slangetje van de achtersproeier…

Forumindex Forums Modellen Astra slangetje van de achtersproeier…

  • Dit onderwerp is leeg.
8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Auteur
    Berichten
  • #17217695
    norwin
      Lid sinds:
      8 February 2010

      Astra F station 1997

      ik heb een derdehands astra F gekocht, waarvan de achtersproeier niet werkte.
      wat blijkt, aan de achterkant zit vanaf de sproeikop maar 30cm slang :thumbdown
      onder de motorkap loopt de slang bij het shutboard naar binnen.
      Als ik de sproeier activeer komt er rechtsachter water uit het chassis :thumbdown
      nu is mijn vraag hoe loopt het slangetje “normaal”. heb achter rechts de plastic platen verwijderd, maar vind geen oude slang of sporen van het water.

      loopt de slang door boven of onder langs, bij de deur of door het midden…

      ik vraag het maar ff hier voordat ik de hele auto demonteer :hmmz

      thx Norwin

      #17618640
      IMpY
        Lid sinds:
        18 July 2005

        meen bovenlangs in je chasis door en zo niet dan gaat die met je kabelboom aan de bijrijderskant mee.

        Groeten Twan

        #17618641
        norwin
          Lid sinds:
          8 February 2010

          thx Twan,
          ik ga (morgen) bovenlangs zoeken :)

          #17618642
          syl-astra
            Lid sinds:
            3 October 2007

            slang loopt rechts boven langs door de auto

            #17618643
            Aapje
              Lid sinds:
              1 January 2009

              De achterklep heeft een koppelstukje met ’t slangetje in ’t chassis. Waarschijnlijk is hij gewoon losgeraakt. Krijg je nergens lekkage als je nu probeert te sproeien?

              #17618644
              norwin
                Lid sinds:
                8 February 2010

                Thx heren (nachtbrakers :sleeping )

                koppelstukje gevonden :thumbup
                ik heb met beleid aan het resterende stukje slang wat uit de klep kwam getrokken, en toen kwam ik na 10 cm het koppelstuk tegen (dat is mooi maakt straks het nieuwe slangtje aansluiten makkelijker, want het spuit/sproei/mondje zit ingebouwd door een klep met derde remlicht!!!)

                de 10cm slang is kei hard en lijkt te zijn gebroken (op het schanierpunt) maar ik verwachten aan de binnen kant wel ergens de andere kant te kunnen vinden :( lijkt of de vorige eigenaar/monteur er een stuk tussen uit heeft gehaald.

                en ja ik krijg wel lekkage rechts achter onder de auto, maar waar het chassis slangetje nu ligt nog niet gevonden…

                ik ga straks (met hulp van vriendin :-) weer zoeken. ga met de compressor lucht door de resterende slang jagen, in de hoop dat het geluid verraad waar hij zit…..

                wordt vervolgd.

                #17618645
                eddie gsi
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  6 November 2004

                  het slangetje loopt rechts boven (bijrijderskant)
                  door het dakprofiel.

                  en dat het lijkt dat er een stukje tussenuit is klopt,
                  als die slangetjes losraken krimpen ze weer.

                  ik heb het zelf ook gehad namelijk, dat het slangetje was losgekomen

                  #17618646
                  norwin
                    Lid sinds:
                    8 February 2010

                    slangetje gevonden, probleem opgelost.
                    moest het interieur lampje (achterdeur) eruit halen, en toen ik hem voelen, pakken en eruit trekken.

                    afknippen koppelstukje en 1 1/2 meter nieuwe slang (koppelstukje standaard in de klep is wel erg handig :D

                    thx voor alle hulp.
                    ga meteen weer een nieuwe topic starten (want heb weer een probleempje ontdekt :(

                  8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.