Forumindex › Forums › Modellen › Vectra, Signum › signum 19cdti 150 pk in de noodloop
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
8 augustus 2012 om 19:21 #18053042AnoniemLid sinds:
1 January 1970Kan. Maar dan moet de roetfilter wel uit geprogrammeerd worden. Zomaar de roetfilter verwijderen geeft problemen
8 augustus 2012 om 19:39 #18053043ja dat lijkt mij niet zon probleem het roetfilter uitzetten
gewoon andere software er op zonder roetfilter en klaar zou je zeggenik heb nu alles al vernieuwd
druksensor roetfilter spruitstuk enz
en nog steeds noodloop na een 1500 kmdus mijn enige optie is dat roetfilter eruit
zijn we misschien van de problemen afer is hier 1 op het forum die heeft het roetfilter leeg gehaald en heeft geen problemen meer
ik zou het niet meer weten anders
8 augustus 2012 om 19:42 #18053044dit schreef de paazhaaz
Effe denken, want dat is alweer een tijd geleden. Ik heb destijds de uitlaat eronder uit gehaald. Het gedeelte van de kat+roetfilter van de uitlaat afgehaald. Met een slijpschijf voorzichtig een U-profiel erin geslepen aan de bovenzijde en toen opengevouwen (als de uitlaat eronder hangt, dan zit het slijpgedeelte aan de kant van de auto, zodat je niet ziet dat erin geslepen is). Let wel op dat je slijpt in het roetfilter gedeelte en niet in de kat.
Toen met hamer en beitel de hele zwik eruit gekapt. U-profiel weer dichtvouwen en dicht lassen. Uitlaat weer terughangen. Daarna nooit geen problemen meer gehad met een te grote verschildruk. Het regeneratie programma blijft overigens wel gewoon actief.
Enige nadeel: Hij roette nogal aan de achterkant. Had waarschijnlijk te maken met het feit dat de auto gechipt was met roetfilter en daarna niet meer aangepast, maar dat is meer een vermoeden wat ik heb.
O ja, je moet iemand kennen die je auto APK wil keuren en die dus weet dat het roetfilter eronder uit is, en dan maar hopen dat je geen steekproef krijgt, want dat kost hem punten.Suc6 ermee.
MvG,
Marco.
8 augustus 2012 om 20:05 #18053045Ben toch van mening dat als je roetfilter 1100 km geleden geregenereerd heeft en nu op een 66% verzadeging staat er niks mis mee is :hmmz EGR klep en EGR koeler al eens langs gelopen op lekkage? Is je katelisator (in de downpijp) misschien lek? Is het nieuwe DPF aangemeld via de Tech 2?
Misschien is je vacuumslang lek zoals Peter al voorsteldde.
DPF er uit is zeker de oplossing. Ik ga dit uit laten voeren in Duitsland. Kost wel een bak met centen maat ‘t is het zeker waard. Ik heb zelf de technische dienst van her RDW gebeld en de volgende vraag voor gelegd;Wordt mijn Vec bij de APK afgekeurd als ik mijn DPF welke vermeld is op het kentekenbewijs, verwijder?
Antwoord;
Nee. De APK keurmeester dient bij het uitlaatsysteem te controleren op de dichtheid van het systeem en of de ophangpunten in orde zijn en er geen te veel roestvorming is.
Het wel of niet aanwezig zijn van het DPF is geen onderdeel van de controle.Vraag;
Komt mijn Vec door de roetmeting zonder DPF?Antwoord;
Onder normale omstandigheden JA.
Dat wil zeggen dat de marges van de roetmeting geen rekening houden met het wel of niet aanwezig zijn van een DPF. Dus zolang je Diesel. ‘fit’ is zal de roet meting binnen de marge vallen. Uiteraard met toetfilter een lagere waarde hebben aan roet uitstoot maar zonder dus nog laag genoeg.Ik ga dit verhaal in oktober doornemen met de keurmeester bij mijn vod. Ben brnieuwd wat hij aan geeft. Of hij nu akkoord is of niet :vertag Ik laat ‘m wegprogrammeren en dan leeghalen in Duitsland :afro Kost een aardige duit maar dan ben ik er van af en bij de keuring ziet ‘t er visueel nog picobello uit.
