Forumindex › Forums › Modellen › Vectra, Signum › signum 19cdti 150 pk in de noodloop
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
3 augustus 2012 om 18:19 #17251088
ik heb een signum met 150 pk die ook in de noodloop ging om de 10 minuten
nu was mijn roetfilter ook helemaal vol en kregen hem ook niet meer leeg dus nieuwe er op
er is ook een nieuw spruitstuk op gezet om dat de wervelkleppen er ook uit lagen zat ook vol roetnu ben ik naar kroatie geweest met vakantie en bij muchen weer noodloop
dus naar dealer gereden konden niks vinden ja p1901
klote code
dus hebben hem geregeneert en we konden weer verder
1000 km geen probleem maar vertrouwde hem toch nietdus voor vertrek naar huis nog even bij dealer langs en weer even gegeneert
nu 1500 km gereden zonder noodloop
maar weet niet of hij nu wel zelf genereerd
dus zal ik van de week even uitlezen want dat moet je kunnen zien tochmaar zou bij ook nog het probleem kunnen liggen bij de intercooler dan
graag even een reactie
4 augustus 2012 om 07:06 #18053018Als je zo als je schrijft al een nieuw dpf er op hebt zou het in mijn beleving niet zo kunnen zijn dat het probleem je dpf is. Overigens is het bij een niet meer te regenereren dpf raadzaam om ‘m door b.v. Buchli te laten reinigen. Waar die namelijk uiteindelijk vol mee kan gaan zitten naast roet zijn de asreste. Van het verbrandde roet en die gaan er met regenereren niet uit.
Een lekke interkoeler kun je op de volgende manier herkennen:
De onderkant is donkerder dan de bovenkant, dit duidt op de aanwezigheid van olie en ophopende smurrie in de interkoeler.
Een ‘hissend’ geluid van uit de interkoeler, dan is ie lek en dus druk verlies.
Een nieuwe interkoeler heb je voor ongeveer €180,00Voorts kun je met de opcom uitlezen:
Status van de dpf verzadiging in procenten
Hoeveel km geleden het is na de laatste regeneratie
Mocht de verzadiging boven de 80% staan dien je een flink stuk te gaan rijden met meer dan 2000 toeren in de 6de versnelling. Als ie dan na ongeveer een half uur nog niet zelf aan het regenereren is zou ik de vod vragen of ze die nieuwe dpf wel aangemeld hebben in de ecu.Groet jraaf
4 augustus 2012 om 07:14 #18053019ik ben met het nieuwe spul naar kroatie gereden met de caravan erachter maar dan gebruik ik de 6e versnelling niet
regenereert hij alleen in de 6e versnelling dan :shock: :shock:en hij moet dus opnieuw aangemeld worden als er een nieuwe onder komt
4 augustus 2012 om 07:16 #18053020Nee hij regenereert gewoon om de 1000km, maak niet uit in welke versnelling je zit. Ze zeggen ook dat je minimaal 70 moet rijden maar daar merk ik niks van, duurt ongeveer 20km rijden bij mij dan. Een regeneratie hoor je aan, meer brommend geluid, ruik je aan plastic brandgeur en als je beetje rond de 4000 toeren heen gaat meer rook achter. Ik zie dat jij ook geen EGR hebt dus moet je dat merken meer zwarte rook. En als je BC hebt zie je je verbruik stijgen.
