Slang los bij brandstof filter

Forumindex Forums Modellen Zafira, Sintra (MPV’s) Slang los bij brandstof filter

  • Dit onderwerp is leeg.
5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Auteur
    Berichten
  • #17268153
    Pieck
      Lid sinds:
      11 June 2008

      Hallo,

      Gister tijdens het rijden rook ik ineens een sterke benzine lucht ; ik dacht ” Dit zal die lelijke BMW voor me wel zijn “.
      Dat ik thuis kwam en de auto achteruit reed zag ik ineens een streep benzine op de grond en bij het uitstappen gutste het er aan de zijkant uit.

      Auto gestopt en uiteindelijk eronder gedoken om te kijken hoe of wat.

      Uiteindelijk ben ik er na zoeken achter gekomen dat het de slang links van het brandstof filter betreft, via dit plaatje van een ander topic even een referentie :

      Gaat dus om de slang links die op het filter klikt.

      Als ik de slang er gewoon terug op zette kwam hij uiteindelijk weer los zodra er druk op kwam, heb dus nu de slang vast gemaakt met een slangklem om even langs de garage te rijden – deze hebben gekeken en de klem nog eens een paar slagen vaster gezet maar het zit me toch niet lekker – dit omdat ik 1x per maand 1100km moet rijden en niet zit te wachten dat hij weer losschiet met eventueel kwaad tot erger.

      Nu rest natuurlijk de vraag ; hoe los ik dit op? is dit een bekende “kwaal” ?

      Alvast erg bedankt voor de reacties.

      #18253673
      Bertram2510
      Deelnemer
        Lid sinds:
        26 February 2013

        enigste goede oplossing lijkt me een nieuwe slang bestellen bij de dealer.
        En als je dan toch de boel los hebt, even een nieuw filtertje eraan :thumb

        #18253674
        johanhummer9
        Deelnemer
          Lid sinds:
          21 May 2011

          is niet gewoon dat zwarte klemmetje lam/stuk die in de aansluiting van de slang zit.

          zoja , nieuwe kost 50 cent ofzo , en ze zitten ook bij als je een nieuw filter koopt

          #18253675
          Pieck
            Lid sinds:
            11 June 2008

            Thnx voor de reacties, ik ben helaas niet bekend met het zelf vervangen van het filter maar als ze inderdaad bij een nieuw filter zitten dan lijkt het me het handigst om deze meteen te vervangen idd.

            En ja ; het lijkt mij inderdaad het zwarte klemmetje wat lam is want dat ik hem er terug op drukte klikte hij wel, maar kwam er ook zoweer vanaf ( er zit een veertje in )

            Is een willekeurig filter zo te halen? of heeft er iemand een onderdeelnummer? ( zijn die setjes bij de Brezan oid te halen? )

            Alvast bedankt!, top om te weten dat een veilige oplossing nabij is :)

            #18253676
            Pieck
              Lid sinds:
              11 June 2008

              Net ff gekeken en t parts nummer gevonden ; GM 25313359 ( middels ander topic hier, top! )

              Inderdaad ; het lijkt mij dat die klemmetjes erop lam zijn waardoor mn leiding niet meer goed blijft zitten :)

              Morgen maar ff halen!

              :thumb Thnx!

            5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.