Signum c2 1.9dth Dennisd. Update 19-8-2016, kuch kuch stof

Forumindex Forums Modellen Vectra, Signum Signum c2 1.9dth Dennisd. Update 19-8-2016, kuch kuch stof

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 90)
  • Auteur
    DennisD
    Deelnemer

Hierbij ook maar besloten om een topic te maken van mijn Signum. De eerste post zal voornamelijk een copy en paste zijn van een ander forum, dus sorry als het een beetje onsamenhangend is.

De Signum is geïmporteerd uit Duitsland omdat hier in Nederland erg weinig signums te koop staan/stonden die goed in de opties zaten en die er qua lak e.d goed uitzaggen, ook wilde ik perse de 1.9cdti met 150pk ondanks de “horror” verhalen die je op internet tegen komt.

De auto heb ik laten importeren door een bedrijf, omdat ik zelf geen Duits spreek en het niet zag zitten met de rdw e.d dus hebben we besloten om hiervoor een bedrijf in te huren.
      We zijn eerst zelf door Duitsland gereden om een paar mooie signums te zoeken, en er stonden er zat, alleen waren deze zo weg.
      Toen kwammen we de huidige Signum tegen (mobile.de) en ik was gelijk verkocht.
      Het import bedrijf is naar de auto toe gegaan, en een uitgebreid verslag aan mij uitgebracht over de staat van de auto en de staat van de lak, en tevens nog een TUV keuring ondergaan.

De auto heeft de volgende opties:
      -PDC
      -AFL
      -Zwarte lederen bekleding
      -Navi
      -opc velgen (snowflakes)
      -verwarmde voorstoelen
      -BC
      -Bluetooth carkit (orgineel)

Zo was de auto bij aankoop:

Heb nog wel wat plannen met de auto en dat is sowieso een trip naar EDS
      30mm verlagen (eibach veren) en nog een achterspoiler (irmscher).
      Ik heb bij trikie750r zijn xpII velgen opgehaald en dit worden de nieuwe wintervelgen, ben alleen nog bezig met deze op te knappen.

1 is er al klaar, de andere 3 moet ik overnieuw doen :( :

De auto staat momenteel op wintervelgen en de snowflakes liggen klaar om er weer onder te gaan, maar dan moet het eerst maar eens april worden.

Hier foto’s van de signum (op wintervelgen)

Filmpje van het import bedrijf en een foto van de auto met de snowflakes;

http://www.youtube.com/watch?v=k2xn7S4Bmfo&feature=feedlik” onclick=”window.open(this.href);return false;

Update 11-4-2011
      Ik heb van het weekend eindelijk mijn winter velgen gespoten, binnenkort maar eens op zoek naar winter bandjes :)

Sorry crappy phone pics:

Als het goed is ga ik volgende maand de eibach pro kit bestellen om 30mm te zakken :D

Update 3-5-2011
      Zo vandaag het EDS IPF systeem besteld en als het goed is zit het al in de vrachtwagen (dhl) naar Nederland, gelijk ook maar de blindplaat voor de egr besteld en het reduceer ventiel om te voorkomen dat er olie terug in het blok komt en een stickertje powered by eds.
      Ben benieuwd

Update 7-5-2011
      Vandaag de IPF in ontvangst genomen en de 200pk map erop gezet en .Rijdt erg lekker kan ik meedelen, en best rap

Update 12-5-2011
      Van de week de egr eraf gehaald om hem schoon te maken, omdat ik toch merk dat ik onderin (onder de 1800 toeren) niet zoveel kracht heb.
      Goed nieuws en slecht nieuws. Het goede nieuws , de klep zag er nog als nieuw uit, dus hier veel ook niet veel aan schoon te maken.
      Het slechte nieuws is dus dat het niet heeft geholpen.
      Maar eens kijken of mijn throttle body kan schoonmaken en hopen dat dit helpt.

De auto doet deed het ook al voor het chippen, maar valt nu extra op omdat je boven de 1800 toeren zoveel kracht hebt.