@ JRaaf, Maar een intercooler voor 180 euro orginele of universele? Ik zie universele echt voor goedkoper staan hoor
4 augustus 2012 om 07:27 #18053021mijn egr is weer aan de tuning is er afgehaald
ik heb wel mijn fiatplaatje er tussen
ik heb onderweg niet gemerkt dat hij genereert
ik merk dat bijna nooit
heb nu de terug 1500 km gereden met caravan dus is flink op getrapt
rijd meestel 110 120 met caravan in duitsland in de 4e en 5e versnelling
dus je zou zeggen dat hij dan wel moet genereren
dus om de 1000km genereren ze4 augustus 2012 om 07:34 #18053022Ik heb de mijne bij de dealer voor €180,00 ;)
Ik geloof trouwens ook dat vroeger de regeneratie interval op 2000 toure. Zat of daar boven om de 5000 km en alleen in de 6de versnelling. Maar ze hebben mijn vec in 2008 terug geroepen voor een dpf software update. Vervolgens ben ik naar EDS geweest king: Daar is de hele santekraam opnieuw aangepast. Heb sindsdien 2 keer een geforceerde regeneratie moeten uitvoeren vanwege een te hoge dpf verzadeging. Het blijft gewoon een klote ding :vertagGroet jraaf
4 augustus 2012 om 07:37 #18053023ik zal van de week hem even uitlezen
je kan zien dat hij dan heeft gegenereert toch4 augustus 2012 om 07:38 #18053024Ja, aan de status van de verzadiging(saturation)
Groet jraaf4 augustus 2012 om 07:40 #18053025oke zal ik dat van de week even doen
als hij dat nu niet heeft gedaan
waar zou het dan nog aan kunnen liggen
heb nieuwe roetfilter nieuw spruitstuk nieuwe druksensor
wat zou het dan nog kunnen zijn waarom hij niet genereert
4 augustus 2012 om 07:43 #18053026DPF sensor kapot?
Heb ik ook gehad, is een duur kabeltje.
Wie heeft je DPF vervangen?Groet jraaf
4 augustus 2012 om 07:45 #18053027mijn eigen garage heeft hem vervangen
we kregen de oude niet meer leeghoezo
4 augustus 2012 om 07:57 #18053028@jraaf wrote:
DPF sensor kapot?
Heb ik ook gehad, is een duur kabeltje.
Wie heeft je DPF vervangen?Groet jraaf
is het DPF sensor niet hetzelfde als de druksensor dan
waar zit die DPF sensor dan
het is deze toch
http://shop.afterbuy.de/ANTRIEB-Sensor-Drucksensor-Partikelfilter-Astra-H-Signum-Vectra-C-Zafira-B-1-9-CDTI-Opel/a41382259_u917/” onclick=”window.open(this.href);return false;die is ook al vervangen
4 augustus 2012 om 08:00 #18053029Is dat een opeldealer
Bij het vervangen van ‘t DPF dient de ECU te weten dat er een nieuw schoon en leeg DPF aangesloten is. Dat doen ze geloof ik met de Tech2. Nope ‘t DPF sensor zit achter op je DPF en meet de druk na ‘t roetfilter, er zit er ook een voor ‘t roet filter die 2 wordem met elkaar vergeleken en bepalen de verzadeging.Groet jraaf
4 augustus 2012 om 08:02 #18053030Maar dan zou die toch een foutcode aangeven als een sensor kapot is, dat is weer een kwestie van uitlezen.
4 augustus 2012 om 08:17 #18053031Bij mij ging de vec idd in noodloop. De kabel van de achterste sensor had ik door m’n verlaging op een drempel door geschuurd. Het is nog al een onhandige constructie hoe die achterste kabel loopt.
Met uitlezen weet ik niet meer welke foutcode er uit kwam.
Maar als ook die sensor+kabel is vervangen, zou dat goed moeten zijn.
Mits de heleboel is ingelezen.Groet jraaf
4 augustus 2012 om 08:22 #18053032@Dietrich Concept wrote:
@jraaf wrote:
DPF sensor kapot?
Heb ik ook gehad, is een duur kabeltje.
Wie heeft je DPF vervangen?Groet jraaf
is het DPF sensor niet hetzelfde als de druksensor dan
waar zit die DPF sensor dan
het is deze toch
http://shop.afterbuy.de/ANTRIEB-Sensor-Drucksensor-Partikelfilter-Astra-H-Signum-Vectra-C-Zafira-B-1-9-CDTI-Opel/a41382259_u917/” onclick=”window.open(this.href);return false;die is ook al vervangen
Nee die bedoel ik niet.
