Slecht aanslaan Opel Vivaro 2016

Forumindex Forums Modellen Vivaro, Movano, Arena, Combo (Bedrijfswagens) Slecht aanslaan Opel Vivaro 2016

1 bericht aan het bekijken (van in totaal 1)
  • Auteur
    Berichten
  • #18373764
    daand
    Deelnemer
      Lid sinds:
      12 April 2020

      Hallo ,

      Sinds kort ben ik in het bezit van een Opel Vivaro bouwjaar 2016 met de 1.6 motor met 115 PK . ( slechts 57000 km )

      Nu moest er vanaf het begin bij nacht of dag stilstaan iets langer doorgestart worden dan normaal . (gevoel dat deze niet op elke cilinder meewil )

      Sinds enkele dagen is het verslechterd en draait deze bij starten op 2 cilinders en slaat dan weer af . Bij 2de maal proberen start deze wel zonder stil te vallen .

      Wanneer je de wagen daarna meteen stillegt en opnieuw start gaat dit zonder problemen ook voor de rest van de dag.

      De wagen heeft een elekrische opvoerpomp en groot onderhoud is nog niet zo lang gebeurd . Geen foutcodes aanwezig  (uitgelezen met bosch computer )

      Anders heeft de wagen geen probleem verbruik ligt zeer laag ,trekt goed , rijd goed .

      Heb ook het gevoel dat de wagen bij koudere temperaturen rapper aanslaat ( smorgens bij vriesweer ) dan savonds bij vertrek naar huis en 20 graden .

      Voorgloei is ook ok geen van de 4 defect …

      Ik zal nog eens proberen om de raildruk te meten savonds voor ik naar huis vertrek  bij starten motor .

      Graag jullie mening hieromtrend of gelijkaardige gevallen

       

    1 bericht aan het bekijken (van in totaal 1)
    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.