Ik ga zaterdag de eibach pro kit eronder zetten, dus daar heb ik veel zin in
      Pics volgen.

Update 27-5-2011
      De veren zitter er nu 2 weken onder, en de auto rijd echt heerlijk. Comfortabeler dan met de “oude veren” en je kan er een stuk harder door bochten mee.
      Helaas nog geen foto’s geschoten maar dat komt binnenkort wel hoop.

Ik denk dat de volgende mod deze word: http://forum.4tuning.ro/556-dvd-tv-auto-navigatii/198237-opel-and-vauxhall-cid-video-interface-kit.html” onclick=”window.open(this.href);return false; en dan gelijk een achteruitrij camera erop aansluiten. http://cgi.ebay.nl/OPEL-Vectra-Astra-Zafira-Car-Rear-view-REVERSING-Camera-/200602182734?pt=UK_CarsParts_Vehicles_CarParts_SM&hash=item2eb4d2644e#ht_3023wt_1139″ onclick=”window.open(this.href);return false; . Maar ik wil ook graag nog een achterspoilertje en voorlipspoiler. Keuzes, keuzes, keuzes

Update 7-6-2011
      Toch besloten om voor de CID mod te gaan, en gelijk een aux in op mijn CD70 te maken. Inmiddels zijn de spullen besteld om de aux in erop te maken (moet nog de update cd voor de cd70 hebben) en dan gaan we eens kijken of ik dit voor elkaar krijg.
      Voor de CID mod ben ik in gesprek met een lid van vectra-c.co.uk (is momenteel op vakantie) en eind van deze maand weet ik meer.

Oja voor de geïnteresseerde voor de aux in mod:

https://docs.google.com/viewer?a=v&pid=explorer&chrome=true&srcid=11SabOMx2l4aIfD3DbBqHA7b5_aRUdHT2o1zAd5-44hekpkjuCD_z7Gq6S6Yg&authkey=COHVg88M&hl=en_US” onclick=”window.open(this.href);return false;

Update 20-5-2013:shock:
      Even wat stof van dit topic afblazen. Reden is dat ik van sliderke zijn lege roetfilter heb overgenomen en had beloofd om mijn bevindingen te posten.

Wat is er in de tussentijd gedaan?

-Inmiddels de CID mod geinstalleer in de auto en een achteruit rij camera kentekenplaat gemonteerd.
      – aux mod op gedaan, alleen werkt dit niet. Heb nu een cd70 liggen met standaard aux, maar deze moet nog ingeleerd worden met tech2 (opcom lukt mij niet)
      – Irmscher dakspoiler geplaatst
      – Steenslag weggewerkt (voorkant geheel overgespoten)
      – 3e injector mod gedaan (modificatie van opel zelf)
      – Oil catch tank geplaatst
      – Happylightshow
      – Afneembare trekhaak geplaatst (westfalia)
      – Xp2 wintervelgen in de plastidip gezet (zwart)
      – Powerflex rubbers geplaatst voor + achter
      – Meyle hd stabilisator stangen geplaatst
      – dubbele v6 uitlaat + diffuser geplaatst (Speaker)
      – vacuum slangen vervangen
      – Remmen geupgrade van 286mm voor en 276mm achter naar 314mm voor en 292mm achter, + geponsde remmen + nieuwe mintex remblokken, remklauwe blauw geverfd
      – Nieuwe veerschotels geplaatst
      – Travel assistent overgenomen van Sig63 + geplaatst
      – Roetfilter vervangen voor een lege (Sliderke)
      – Egr afgedopt
      – Eds ipf 200 pk no agr no dpf map erop gezet ;)
      – Deurstijlen gewrapt in hoogglans zwart

Net klaar met het plaatsen van het lege roetfilter en ook terug van een “proefritje”. De auto rijd een stuk soepeler en het vermogen lijkt iets eerder te komen.
      Het is voornamelijk gedaan om het verbruik wat te laten zaken maar het “extra” vermogen is ook niet verkeerd ;)
      Overigens rookt de auto wel een beeje bij het trappen op het gas, maar niet al te erg. Dit is ook voor het eerst dat hij rijd met een leeg roetfilter dus zal ook even schoon geblazen moet worden.