Dus nee nog geen ervaring maar tegen de kerst aan ga ik er van uit dat ik zonder die shit met z’n 10 a 15 pk extra lekker ongestoord kan cruisen.
Groet jraaf
8 augustus 2012 om 20:52 #18053046Ik weet ook niet waar die spook verhalen vandaan komen dat de dpf er op moet zitten voor apk.
Het enige is dat hij de k waarde nog moet halen. Maar dat moet met een diesel die in goede staat is wel te halen zijn.
De normale 1.9 haalt die waardes ook.Let op het is NU nog toegestaan. Maar kan in de toekomst veranderen.
8 augustus 2012 om 20:59 #18053047Precies, ik heb vandaag mijn roetfilter ook gechekt 30% vol na een ritje Gouda – Apeldoorn. Was 23% te gaan voor de volgende regeneratie. Als die mijne ook ooit zo een probleem krijgt laat ik em zeker weghalen. Heb je ook geen hoofdpijn. Apk keuren is geen probleem wanneer je de DPF eruithaalt. Op mijn kentekenpapieren staat geen eens vermeld dat er een DPF onder zit.
9 augustus 2012 om 04:15 #18053048kijk dit had de paazhaaz toen gedaan
die heeft niet eens de software aangepastde mijne genereert dus wel bleek gisteravond
Hoi Dietrich,
Ik heb aan de software niks laten doen. Het probleem wat ik had is dat de auto wel regenereerde, maar toch nog telkens in de noodloop ging omdat de verschildruk van het roetfilter te groot was. Achteraf had het dus ook de intercooler kunnen zijn, maarja, ik heb de vectra al een tijd geleden de deur uit gedaan omdat ik helemaal simpel werd van alle reparaties. Ik durfde er nog niet meer mee op vakantie te gaan, want ik vertrouwde dat ding helemaal niet meer, en dan had ie pas rond een ton gelopen. Had achteraf beter de 120pk versie kunnen kopen.
Reparatielijst:
– EGR klep kapot
– inlaatspruitstuk (bekende stangetje)
– roetfilter ellende
– lekkende verstuiver (brandplaatje, tot 2x toe)
– dynamo kapot
– stotteren (modificatie injectorbekabeling toegepast)
– Ben vast nog iets vergeten.Maar als ik jou verhaal zo lees, dan heb je dus een ander probleem, want die van jouw die regenereerd niet terwijl dat bij mij het probleem niet was.
Heb je al eens nagevraagd bij de dealer wat de voorwaardes zijn om te regenerenen? Dan zou je toch in staat moeten zijn om het op te lossen / uit te sluiten wat wel/niet werkt?
Wat ik zo weet:
– Om de xxxx kilometer, maar dat is volgens mij ook nog afhankelijk in welke versnelling dat je rijdt en hoe hard je rijd (toerental afhankelijk)
– Verschildruk gemeten over het roetfilter is te groot.
– …… zo zullen er nog wel een paar dingen zijn.MvG,
Marco. (die rijdt nu in een seat ibiza TDI (woon-werkverkeer-wagentje) zonder roetfilter))
9 augustus 2012 om 08:21 #18053049Ik heb hier een brochure van Opel zelf, ooit meegenomen en daar staat het volgende in:
Waar moet ik als bestuurder op letten?
Wanneer het controlelampje brand op het instrumentenpaneel, dan is de filter dusdanig verzadigd met roet en moet een regeneratie uitgevoerd worden. Roetdeeltjes branden op als u gedurende 20 minuten minimaal 2000 toeren rijd en de motor op bedrijfstempratuur is. Word het reinigingsproces onderbroken dan bestaat het risico dat er zware motorschade ontstaat omdat de filter geen kans krijgt zich te regenereren waardoor het kan verstoppen. Motor mag u dus niet uitzetten tot het voltooid is. Door regelmatig langere ritten op de snelweg te maken, zorgt u er dus voor dat het roetfilter zichzelf kan reinigen. Zodra de filter 80% vol zit, moet de regeneratie gestart worden.
