signum 19cdti 150 pk in de noodloop

Forumindex Forums Modellen Vectra, Signum signum 19cdti 150 pk in de noodloop

  • Dit onderwerp is leeg.
23 berichten aan het bekijken - 51 tot 73 (van in totaal 73)
  • Auteur
    Berichten
  • #18053067
    Anoniem
      Lid sinds:
      1 January 1970

      Dat is het probleem. Zij weten drommels goed van deze problematiek. Maar geven het niet toe. Zodat zij er niks aan hoeven/willen doen. Erg jammer. Naar mijn menig is Opel niet in de positie klanten in de kou te laten staan. Meer klant gericht klantvriendelijk zijn zou beter passen. Nu het niet goed met Opel gaat :(

      #18053068
      Dietrich Concept
      Deelnemer
        Lid sinds:
        15 December 2004

        de dealer hier zijn pure oplichters

        was in duitsland naar de dealer daar weten ze nog wat service is

        hier doen ze hem aan de computer en zeggen kunnen niks vinden wordt dan 50 euri tot 75 euri

        in duitsland aan de computer een uur zoeken en kunne het niet vinden sorry maar kost niks dat is nog een service
        heb ik ze maar een paar centen zo gegeven

        #18053069
        iquick
        Deelnemer
          Lid sinds:
          21 July 2011

          -offtopic Dat verhaal over dealers kent iedereen onderhand denk ik wel ken het maar alte goed

          #18053070
          jraaf
          Deelnemer
            Lid sinds:
            12 January 2008

            In een eerdere post schrijf je;
            @Dietrich Concept wrote:

            en heb al vaker software erop gehad zonder roetfilter dus dat moet geen probleem zijn

            En dan;

            @Dietrich Concept wrote:

            ik heb er nooit andere software op zitten

            Wat bedoel je dan met die eerdere post?
            Voorts denkt mijn vod heel goed mee en rekent niks voor een tech 2 diagnose. Maar ik kom er dan ook al 4 en een half jaar met m’n vec :afro

            Groet jraaf

            #18053071
            Dietrich Concept
            Deelnemer
              Lid sinds:
              15 December 2004

              ja dat was met mijn vorige vectra daar had ik dezelfde problemen vandaar dat ik zei dat die software er wel op kon zonder roetfilter dan

              heb nu een signum

              #18053072
              Dietrich Concept
              Deelnemer
                Lid sinds:
                15 December 2004

                roetfilter genereert gewoon maar weer noodloop
                roetfilter 28% vol en 450 km geleden gegenereert
                dus daar ligt het denk ik niet aan

                maar wat kan het dan nog wel zijn

                nieuwe egr
                nieuw roetfilter
                nieuw spruitstuk
                nieuwe druksensors

                ik weet het niet meer en mijn garage en dealer ook niet meer

                #18053073
                jraaf
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  12 January 2008

                  Ok, duidelijk in ieder geval dat ’t niet je roetfilter is.
                  Aangezien de zdth nog al gevoelig is op het inlaat traject en uitlaat traject kun je nog de volgende ‘backtrack’ doen;

                  Flex gedeelte van je voorpijp niet lek
                  Katalysator in de downpipe kapot of pakkingen lek
                  Turbo lek, kontrole op olie lekkage
                  Uitlaatspruitstukpakking lek of gescheurd
                  Interkoeler slangen lek, poreus. Testen bij warme motor
                  Interkoeler lek
                  Maf kapot, kun je met de opcom testen
                  Vacuumslangen lek
                  Egr koeler lek

                  Als de dealer ’t niet meer weet, ganaar een ander voor een second opinion.
                  Sterkte er mee.

                  Groet hraaf

                  #18053074
                  Dietrich Concept
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    15 December 2004

                    we hebben alles al geprobeerd bijna en kunnen niks vinden ook niet bij mijn eigen garage

                    ja p1901

                    en ben inmiddels een 2500 euro lichter dus ben er bijna wel klaar mee

                    wat moeten we doen

                    #18053075
                    jraaf
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      12 January 2008

                      MMmmmmmm :hmmz Toch DPF gerelateerd.
                      Heeft de Opeldealer die nieuwe DPF nu met de tech 2 aangemeld ja of nee?

                      P1901
                      -02 Particulate Filter Pressure Sensor High Voltage
                      -05 Particulate Filter Pressure Sensor Low Voltage
                      -58 Particulate Filter Pressure Sensor Hose Line Malfunction
                      -75 Particulate Filter Pressure Sensor High Differential Pressure
                      -76 Particulate Filter Pressure Sensor Low Differential Pressure
                      -0F Particulate Filter Pressure Sensor Pressure not Plausible with Barometric Pressure
                      -11 Particulate Filter Pressure Sensor High Pressure
                      -12 Particulate Filter Pressure Sensor Low Pressure
                      (Bron Steverck OP-COM ontwikkelaar)

                      Kijk eens goed naar de waardes van de DPF sensor en de barometrische druksensor. DPF sensor is vernieuwd dus die zou goed moeten zijn. Slangetjes gecontroleerd op lekkage?