De achterste is een dikke ronde plug welke in je DPF wordt geschroefd.
Kabel en sensor zijn 1 geheel. Als je onder de wagen staat loopt ie van onder je subfram naar achter. Het is een dikke die je niet kunt missen. Maar is je dealer een opeldealer?Groet jraaf
4 augustus 2012 om 08:27 #18053033Deze bedoel ik;
http://bit.ly/NSGNwJ” onclick=”window.open(this.href);return false;Ff snel van ebay geplukt. Hoop dat de link werkt.
Groet jraaf4 augustus 2012 om 08:30 #18053034nee is geen opel dealer
bij die oplichters kom ik niet meermaar een nieuw filter moet dus worden ingelezen met de tech 2
anders genereert hij niet
dus die sensor zou ook nog stuk kunnen zijn
maar heb nu 1500 km gereden uit kroatie dan zou hij toch in de noodloop zijn gegaan
4 augustus 2012 om 08:40 #18053035Hoeft niet, hij zal pas bij een verzadeging van 80% ongeveer in noodloop gaan.
Maar lees ‘m eens uit met de opcom, dan heb je gelijk het juiste antwoord.Als ie ‘t gewoon doet dan is dat Tech2 verhaal van de vod ook gelijk ontkracht. De info die ik heb komt deels van de vod zelf en deels uit mijn Duitse werkhandboek van Etzold king: Ik ben ook maar een ‘leek’ :agent
Groet jraaf
4 augustus 2012 om 08:48 #18053036ja maar je bent wel een leek die er veel van weet hhhahhahaha a
ik zal hem van de week even uitlezen
die sensor van het roetfilter zijn aardig aan de prijs zie ik ja
zijn die niet in engeland te krijgen op ebaydaar had ik mijn koppelings set ook vandaan
scheelde 1000 eurovond deze in engeland
das nu nog de goedkoopste als dat het is
hoe weet je dat die sensor stuk is weet jij dat
http://www.ebay.ie/itm/Vauxhall-Astra-Zafira-Vectra-1-9-Diesel-Exhaust-Temperature-Sensor-55355404-GM-/251080232830″ onclick=”window.open(this.href);return false;4 augustus 2012 om 09:26 #18053037Bij mij was de kabel doorgesleten, achterste sensor en kabel zijn 1 geheel, moest dan ook een nieuwe kopen. Vec ging in noodloop en dpf zat vol. Nieuwe kabelsensor en geforceerd regenereren en het probleem was opgelost.
Die op ebay ziet er goed uit.
Maar lees ‘m eerst uit om te zien wat ‘t probleem is.Groet jraaf
4 augustus 2012 om 09:35 #18053038ja ga hem van de week even uitlezen
ik heb nu 1700 km gereden zonder noodloop
dus je zou zeggen dat hij het dan weer doet
we gaan het zien en ik laat het horen7 augustus 2012 om 19:11 #180530391800 km gereden en ja hoor net weer in de noodloop
wordt gek van die auto
morgen maar weer uitlezen
durft te wedden dat het weer het roetfilter is dat vol is
hij genereert dus nietwat kan dat nu zijn dan
gek wordt ik er van
8 augustus 2012 om 06:34 #18053040Ag eronder vandaan laten donderen, software aanpassen en ben je van een hoop ellende af.
Verstuurd van mijn Galaxy Nexus met Tapatalk
8 augustus 2012 om 19:15 #18053041heb hem net weer uitgelezen
en weer p 1901
gekeken wanneer hij voor het laast heeft gegenereert en dat was 1100 km terug
dus genereert wel
roetfilter was nu 66% vol dus was niet heel denk ik
hebben hem nu weer gegenereert en trekt nu weer als een beestsnappen echt niet wat het probleem is
denken toch dat het bij het roetfilter is
gaan denk ik maar over om een demper er tussen te zetten en dan roetfilter uitzettenwie heeft er nog tips
alle hulp is welkom
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.