Dit is dus een oud brochure, omdat niemand wist waar het lampje voor diende en iedereen massaal naar de dealer ging, hebben ze het lampje verwijderd. Ik heb em ook niet in mijn dashboard. Het is dus om de 1000Km. Reinigingsproces breek ik soms ook af, door de auto vol in de toeren te jagen, niks mis mee. Ook komt het wel eens bij mij voor dat ik thuis kwam en opeens ging regenereren. Nooit problemen. Dat van 20 minuten of 25km klopt wel minimaal 2000 toeren. Dat doe je al in je 6e versnelling bij 120km/h.
9 augustus 2012 om 08:36 #18053050Ja maar het probleem blijft dat hij in de noodloop gaat
Hij moet eigenlijk eerder te genereren dan heb ik geenlast9 augustus 2012 om 09:02 #18053051Er is hier ook een die het erondervandaan heet laten weghalen en laten APK keuren. Ging er gewoon zonder problemen doorheen.
Lees deze maar eens door mischien heb je er wel wat aan. Lid motorsmurf heeft dit laten doen geen problemen met APK
Edit: Wellicht kan het ook zo zijn dat het te maken kan hebben met je EGR, lees het nu op een engelsefora dat iemand de EGR heeft schoongemaakt, filter vervangen en ging als een brandweer.
9 augustus 2012 om 10:01 #18053052Zit ook al nieuwe egr op
Na handmatig genereren gaat hij ook weer als de brandweer
Maar na een 1500 km gaat hij dan weer in de noodloop9 augustus 2012 om 13:55 #18053053Lijkt er op dat we weer aan het zelfde rondje beginnen.
Al de intercooler gecontroleerd zoals eerder aangegeven. Je lijkt er op dat die mogelijke oorzaak genegeerd wordt.
9 augustus 2012 om 14:22 #18053054intercooler is ook oke
is gecontroleerd
en hij genereert ook gewoon maar toch gaat hij de noodloop
na een 1500 km na handmatig genererendaarna weer p1901
en daarna trekt hij ook niet meer door hij houd dan even in bij 2500 toeren smoort hij een klein beetje en dan gaat hij weer goedalles zit er nu nieuw op
wordt er helemaal gek van
we gaan er nu een gewone demper tussen zetten in plaats van het roetfilter
paazhaaz heeft dat ook gedaan en had geen problemen meer
en die heeft zelf de software niet eens aangepastanders komt er turkse software op daar hebben ze geen egr en geen roetfilter
9 augustus 2012 om 14:59 #18053055Turkse software waar kan je die krijgen dan heb ik meteen ook intresse :jerry
Verstuurd van mijn Galaxy Nexus met Tapatalk
9 augustus 2012 om 17:51 #18053056ik ga heb nu eerst een demper besteld die gaan we in plaats van het roetfilter zetten en kijken wat hij dan doet
anders software aanpassen zonder DPFwe zullen het weer zien
bij opel zelf willen ze er niks van wetenhet blijft een ellende
ben bijna zover dat ik van mijn geloof afstap10 augustus 2012 om 17:27 #18053057demper besteld
we zullen zien wat hij doet
anders gaat hij echt weg :puke :puke
10 augustus 2012 om 17:29 #18053058AnoniemLid sinds:
1 January 1970Ik hoor voor jou dat het gaat lukken allemaal. Zou zonde zijn om een Vectra rijder te verliezen :D
10 augustus 2012 om 17:33 #18053059‘Turkse’ software is gewoon software die je dmv landcode met de tech2 er op zet. Er is alleen een grote MAAR aan.
Elke tech2 is geregistreerd ( dmv abonnement ) en zet bij het programmeren welke tech2 dit heeft gedaan.
Omdat je niet zo maar de landcode mag wijzigen ( ivm milieu etc ) zal je dus ook niet gauw iemand vinden die dit zo fftjes voor je aanpast.
( ze zullen in iedergeval niet staan te springen ! )10 augustus 2012 om 17:36 #18053060paazhaaz heeft de software niet aangepast en die had geen probleem meer
dus kijken eerst zo wat hij doet zonder roetfilter
en anders schakelen we het roetfilter uit
dat moet gewoon kunnen zeggen ze want er zijn ook z19dth zonder roetfilter gemaaktmaar wat ik zei paazhaaz had niks aangeapst en hij genereerde ook nog gewoon zei hij
heb de tekst hier wel neer gezet in dit topic10 augustus 2012 om 19:08 #18053061AnoniemLid sinds:
1 January 1970Weet niet het fijne. Maar in engeland is er 1 of meerdere bedrijfen die de roetfilter kunnen uit programmeren.