                      Andere optie die je hebt is gaan rijden met de opcom er aan. Tijdens de noodloop alles resetten en echt flink op het gas. Wellicht zitten je inlaatkanalen nog zo vol met roet, denk aan je egr koeler, dat ie eens flink schoon geblazen moet worden.

                      En anders dat hele dpf eruit.

                      Groet jraaf.

                      #18053076
                      Dietrich Concept
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        15 December 2004

                        Inlaatspruitstuk is nieuw
                        Egr is nieuw
                        Dus das allemaal wel schoon
                        Dpf is aangemeld met tech 2
                        Druksensor nieuw

                        Dus wat blijft er dan over

                        #18053077
                        iquick
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          21 July 2011

                          Ik sluit me aan bij jraaf, reset, flink doortrappen, en als het toch in de noodloop gaat hele dpf eruit. Met de opcom kan je goede waardes uitlezen. Vind het zonde van die 2500 euro.

                          Verstuurd van mijn Galaxy Nexus met Tapatalk

                          #18053078
                          Dietrich Concept
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            15 December 2004

                            hij gaat nu constant om de 5 min weer in de noodloop is nu niet mee te rijden

                            en hij trekt ook voor geen meter meer ook zonder noodloop is de trekkracht nu veel minder

                            misschien iemand weer een idee

                            #18053079
                            jraaf
                            Deelnemer
                              Lid sinds:
                              12 January 2008

                              Als je niet wilt rijden en resetten met de opcom er op…..
                              Ga naar http://www.buchli.nl/” onclick=”window.open(this.href);return false; en laat een diagnose stellen. Die gasten zijn goed en niet duur.

                              Misschien is je ecu naar de kloot aan het gaan………..
                              Ik weet het ook niet zo op afstand. Mijn vec is ook wel eens in noodloop gegaan omdat m’n brandstof filter ontwaterd moest worden. Dient wel elk jaar een keertje gedaan te worden en ze schrijven zelfs voor om de 25K te vervangen. maar meestal gaat dan hjet bekende lampje op je dash branden.

                              Je weet zeker dat je vacuumslang niet lek is?
                              Groet jraaf

                              #18053080
                              Dietrich Concept
                              Deelnemer
                                Lid sinds:
                                15 December 2004

                                dat rijden en resetten heeft toch geen zin toch want er zit nergens meer roet in alles is nieuw en schoon

                                maar het is toch wel vreemd als hem dan laat genereren dat je dan weer een 1000 km kan rijden

                                als er een lek zou zijn zou hij er toch weer gelijk in gaat zou je denken
                                maar wel moeten alles maar weer eens nakijken dan

                                brandstoffilter is ook al vervangen

                                maar het is zo vreemd dat mijn roetfilter nu maar 33% vol zit en hij heeft nu 600 km geleden gegenereert
                                dus je zou zeggen roetfilter moet nu goed zijn

                                ik wordt er wel knettergek van

                                #18053081
                                jraaf
                                Deelnemer
                                  Lid sinds:
                                  12 January 2008

                                  Lang niet alles is schoon :???:
                                  Je gasklephuis kan ’t trouwens ook nog zijn bedenk ik mij opeens. Die kan nog helemaal vol met prut zitten. Je egr koeler kan ook nog helemaal vol zitten. Je uitlaatspruitstuk kan nog vol zitten, je katalysator op de downpijp zou kapot kunnen zijn. Je interkoeler slangen kunnen verstopt raken.

                                  En…. Jevacuumslang kan lek zijn. Dat is nog al moeilijk te ontdekken als je er geen druk op hebt. Ik las op het Engelse forum ook een verhaal van iemand die van alles had geprobeert, bleek uiteindelijk een klein scheurtje in de vacuum slang te zijn waar ze pas achterkwamen nadat ze de slangetje er af hadden gehaald en op een compressor hadden geschroefd :???:

                                  Dpf lijkt ’t wel te doen ja, sinds de saturatie waarde goed zijn.
                                  Maar laat ‘m testen door Buchli.

                                  Sterkte er mee.
                                  Groet jraaf

                                  #18053082
                                  Dietrich Concept
                                  Deelnemer
                                    Lid sinds:
                                    15 December 2004

                                    ik heb net de druksensor stekker eraf gehaald en dan gaat hij niet meer in de noodloop

                                    lampje gaat dan wel branden maar gaat niet in de noodloop

                                    nu heb ik op het vectra signum forum gelezen dat ze daar ook dezelfde problemen hebben
                                    die hebben het roetfilter leeggehaald en het probleem was opgelost

                                    nu ik de druksensor los heb is er geen noodloop
                                    zou het dan toch weer aan het roetfilter liggen

                                    denk er toch aan om hem leeg te halen
                                    op het duitse forum hadden ze dat ook gedaan zonder de software aan te passen
                                    alles werkte nog gewoon

                                    hier een link http://vectracboardv3.plusboard.de/dpf-abschalten-t3493.html” onclick=”window.open(this.href);return false;

                                    en nog een link http://vectracboardv3.plusboard.de/z19dth-dpf-erfolgreich-leergeraeumt-t2018.html” onclick=”window.open(this.href);return false;

                                    #18053083
                                    wim-v6
                                    Deelnemer
                                      Lid sinds:
                                      12 August 2005

                                      Die Dealers Kloppen iedereen dr zak leeg, met oplossingen die vooral dan ook NIET Werken..

