sintra 1998 X22XE en koppakking?

Forumindex Forums Techniek Overige motor types sintra 1998 X22XE en koppakking?

  • Dit onderwerp is leeg.
4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Auteur
    Berichten
  • #17207772
    janhidskes
      Lid sinds:
      18 June 2008

      hallo ,ik heb het volgende probleem. Een sintra met X22XE motor(202000km) met smeerolie in de koelvloeistof .De éen zegt koppakking defekt de ander smeerolie koeler.Lekke koppakkingen schijnen weinig voor te komen is de mening van revisie bedrijven bij dit type motorblok.Smeerolie koeler is slecht bereikbaar ;wie heeft er ervaring met het demonteren van deze koeler . De koeler zit onder het inlaatspruitstuk aan de achterzijde van de motor .In het verleden heb ik al ’s de startmotor vervangen via de onder kant,is dat ook mogelijk met deze koeler of moet echt het inlaatspruitstuk eraf? Compressie is goed van elke cilinder.Onlangs nog naar Belgie geweest met 6 man en dakkoffer erop en bagage en geen enkel probleem gehad.Hoop op goede tips!!

      #17430585
      wim-v6
      Deelnemer
        Lid sinds:
        12 August 2005

        Ik weet niet of deze motoren een oliekoeler hebben, dacht het niet namelijk.

        en als er een koeler op zit zit deze niet aan de achterzijde.

        of er een koeler op zit kun je zien bij het olie filter.

        Tussen het oliefilter en de oliepomp zit dan een huis met 2 leidingen erop.

        >> Bij de V6 zit de oliekoeler wel onder het inlaat, deze ligt dan tussen de 2 cilinderkoppen in.

        Willem

        #17430586
        Rens_Corsa
          Lid sinds:
          12 November 2008

          Ondanks dat je compressie goed is in alle 4 de cilinders kan de koppakking als nog lek zijn tussen olie en koelkanaal… (hoeft niet van olie/koelvloeistofkanaal je cilinder in te lopen)
          Misschien is je cilinderkop wel gescheurd… Dat kan ook nog het geval zijn (al lijkt me dat niet)

          Oliekoeler zit toch voor de radiateur gemonteerd??? Waardoor je olie door rijwind wordt gekoeld doormiddel van je oliekoeler en niet door koelvloeistof???
          Dus kan dan toch niet van de oliekoeler afkomen lijkt mij…

          #17430587
          CarloAstra
          Deelnemer
            Lid sinds:
            18 December 2006

            deze heeft volgens mij geen oliekoeler, heb wel eens paar keer zo’n ding onderhouden. Maar nog nooit ergens een oliekoeler gezien, ik denk dat koppakking lek is.

            Dit is zeker geen pretje bij een sintra!

          4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
          • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.