Zal proberen dit topic mbt het roetfilter up to date te houden.

Nog wat pics:
      Winter 2011/2012:

Afgelopen winter:

En hoe ze er nu bijstaat (foto van vorig jaar):

Remmen:

Update 8-6-2013
      Helaas is de auto wel in de regeneratie geschoten en rookte FLINK, al wat mailtjes naar eds gestuurd hoe dit kan maar uiteraard geen reactie terug gehad, begin dus wel erg klaar met ze te zijn.
      Ik heb nu de dpf gereset en 1 drukslang los gegooid van de drukverschil sensor om te kijken of het helpt, maar waarschijnlijk niet. De auto regenereert gewoon om de *** km. Dus waarschijnlijk ga ik binnenkort een afspraak maken bij KC Performance om hem eruit te programmeren.

Oja ook nog een dmf set besteld met koppeling e.d en deze word aanstaande maandag vervangen.

Update 12-6-2013
      Ik heb me er een beetje in verdiept in het dpf verhaal, en aangezien ik een bosch edc16c9 ecu heb, kan je niet via de obd port de dpf wegschrijven. Dit kan alleen door een bdm100 flash tool. Ik ga dus proberen om de 24e langs KC performance in Oisterwijk te gaan om de dpf eruit te laten programeren. Of ik ga voor een andere oplossing n.l: http://tech.groups.yahoo.com/group/DieselDPF/?yguid=48099276″ onclick=”window.open(this.href);return false; . Ondanks dat het laatste een stuk goedkoper is neig ik toch naar KCP.

Wel is afgelopen maandag mijn koppeling + vliegwiel vervangen voor 1/3 van de prijs die de dealer rekent :thumb

turbosix
      Deelnemer

Erg mooie Signum!
        Een Eibach setje in combinatie met 200pk rijd natuurlijk ook geweldig!

DennisD
        Deelnemer

@turbosix, dank je hij hoekt lekker ja :)

Had nog 2 foto’s gevonden van de catchcan en waarom deze er nu tussen zit.
          Peil

Inhoud

GTS Vectra
          Deelnemer

Helemaal mee eens een zeer mooie Signum! :thumb

Baba

Nette sig Dennis. En natuurlijk mooie upgrades, ik moet er zelf ook nog enkele doen. Mocht ik vragen hebben dan weet ik wie ik ga spammen ;)

speaker
              Deelnemer

Mooie Sig Dennis !!

Maar die catchcan…. :shock: :shock: :shock:

Die van mij is nagenoeg droog..

DennisD
                Deelnemer

@Baba, spam maar raak.

@Speaker
                  , thx. Ja echt erg die inhoud. Wel moet ik eerlijk zeggen dat het mij meer condens leek met wat olie. Dit was 200ml in 8mnd tijd.

jraaf
                  Deelnemer

Mooi hoor :wub Weer een liefhebber :thumb
                    Diet catch van jouw is idd wel heel erg vol :( ‘t lijkt wel pils king:

Die ipf kit zou ik lekker op ebay.de zetten. Ik heb zo ie zo nooit begrepen waarom ze die bedacht hebben :hmmz Je gaat toch niet je top pk en koppel voor de lol weer op standaard zetten :vertag

Laat je dpf lekker wegschrijven door KCP en de tuning van eds overschrijven. ‘T zou mij niks verbazen als je de Sig daarna lekkerder vindt rijden king:

Groet jraaf

DennisD
                    Deelnemer

@Jraaf, ja de verleiding om dat ding weg te doen word steeds groter, en een map van kcp te nemen ook. Ik ben er nog niet helemaal uit, zeker het financiële plaatje moet ik even in acht houden.

DennisD
                      Deelnemer

Privacy shade zijn binnen en heb ze net geplaatst.

Ondanks dat mijn ramen al geblindeerd waren achter had die klein toch nog last van de zon, nu dus hopelijk een stuk minder.

