langs dus ik zal er eens naar vragen. Verder is het een heerlijke en vooral muisstille reisauto (bij gemiddeld zo’n 145 km/u ;)

                  #17879333
                  Opel-Michel
                    Lid sinds:
                    1 July 2012

                    Ik ben in sinds 4 weken in het bezit van een Insignia 5 deurs 2.0 diesel met climate control.
                    Ook deze werkt niet naar behoren, zodra het zonnetje te voorschijn komt krijg ik de auto niet meer cool met de airco stand boven 18gr.
                    Ben deze week bij de dealer langs geweest en zij zeggen dat Opel het probleem heeft erkent bij de insignia’s uit bouwjaar 2012 en dat hier zsm een update voor komt.
                    Ik ga over 14 dagen op vakantie naar het zuiden van Europa, en de dealer zei dat ik voor die tijd maar even langs moet komen omdat misschien dan de up-date er al is ?

                    Verder een prima auto

                    #17879334
                    TBN
                      Lid sinds:
                      17 May 2012

                      Een oplossing is voorlopig niet in zicht. Opel Nederland geeft aan dat de update er met een aantal weken is, maar kan nog geen datum doorgeven.
                      Naar wat ik heb begrepen worden alle nieuwe Insignias momenteel met dit probleem gewoon afgeleverd.
                      Een (h)opelloze situatie.

                      #17879335
                      Michael01
                        Lid sinds:
                        3 January 2012

                        Update 02-07-2012
                        Meerdere malen contact gehad met Opel Nederland. Ook een brief van vier kantjes gestuurd met alle problemen.
                        Men gaf aan ( ruim twee weken geleden ) dat de nieuwe software bijna gereed zou zijn en dat ik deze kon verwachten tussen de drie en vier weken….

                        Nu maar hopen dat het geen pappen en nathouden is…

                        Op mijn andere klachten geen echte reacties. Hieronder het overzicht van mijn fantastische Insignia problematiek.

                        • Climatronic ( Speelt al vanaf maart )
                        • Gecupde banden ( binnen 11.500 kilometer vooral de achterbanden geheel gecupped.
                        • Irritante alarmsignaal ( twee tot drie maal per dag een irritant signaal, maar geen melding op het dashboard en niets te zien bij het uitlezen.
                        • Spraakherkenning werkt sinds een paar weken niet meer. Zomaar ineens, men weet hier ook geen raad mee.
                        • Voor mijn gevoel zijn de remschijven al krom ( 18.000 kilometer )
                        • Stationair begint de motor al een beetje te trillen, en bij uitzetten lijkt hij wel een beetje na te pingelen.

                        Pfff. Al aardig lijstje.. Hopen dat Opel snel met oplossingen komt. Wacht al bijna half jaar.

                        Zit te denken om binnenkort de media eens op te zoeken. Maar hoop niet dat dit nodig is…!!

                        #17879336
                        TBN
                          Lid sinds:
                          17 May 2012

                          Alarm signaal heb ik ook wel eens, kan er echter niet uit komen waar dit vandaan komt en wanneer dit precies gebeurt. Zit geen patroon in zeg maar.

                          #17879337
                          huibscholte
                            Lid sinds:
                            28 March 2012

                            Ik sta op het punt mijn auto in te leveren. Vorige week heb ik in de auto een temperatuur gemeten van 40 graden (!). Op de vraag bij Opel Leiden (motorhuis) of ze al iets nieuws wisten kreeg ik de reactie dat dit probleem voor hun totaal onbekend was. Ook de klantenservice gaf aan niks te kunnen doen, de climate control in manual op zijn koudst zetten zou de oplossing moeten zijn; niet dus. Ik zit nu voor vakantie in frankrijk maar durfde het niet aan met de insignia, dus die heb ik thuis gelaten en een andere auto geleend.
                            Ook de piep heb ik nog zeker 1 keer per dag.
                            Na mijn vakantie ga mijn auto naar de garage brengen en hem pas retour halen als het probleem is opgelost. Lukt dat niet dan lever ik de auto in. Gelukkig heb ik een leaseauto…..
                            Aan iedereen dit die forum leest en nog twijfelt aan de aanschaf van een Opel (zeker insignia). Doe het NIET, Opel levert een verschikkelijkse service en de auto zit echt vol met problemen.

                            #17879338
                            march
                              Lid sinds:
                              17 March 2012

                              Ik had ook problemen met de airco: net als bij anderen blies de airco warme lucht met de airco op 19 maar een buiten en binnentemperatuur van ruim boven de 20 graden
                              Vorige week bij de dealer geweest, die herkende het probleem, ik heb sinds vorige week nieuwe software en sinds dat moment het probleem niet meer gehad. Tot op heden lijkt de automatische temperatuur regeling zijn werk nu wel te doen.
                              Tevens een software update gehad van de navigatie (dvd900), die liep met enige regelmaat vast. Sinds de software update ook dat probleem niet meer gehad (maar gebeurde ook daarvoor niet echt regelmatig dus of het definitief is opgelost moet nog blijken).
                              Insignia 1.4 turbo ecoflex

                              #17879339
                              TBN
                                Lid sinds:
                                17 May 2012

                                @ march, Bij welke dealer heb jij je software laten aanpassen? Vanuit Opel Nederland is deze update er nl. nog niet. Wellicht dat jouw dealer iets heeft aangepast in de software waardoor e.e.a. nu wel goed functioneert.

