Forumindex › Forums › Modellen › Vectra, Signum › signum 19cdti 150 pk in de noodloop
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
11 augustus 2012 om 19:01 #18053067AnoniemLid sinds:
1 January 1970Dat is het probleem. Zij weten drommels goed van deze problematiek. Maar geven het niet toe. Zodat zij er niks aan hoeven/willen doen. Erg jammer. Naar mijn menig is Opel niet in de positie klanten in de kou te laten staan. Meer klant gericht klantvriendelijk zijn zou beter passen. Nu het niet goed met Opel gaat :(
11 augustus 2012 om 19:11 #18053068de dealer hier zijn pure oplichters
was in duitsland naar de dealer daar weten ze nog wat service is
hier doen ze hem aan de computer en zeggen kunnen niks vinden wordt dan 50 euri tot 75 euri
in duitsland aan de computer een uur zoeken en kunne het niet vinden sorry maar kost niks dat is nog een service
heb ik ze maar een paar centen zo gegeven11 augustus 2012 om 19:18 #18053069-offtopic Dat verhaal over dealers kent iedereen onderhand denk ik wel ken het maar alte goed
11 augustus 2012 om 21:17 #18053070In een eerdere post schrijf je;
@Dietrich Concept wrote:en heb al vaker software erop gehad zonder roetfilter dus dat moet geen probleem zijn
En dan;
@Dietrich Concept wrote:
ik heb er nooit andere software op zitten
Wat bedoel je dan met die eerdere post?
Voorts denkt mijn vod heel goed mee en rekent niks voor een tech 2 diagnose. Maar ik kom er dan ook al 4 en een half jaar met m’n vec :afroGroet jraaf
12 augustus 2012 om 07:49 #18053071ja dat was met mijn vorige vectra daar had ik dezelfde problemen vandaar dat ik zei dat die software er wel op kon zonder roetfilter dan
heb nu een signum
22 augustus 2012 om 16:51 #18053072roetfilter genereert gewoon maar weer noodloop
roetfilter 28% vol en 450 km geleden gegenereert
dus daar ligt het denk ik niet aanmaar wat kan het dan nog wel zijn
nieuwe egr
nieuw roetfilter
nieuw spruitstuk
nieuwe druksensorsik weet het niet meer en mijn garage en dealer ook niet meer
22 augustus 2012 om 21:24 #18053073Ok, duidelijk in ieder geval dat ‘t niet je roetfilter is.
Aangezien de zdth nog al gevoelig is op het inlaat traject en uitlaat traject kun je nog de volgende ‘backtrack’ doen;Flex gedeelte van je voorpijp niet lek
Katalysator in de downpipe kapot of pakkingen lek
Turbo lek, kontrole op olie lekkage
Uitlaatspruitstukpakking lek of gescheurd
Interkoeler slangen lek, poreus. Testen bij warme motor
Interkoeler lek
Maf kapot, kun je met de opcom testen
Vacuumslangen lek
Egr koeler lekAls de dealer ‘t niet meer weet, ganaar een ander voor een second opinion.
Sterkte er mee.Groet hraaf
22 augustus 2012 om 22:11 #18053074we hebben alles al geprobeerd bijna en kunnen niks vinden ook niet bij mijn eigen garage
ja p1901
en ben inmiddels een 2500 euro lichter dus ben er bijna wel klaar mee
wat moeten we doen
23 augustus 2012 om 07:05 #18053075MMmmmmmm :hmmz Toch DPF gerelateerd.
Heeft de Opeldealer die nieuwe DPF nu met de tech 2 aangemeld ja of nee?P1901
-02 Particulate Filter Pressure Sensor High Voltage
-05 Particulate Filter Pressure Sensor Low Voltage
-58 Particulate Filter Pressure Sensor Hose Line Malfunction
-75 Particulate Filter Pressure Sensor High Differential Pressure
-76 Particulate Filter Pressure Sensor Low Differential Pressure
-0F Particulate Filter Pressure Sensor Pressure not Plausible with Barometric Pressure
-11 Particulate Filter Pressure Sensor High Pressure
-12 Particulate Filter Pressure Sensor Low Pressure
(Bron Steverck OP-COM ontwikkelaar)Kijk eens goed naar de waardes van de DPF sensor en de barometrische druksensor. DPF sensor is vernieuwd dus die zou goed moeten zijn. Slangetjes gecontroleerd op lekkage?