                                      DPF’s zijn niet geschikt voor het nederlandse rijgedrag en snelheden, en dan vooral de files, en het trage stadsverkeer… Wer krijgen ze zelfs bij de Trucks ram dicht…

                                      dan effe een keer GOED doorhalen en Bij Volle motorbelasting een paar keer op de Motorrem trappen, dan weet je niet wat je (niet meer) ziet haha.. en dan eens een dag Flink snelweg pakken, dan zit er weer gang in onze DAFjes…

                                      We worden allemaal verplicht aan Dit soort milieumeuk welke eigenlijk niet werkt.

                                      Zo blijken de meeste roetfilters alleen volledig te werken op de snelweg, wr het het minst nodig is!!..

                                      Maargoed.. Back to the problem:

                                      Zou m lekker leeg halen…. als dat kan…

                                      Willem

                                      #18053084
                                      Dietrich Concept
                                      Deelnemer
                                        Lid sinds:
                                        15 December 2004

                                        ja dat gaan we nu doen want andere opties heb ik niet meer denk ik

                                        als hij dan goed loopt en verder geen problemen geeft gaat hij als nog weg
                                        ik heb geen vertrouwen meer in deze auto maar wil hem niet zo verkopen dat een ander gelijk problemen heeft

                                        ik ben al op zoek naar een insignia met 160 pk uit duitsland te halen
                                        daar hebben ze echt weinig km gereden

                                        en dan gelijk maar chippen en die millieu dingen allemaal uit zetten of eraf

                                        #18053085
                                        Dietrich Concept
                                        Deelnemer
                                          Lid sinds:
                                          15 December 2004

                                          heb het gevonden op het belgische vectra C forum

                                          hier is wat we moeten doen om geen problemen meer te krijgen
                                          http://gtssignum.forumup.org/viewtopic.php?t=2684&highlight=roetfilter+leeg+maken&mforum=gtssignum” onclick=”window.open(this.href);return false;

                                          #18053086
                                          sliderke
                                            Lid sinds:
                                            21 April 2008

                                            Ik ben adminstrator van die site.

                                            En jouw probleem is geen enkel geval.
                                            Het probleem is dat jouw roetfilter al zoveel as heeft zitten in het lichaam dat wanneer hij wil regenereren hij in noodloop gaat omdat de druk intern te hoog wordt.

                                            Het enige dat helpt is hem doorslaan en in de ecu mapping laten verwjderen. De minimale roet die hij uitstoot is onvoldoende voor afkeur op de keuring

                                            Meerdere vragen mag je altid in bovenstaand topic stellen

                                            #18053087
                                            Dietrich Concept
                                            Deelnemer
                                              Lid sinds:
                                              15 December 2004

                                              ja dat gaan we nu ook doen

                                              had alleen wel een nieuw roetfilter gescheeld
                                              had beter die oude kunnen houden nu
                                              en die leegslaan maar als het dan nu maar goed komt

                                              gaan hem van de week leeg slaan en dan vrijdag chippen en wegschrijven
                                              en dan hoop ik dat ik van de ellende afben

                                              #18053088
                                              jraaf
                                              Deelnemer
                                                Lid sinds:
                                                12 January 2008

                                                @sliderke wrote:

                                                Ik ben adminstrator van die site.

                                                En jouw probleem is geen enkel geval.
                                                Het probleem is dat jouw roetfilter al zoveel as heeft zitten in het lichaam dat wanneer hij wil regenereren hij in noodloop gaat omdat de druk intern te hoog wordt.

                                                Het enige dat helpt is hem doorslaan en in de ecu mapping laten verwjderen. De minimale roet die hij uitstoot is onvoldoende voor afkeur op de keuring

                                                Meerdere vragen mag je altid in bovenstaand topic stellen

                                                Dat het leeg kloppen en uitprogrammeren de oplossing is is geen discussie maar een kwestie van de centen en doen. APK zal tot kentekenjaar 2008 ook geen probleem zijn omdat ze pas vanaf 2008 de emmessie en roetmeting mede uitvoeren via de obd apparatuur. Dus ik zou ‘m zeker leeg halen en laten uitprogrammeren.

                                                Echter gaat de boven genoemde theorie door sliderke in het geval van de tegendruk niet op. Hij heeft namelijk volgens eigen zeggen een nieuw DPF laten plaatsen.

                                                Dus waar het probleem nu vandaan komt is nog steeds onbekend lijkt mij.
                                                Hoop in ieder geval dat na de uitklop actie en uitprogrammeren je weer wat vertrouwen in de Vectra krijgt.

                                                Groet jraaf

                                                #18053089
                                                Dietrich Concept
                                                Deelnemer
                                                  Lid sinds:
                                                  15 December 2004

                                                  Hij gaat dan alsnog in de verkoop

                                                23 berichten aan het bekijken - 51 tot 73 (van in totaal 73)
                                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.