En ja mijn Vectra ook een Z1.9DTH C1 van 2006 gelukkig zonder roetfilter10 augustus 2012 om 19:13 #18053062In nederland is er ook een bedrijf die het doet hoot. Digicar heten ze dacht ik.
Verstuurd van mijn Galaxy Nexus met Tapatalk
10 augustus 2012 om 19:22 #18053063@Helmer opelfan wrote:
Weet niet het fijne. Maar in engeland is er 1 of meerdere bedrijfen die de roetfilter kunnen uit programmeren.
En ja mijn Vectra ook een Z1.9DTH C1 van 2006 gelukkig zonder roetfilterdus dan jou software er op en dan zou het klaar moeten zijn
10 augustus 2012 om 19:25 #18053064@iquick wrote:
In nederland is er ook een bedrijf die het doet hoot. Digicar heten ze dacht ik.
Verstuurd van mijn Galaxy Nexus met Tapatalk
ja voor 650 euro hahah
dat gaan we er echt niet aan besteden
en heb al vaker software erop gehad zonder roetfilter dus dat moet geen probleem zijn om dat er op te zettenmaar we zullen eerst zien wat hij doet met demper en zonder aanpassing
dat had de paazhaaz ook zonder aanpassing van de software en geen problemen meer
we wachten het weer af
als dit niks wordt gaat hij weg11 augustus 2012 om 15:06 #18053065Ik heb daar toch hele sterke twijfels bij, ‘t dpf simpel vervangen voor een midden demper.
Je dient dan de brandstoftoevoer leiding naar. ‘t dpf af te doppen, sensoren er voor en achter op te plaatsen. En dan maar hopen dat de waarde voor en na geaccepteerd worden door je ECU. Ik weet niet hoe de paashaas dat kunstje geflikt heeft maar volgens overlevering had hij het dpf uitgehold en verdere alle leidingen in tact gelaten. Dat ie dan flink gaat roeten is evident. Er vindt tenslotte geen filtering meer plaats. Ik vermoed dat je vec in notime in de noodloop gaat….Ik ben dit dpf ding al ruim 6 maande, zo niet langer serieus aan’t onderzoeken en denk niet dat de oplossing van de Paashaas de oplossing is. Die vec is uiteindelijk ook vrij snel verkocht na al die reparatie voorafgaand aan’t uithollen vsn ‘t dpf. Ik heb tuners in Engeland en Duitsland gesproken die allemaal beweren dat het noodzakelijk is om de EZcU software aan te passen, anders;
Slecht lopen enuiteindelijk noodloop. Paar maanden terug was er nog iemand op ‘t forum die z’n dpf in de dhzg er tussen uit had gezaagd, vec liep voor geen meter meer, nooit meer iets van vernomen al hier.
Uiteraard is ‘ the proof in eating tha pudding’ maar ik ga voor de softwarematige oplossing in combinatie met uithollen van. ‘t dpf.En wellicht komen jouw problemen juist doordat je er af en aan ander software opzet waarbij geen roetfilter aanwegig zou zijn. Dat zou ook impliceren dat je over tech2 beschikt….
Better safe then sorry, ook al moet ik er 6 maanden voor sparen :vertag
Groet jraaf11 augustus 2012 om 18:26 #18053066ik heb er nooit andere software op zitten
we gaan misschien eerst nog wat anders proberen
we gaan er andere software op schrijven waardoor we de egr uitzetten en het regenerene om de 500km gaan doen
want in prenciepe is het genereren het probleem
gaat na een 1400 1500 km in de noodloop
dan handmatig genereren en klaar gaat weer
dus je zou zeggen is heel simpel genereren naar voren halen en probleem is weg denk ik
we zullen het weer proberen
als dit niet lukt ruil ik hem echt in want ben het helemaal zat met die noodloop zooi
en opel wil er zelf niks van weten die teringleiders
:puke :puke :puke :puke :puke :puke :puke :puke
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.