Andere optie die je hebt is gaan rijden met de opcom er aan. Tijdens de noodloop alles resetten en echt flink op het gas. Wellicht zitten je inlaatkanalen nog zo vol met roet, denk aan je egr koeler, dat ie eens flink schoon geblazen moet worden.
En anders dat hele dpf eruit.
Groet jraaf.
23 augustus 2012 om 07:46 #18053076Inlaatspruitstuk is nieuw
Egr is nieuw
Dus das allemaal wel schoon
Dpf is aangemeld met tech 2
Druksensor nieuwDus wat blijft er dan over
23 augustus 2012 om 07:59 #18053077Ik sluit me aan bij jraaf, reset, flink doortrappen, en als het toch in de noodloop gaat hele dpf eruit. Met de opcom kan je goede waardes uitlezen. Vind het zonde van die 2500 euro.
Verstuurd van mijn Galaxy Nexus met Tapatalk
23 augustus 2012 om 14:33 #18053078hij gaat nu constant om de 5 min weer in de noodloop is nu niet mee te rijden
en hij trekt ook voor geen meter meer ook zonder noodloop is de trekkracht nu veel minder
misschien iemand weer een idee
23 augustus 2012 om 15:28 #18053079Als je niet wilt rijden en resetten met de opcom er op…..
Ga naar http://www.buchli.nl/” onclick=”window.open(this.href);return false; en laat een diagnose stellen. Die gasten zijn goed en niet duur.Misschien is je ecu naar de kloot aan het gaan………..
Ik weet het ook niet zo op afstand. Mijn vec is ook wel eens in noodloop gegaan omdat m’n brandstof filter ontwaterd moest worden. Dient wel elk jaar een keertje gedaan te worden en ze schrijven zelfs voor om de 25K te vervangen. maar meestal gaat dan hjet bekende lampje op je dash branden.Je weet zeker dat je vacuumslang niet lek is?
Groet jraaf23 augustus 2012 om 15:50 #18053080dat rijden en resetten heeft toch geen zin toch want er zit nergens meer roet in alles is nieuw en schoon
maar het is toch wel vreemd als hem dan laat genereren dat je dan weer een 1000 km kan rijden
als er een lek zou zijn zou hij er toch weer gelijk in gaat zou je denken
maar wel moeten alles maar weer eens nakijken danbrandstoffilter is ook al vervangen
maar het is zo vreemd dat mijn roetfilter nu maar 33% vol zit en hij heeft nu 600 km geleden gegenereert
dus je zou zeggen roetfilter moet nu goed zijnik wordt er wel knettergek van
23 augustus 2012 om 19:27 #18053081Lang niet alles is schoon :???:
Je gasklephuis kan ‘t trouwens ook nog zijn bedenk ik mij opeens. Die kan nog helemaal vol met prut zitten. Je egr koeler kan ook nog helemaal vol zitten. Je uitlaatspruitstuk kan nog vol zitten, je katalysator op de downpijp zou kapot kunnen zijn. Je interkoeler slangen kunnen verstopt raken.En…. Jevacuumslang kan lek zijn. Dat is nog al moeilijk te ontdekken als je er geen druk op hebt. Ik las op het Engelse forum ook een verhaal van iemand die van alles had geprobeert, bleek uiteindelijk een klein scheurtje in de vacuum slang te zijn waar ze pas achterkwamen nadat ze de slangetje er af hadden gehaald en op een compressor hadden geschroefd :???:
Dpf lijkt ‘t wel te doen ja, sinds de saturatie waarde goed zijn.
Maar laat ‘m testen door Buchli.Sterkte er mee.
Groet jraaf23 augustus 2012 om 20:28 #18053082ik heb net de druksensor stekker eraf gehaald en dan gaat hij niet meer in de noodloop
lampje gaat dan wel branden maar gaat niet in de noodloop
nu heb ik op het vectra signum forum gelezen dat ze daar ook dezelfde problemen hebben
die hebben het roetfilter leeggehaald en het probleem was opgelostnu ik de druksensor los heb is er geen noodloop
zou het dan toch weer aan het roetfilter liggendenk er toch aan om hem leeg te halen
op het duitse forum hadden ze dat ook gedaan zonder de software aan te passen
alles werkte nog gewoonhier een link http://vectracboardv3.plusboard.de/dpf-abschalten-t3493.html” onclick=”window.open(this.href);return false;
en nog een link http://vectracboardv3.plusboard.de/z19dth-dpf-erfolgreich-leergeraeumt-t2018.html” onclick=”window.open(this.href);return false;
25 augustus 2012 om 06:36 #18053083Die Dealers Kloppen iedereen dr zak leeg, met oplossingen die vooral dan ook NIET Werken..