Ook de dpf dongle besteld, die remap e.d word mij toch te duur. Misschien dat hij er nog komt, maar voorlopig ga ik het zo proberen.
                        http://www.alfaowner.com/Forum/alfa-159-brera-and-946-spider/366287-egr-and-dpf-delete-dongle-information.html” onclick=”window.open(this.href);return false;

DennisD
                        Deelnemer

DPF dongle is inmiddels binnen, zit ook een optie op om de egr uit/ resetten.
                          Moet nog even wachten op mijn obd2 splitter kabel zodat ik mijn hls kan blijven gebruiken.

jraaf
                          Deelnemer

Lekker bezig. Hoop dat die oplossing werkt :thumb
                            Groet jraaf

DennisD
                            Deelnemer

Ik ook, het is wel een tijdelijke oplossing. Plan is toch om naar kcp te gaan, maar gezien de vakantie voor de deur staat kwam dit mijn portemonnee iets beter uit :D

iquick
                              Deelnemer

En daarom ga ik begin juli langs bij KCP, kijken wat zij voor mij kunnen beteken, dan wel voor stage 3 :thumbup

DennisD
                                Deelnemer

2 weken geleden een 2e hands dension ice link gewonnen op ebay, net klaar met installeren. Eindelijk muziek afluisteren via mijn telefoon :thumb
                                  Nu nog een mooi plekje verzinnen voor de aux in , dat losse kabeltje wat ik nu heb liggen is niks. Ik had een aux in tray maar helaas voor een RHD dus als iemand nog eentje heeft voor LHD hoor ik het graag. Worden n.l als het goed is niet meer gemaakt. :argue

DennisD
                                  Deelnemer

Helaas, de beoogde besparing op de diesel word niet gehaald, sterker nog het heeft geen enkel verschil gemaakt. 650km :thumbdown op een tank ( 51 ltr getankt) Had toch gehoopt dat ik meer richting de 800 zou gaan. Goede reden om EDS eraf te gooien en volledig op KCP over te gaan.

jraaf
                                    Deelnemer

@DennisD wrote:

Helaas, de beoogde besparing op de diesel word niet gehaald, sterker nog het heeft geen enkel verschil gemaakt. 650km :thumbdown op een tank ( 51 ltr getankt) Had toch gehoopt dat ik meer richting de 800 zou gaan. Goede reden om EDS eraf te gooien en volledig op KCP over te gaan.

Pittig verbruik idd Dennis. Ook voordat je de dpf leeg gehaald had. Heb je die extra unit er nu tussen en staat je egr werkelijk dicht? Dit kun je weer met de opcom uitlezen.

Groet jraaf

DennisD
                                      Deelnemer

Yep idd, vandaag toch de knop doorgehakt, na het spuugzat te zijn met die dpf (ging weer regeneren) en het feit dat mijn zoontje vandaag koortsstuipen had gehad wat mij en mijn meissie behoorlijke schrik heeft aangejaagd.
                                        Vandaag om 16.00 kcperformance gebeld, en ik kon gelijk langs komen :thumbup , dus om 17.15 gearriveerd en Pieter ging gelijk aan de slag, een toer gehad van Kazimir (damn wat een dik spul) en een proefritje met de astra van Hans meegemaakt, damn wat een vermogen en wegligging zeg, en toch nog comfortabel.
                                        Toen nog even gezellig gebabbeld met de heren en toen was het tijd voor een proefrit. Auto was gelijk goed en een stuk vloeiender dan met de map van eds, wat een genot.
                                        Uiteindelijk reed ik om 20.45 weg met een meer dan tevreden gevoel, Jurgen je hebt niks gelogen :thumbup

Zag ook nog een bekende vec staan (van iemand hier op het forum volgens mij)

jraaf
                                        Deelnemer

:thumb Mooi!

