Signum 2.2 16v automaat 2005

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Auteur
    Berichten
  • #18365590
    CHen Drikx
    Deelnemer
      Lid sinds:
      16 April 2019

      Beste leden,

      wie heeft een idee en zou mij kunnen helpen. Problemen met een verkregen signum. : Is een signum 2.2 16v automaat uit 2005. De auto staat wegens omstandigheden al een jaar stil, zonder volle tank! Slechts een 1/5e tank. Auto is dus een jaar geleden rijdend weggezet op een parkeerplaats met accupolen er nog op. Nou wou ik m vdweek aan de gang helpen maar hij wil niet lopen.. uiteraard is de accu kapot en heb er een goeie ingezet waardoor hij wel vlotjes rondgooit en alleen binnen de eerste 10 seconde heel even loopt maar na 5 seconde lopen slaat hij af en wil hij niet meer aan de gang (wel rondgooien). Zat ongeveer dus nog een 1/5e tank benzine in en door het stilstaan dacht ik waarschijnlijk is die brandstof verdampt en doet niks meer en heb er dus een goeie 5 tot 10 liter bij gegooid.  Nogsteeds doet hij hetzelfde. Daarna er 4 nieuwe bougies in gedraaid maar nog steeds geen resultaat. Startpiloot in de inlaat start en loopt ie meteen op maar nadat die opgebrand is slaat ie weer af. Dit 1 of 2 keer gedaan om proberen de verse benzine door te krijgen maar doet dit niet. Zou er nog meer benzine bij moeten voordak er 50€ in heb zitten en hij alsnog nie wil en meer aan de hand is of zou de benzinepomp nie goed zijn (hogedruk inspuiting )? Startonderbreker heb ik met alle opties ook hetzelfde resultaat. Dient de auto meer benzine te krijgen en blijven proberen of heeft iemand andere opties / ervaringen ?

       

      Alvast bedankt, hopelijk kan iemand mij helpen.

      #18365597
      Haasje17
      Moderator
        Lid sinds:
        8 September 2009

        Gaat het lampje met sleuteltje knipperen als die uitvalt? ik denk dat je hem moet uitlezen en dat dit door de startonderbreker wordt veroorzaakt.

        #18365598
        CHen Drikx
        Deelnemer
          Lid sinds:
          16 April 2019

          Ik ga morgen opnieuw kijken.. lijkt dat hij elke dag langer loopt.. begon met 10 sec paar dagen erna 20sec en eergisteren zo’n 2 minuten stationair en zuiver maar valt dan dus uit en dan is het rondgooien tot de accu leeg is?. Wat kan ik doen omtrent de startonderbreker? Er zit maar 1 sleutel bij.. en die man waar hij vandaan komt heeft er ook maar 1 gehad en daar altijd mee gestart..

           

          erg bedankt voor je snelle reactie!!

          #18365625
          CHen Drikx
          Deelnemer
            Lid sinds:
            16 April 2019

            Leidingen losgegooid en geen brandstof.. pomp kapot denk ik dan..? Weet iemand zo’n ding te koop te liggen of betaalbaar 2e hands te verkrijgen? nieuwprijs 700€ geloof ik. Hopelijk heeft iemand een tip

            #18365628
            Opeltje17
            Deelnemer
              Lid sinds:
              18 January 2012

              Je moet kijken of je druk uit de tank krijgt(lage druk) in je tank zit de opvoerpomp, en aan je motor de hogedrukpomp die kan je op deze manier niet testen.

              Hoor je de pomp in de tank draaien als je het contact aan doet? grote kans dat daar je probleem ligt.

              #18365631
              Haasje17
              Moderator
                Lid sinds:
                8 September 2009

                Welke leiding heb je losgegooid, er zit een opvoerpomp en een hoge druk pomp in de auto. De opvoerpomp is stuk goedkoper dan de hoge druk pomp.

                #18365641
                CHen Drikx
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  16 April 2019

                  Ik hoor een constante zoom  bij de motor. Zou dat de pomp dan zijn? Dus na het proberen starten het contact aanlaat.Verder zal ik gaan proberen wat je aangeeft.. @haasje17 is zo vriendelijk even mee te komen kijken het weekend. Erg bedankt vast voor je reactie. Zal het dus waarschijnlijk de hogedrukpomp zijn? Kosten veel toch

                  #18365642
                  CHen Drikx
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    16 April 2019

                    De leiding waar hij vanuit de tank het motorgedeelte inkomt.. dus voor de hogedrukpomp?

                  8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.