DPF’s zijn niet geschikt voor het nederlandse rijgedrag en snelheden, en dan vooral de files, en het trage stadsverkeer… Wer krijgen ze zelfs bij de Trucks ram dicht…
dan effe een keer GOED doorhalen en Bij Volle motorbelasting een paar keer op de Motorrem trappen, dan weet je niet wat je (niet meer) ziet haha.. en dan eens een dag Flink snelweg pakken, dan zit er weer gang in onze DAFjes…
We worden allemaal verplicht aan Dit soort milieumeuk welke eigenlijk niet werkt.
Zo blijken de meeste roetfilters alleen volledig te werken op de snelweg, wr het het minst nodig is!!..
Maargoed.. Back to the problem:
Zou m lekker leeg halen…. als dat kan…
Willem
25 augustus 2012 om 07:26 #18053084ja dat gaan we nu doen want andere opties heb ik niet meer denk ik
als hij dan goed loopt en verder geen problemen geeft gaat hij als nog weg
ik heb geen vertrouwen meer in deze auto maar wil hem niet zo verkopen dat een ander gelijk problemen heeftik ben al op zoek naar een insignia met 160 pk uit duitsland te halen
daar hebben ze echt weinig km geredenen dan gelijk maar chippen en die millieu dingen allemaal uit zetten of eraf
26 augustus 2012 om 15:03 #18053085heb het gevonden op het belgische vectra C forum
hier is wat we moeten doen om geen problemen meer te krijgen
http://gtssignum.forumup.org/viewtopic.php?t=2684&highlight=roetfilter+leeg+maken&mforum=gtssignum” onclick=”window.open(this.href);return false;27 augustus 2012 om 18:28 #18053086Ik ben adminstrator van die site.
En jouw probleem is geen enkel geval.
Het probleem is dat jouw roetfilter al zoveel as heeft zitten in het lichaam dat wanneer hij wil regenereren hij in noodloop gaat omdat de druk intern te hoog wordt.Het enige dat helpt is hem doorslaan en in de ecu mapping laten verwjderen. De minimale roet die hij uitstoot is onvoldoende voor afkeur op de keuring
Meerdere vragen mag je altid in bovenstaand topic stellen
27 augustus 2012 om 18:54 #18053087ja dat gaan we nu ook doen
had alleen wel een nieuw roetfilter gescheeld
had beter die oude kunnen houden nu
en die leegslaan maar als het dan nu maar goed komtgaan hem van de week leeg slaan en dan vrijdag chippen en wegschrijven
en dan hoop ik dat ik van de ellende afben27 augustus 2012 om 19:28 #18053088@sliderke wrote:
Ik ben adminstrator van die site.
En jouw probleem is geen enkel geval.
Het probleem is dat jouw roetfilter al zoveel as heeft zitten in het lichaam dat wanneer hij wil regenereren hij in noodloop gaat omdat de druk intern te hoog wordt.Het enige dat helpt is hem doorslaan en in de ecu mapping laten verwjderen. De minimale roet die hij uitstoot is onvoldoende voor afkeur op de keuring
Meerdere vragen mag je altid in bovenstaand topic stellen
Dat het leeg kloppen en uitprogrammeren de oplossing is is geen discussie maar een kwestie van de centen en doen. APK zal tot kentekenjaar 2008 ook geen probleem zijn omdat ze pas vanaf 2008 de emmessie en roetmeting mede uitvoeren via de obd apparatuur. Dus ik zou ‘m zeker leeg halen en laten uitprogrammeren.
Echter gaat de boven genoemde theorie door sliderke in het geval van de tegendruk niet op. Hij heeft namelijk volgens eigen zeggen een nieuw DPF laten plaatsen.
Dus waar het probleem nu vandaan komt is nog steeds onbekend lijkt mij.
Hoop in ieder geval dat na de uitklop actie en uitprogrammeren je weer wat vertrouwen in de Vectra krijgt.Groet jraaf
27 augustus 2012 om 19:41 #18053089Hij gaat dan alsnog in de verkoop
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.