Ik hoop dat ‘t snel beter gaat met je zoontje. Veel sterkte.
                                          Groet jraaf

DennisD
                                          Deelnemer

Thanks Jraaf,

Met die kleine aap gaat het inmiddels weer goed dus dat is mooi. Auto rijd ook nog heerlijk en zelfs mijn vriendin valt het op dat de auto van onder beter/sneller oppakt, en dat wil wat zeggen als mijn vriendin überhaupt wat merkt aan de auto.

Bij Kcperformance zag Pieter dat het flexibele deel van mijn uitlaat kapot was (bij het eruit halen van mijn ECU), dus van de week een nieuwe besteld, nu alleen nog even wachten totdat hij binnen is.

DennisD
                                            Deelnemer

Vorig weekend de voorpijp vervangen, echt een fluitje van een cent, zeker aangezien de dpf pas geleden los is geweest. Alle pakkingen ook gelijk vervangen van de voorpijp.
                                              Ook via ebay.co.uk nog orginele rvs pedalen besteld en gemonteerd, helaas past het gaspedaal niet omdat gm ( :fy1 ) hier verschil in heeft in LHD en RHD, die van de RHD zijn namelijk kleiner als bij ons. Misschien mod ik deze wel om het passend te krijgen, maar ik ga geen nieuwe halen a 119,-.

Vandaag ook getankt en het verbruik is wel verbeterd, had nu 700km gereden en 50ltr getankt, nog niet helemaal wat ik had gehoopt maar toch al een verbetering.

DennisD
                                              Deelnemer

Voor we op vakantie gingen besloten om de rvs pedalen toch te plaatsen en die van het gaspedaal aan te passen en te kitten. Niet OEM en niet geheel zoals ik het wil, maar wilde het toch perse.

Zoals gezegd op vakantie geweest en hebben de caravan kunnen lenen van mijn ouders, wat een genot zeg die pk’s en nm’s.Ter hoogte van Dijon op vakantie geweest dus niet heel veel schrikbarende heuveltjes tegengekomen maar was leuk rijden.
                                                Auto heeft mij alleen 1 keer laten staat op de camping maar dat was mijn eigen fout. Had n.l het koelkastje aan laten staan van mijn travel assistent, uiteraard na een dag/nacht was de accu compleet leeg. Eerst proberen te starten met b.h.v een skoda fabia maar die trok het niet, toen een scenic 1.6 ervoor en die trok het net.

Op de terugreis hadden wij geen caravan mee dus konden we lekker door rijden, op 682km hebben gemiddeld 5,6ltr op 100km gereden dus ben hier wel tevreden over.
                                                Met caravan (1200kg) 9,6ltr op 100km gereden

Ff een foto van de combinatie, op de stop in Luxemburg.

DennisD
                                                Deelnemer

Zo inmiddels weer een een maandje verder.

EINDELIJK (5 maanden geduurd) mijn Irmscher mattenset binnen, maar niet dankzij Irmscher wat een slechte service leveren die zeg BAH, maar goed ik heb ze en doe nooit meer zaken met Irmscher (benelux).

Vorige week heeft de auto een grote beurt gehad en zou hij een apktje krijgen, helaas waren mijn banden te ver afgesleten en werd hij afgekeurd. Dus nu op zoek naar een nieuwe set banden (waarschijnlijk de nokian zline). Morgen (maandag) moet hij opnieuw voor een apk maar nu zitten de winterbanden er op met voldoende profiel.

Gisteren ondanks de parkeer sensoren EN de achteruit rij camera op een trekhaak geknald van een geparkeerde auto dus helaas achter wat schade, hopelijk kan hier een spot repair op uitgevoerd worden.

Vandaag ook een complete voorbumper met opc line lip gehaald in Duitsland (even lekker geknald) en gelijk er maar op gezet tijdens de velgen wissel. (alleen de lip)

noogy2000
                                                  Deelnemer

prachtig! mooie signum zeg..

Wederom eentje om te blijven volgen.

gr jeroen

jraaf
                                                    Deelnemer

Lekker bezig Dennis :thumb
                                                      Lippi staat ‘m erg goed king:

Groet jraaf

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 90)
                                                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.