                                #17879340
                                march
                                  Lid sinds:
                                  17 March 2012

                                  Auto kempers in aalten, er was ook een update van de navigatie die is er ook op gezet
                                  Sindsdien geen vastlopen van de nav. gehad en airco geeft bij 19 graden nu wel koele lucht
                                  Wat ze Precies gedaan hebben weet ik niet maar lijkt dus wel te helpen, betreft een 1.4 ecoflex sports router van april dit jaar.
                                  Werd nog iets gezegd over garantie en claimen bij opel maar aangezien dit een lease auto is heb ik daar niet mee te maken (en volgens mij ging het om claimen van garage bij opel

                                  #17879341
                                  Patrick71
                                    Lid sinds:
                                    6 February 2012

                                    @Patrick71 wrote:

                                    Ik gebruik de Climatronic nu handmatig. M.a.w. de ventilatorsnelheid bedien ik met de hand en de andere twee opties laat ik op ‘auto’ staan. Van de gekke natuurlijk voor een nieuwe Insignia (maart 2012) van ruim EUR 44.000.
                                    Vrijdag staat de auto bij de dealer voor een check aan het Infinity Sound System (volumewisselingen). Ik heb via Opel Nederland gevraagd om een nieuw type eindversterker. Helaas wist de dealer van niets over dit probleen en zouden ze dit afgelopen week gaan uitzoeken.
                                    Ik zal dan direct ook een ‘case’ laten aanmaken voor de Climatronic. Ik heb het idee dat het een combinatie is van de software en de sensor (bolletje) boven op het dashboard. Dat staat continue in de volle zon. Ik heb dat deze week eens afgeplakt en dan reageert de climatronic heel anders!

                                    Helaas deze week moeten constateren dat ik de auto niet ‘koud’ kreeg met de handmatige stand. Op auto blaast de blower veel te veel en dat bleef zo. Afspraak gemaakt bij de dealer. Die constateerde dat er inderdaad een update was vooor de Climatronic en dat deze update vooral het onnodige blazen in de auto-stand zou verhelpen. Koeling lijkt nu ook in orde. Tijd zal het leren, laat het nog maar even warm blijven!

                                    #17879342
                                    red2003
                                      Lid sinds:
                                      11 May 2011

                                      Ook ik heb nu de gang naar de dealer gemaakt. Heb hem gebeld voor de klimaat regeling. Tevens aangegeven dat er veel klachten zijn op oa opel forum. De dealer heeft Opel gebeld en belde terug voor een afspraak om de software te updaten. Dus as dinsdag weet ik het ook. Laat het jullie weten.

                                      #17879343
                                      red2003
                                        Lid sinds:
                                        11 May 2011

                                        Zo ben net terug van de dealer, nieuwe software erop laten zetten en hopla. Climate control werkt nu zoals het hoort. het “krachtig” blazen bij 18 grd is er niet meer. Dus aan een ieder, ga snel langs je dealer als je hetzelfde probleem hebt. Veel succes.

                                        #17879344
                                        opel.sergio
                                          Lid sinds:
                                          19 December 2011

                                          ik heb het zelfde probleem gehad met de airco, had de laaste update gedaan. Maar hij koelde niet voldoende, ben nu in zuid spanje met temperaturen boven de 35 graden, Ik ben hier in spanje naar de opel geweest ze hebben een nieuwe software opgezet, en hoera hij koelt zelfs nu op 20 graden, ik hoop dat het probleem nu echt over is.
                                          Gr sergio

                                          #17879345
                                          TBN
                                            Lid sinds:
                                            17 May 2012

                                            Vol verwachting klopt mijn hart, vandaag naar de dealer om de nieuwe software te laten installeren. Wel vreemd dat ik van Opel Nederland niet eerder dan afgelopen dinsdag het bericht kreeg dat de nieuwe software beschikbaar is. De dealer heeft de software pas dinsdag gekregen vanuit Opel.

                                            #17879346
                                            Insignia_fan
                                              Lid sinds:
                                              1 October 2011

                                              Is er geen manier om na te kijken welke versie we hebben van die software ?

                                              #17879347
                                              opel-limbo
                                              Deelnemer
                                                Lid sinds:
                                                24 July 2007

                                                Ik ben ook wel benieuwd of je ergens kunt zien welke climate-software je op je waggel hebt. Zo’n 3 weken geleden bij de dealert ook naar de climatecontrol laten kijken maar bij de mijne (08-2011) zeiden ze dat er geen nieuwe software is.

                                                Greets Roel

                                                #17879275
                                                Opel-Michel
                                                  Lid sinds:
                                                  1 July 2012

                                                  Ik ben net voor mijn vakantie naar Spanje bij de dealer geweest nu 3 weken geleden, maar toen was er nog niets bekend wanneer de up-date er zou zijn.
                                                  Ik zou ook graag de versie van de up-date willen weten dan ga ik er Maandag gelijk achter aan.

                                                  Groetjes Michel

                                                  #17879348
                                                  El Warrior
                                                  Deelnemer
                                                    Lid sinds:
                                                    6 July 2004

                                                    Ik zit op dit moment bij de Opel dealer OPC Oosterhout, voor dit probleem. Er is wel degelijk een update hiervoor. Laat staan, hij wordt er op dit moment opgezet. Ben benieuwd of hij echt goed werkt, maar ik laat het jullie weten.

                                                    #17879349
                                                    El Warrior
                                                    Deelnemer
                                                      Lid sinds:
                                                      6 July 2004

                                                      Haha, heb net een stuk in een opel Ampera mogen rijden. Gave wagen. Net of je zweeft en een koppel waar je u tegen zegt. Top wagen. Als ik een wagen van die centen van mijn werk zou mogen kiezen, wist ik het wel.

                                                    25 berichten aan het bekijken - 51 tot 75 (van in totaal 99)
                                                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.