Sigarettenaansluiting vervangen door USB aansluiting…

Forumindex Forums Modellen Astra Sigarettenaansluiting vervangen door USB aansluiting…

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Auteur
    Berichten
  • #18405384
    MWEL1977
    Deelnemer
      Lid sinds:
      14 December 2015

      Hallo allemaal,

      Sinds een week dus in het bezit van een mooie Astra K Sports tourer uit januari 2019.

      En nu zit daar nog een sigarettenaansteker in die we nooit niet gaan gebruiken. Ik wil deze vervangen voor een 2 poorts usb oplader.

      Echter heeft de oplader alleen een + en – contact. Voor zover ik in youtube filmpjes kan zien heeft de sigarettenaansteker er 3. Die heeft naast de rode en zwarte draad ook een gele.

      Ik ben echter benieuwd of de sigaretten aansluiten constant onder spanning staat of dat deze pas spanning krijgt op het moment dat de auto op contact staat.

      Ik wil namelijk niet dat de usb charger onder spanning staat wanneer de auto uit is.

      Wie kan me deze vraag beantwoorden.

      #18405489
      opel-mark
      Deelnemer
        Lid sinds:
        6 March 2011

        Hij heeft 3 aansluitingen, een + een – en een geschakelde draad voor de verlichtingsring

        #18405543
        MWEL1977
        Deelnemer
          Lid sinds:
          14 December 2015

          @ Opel-Mark: Okiedo, bedankt voor de uitleg. helpt altijd :good:

          En weet je toevallig ook of er altijd spanning op staat of alleen wanneer de auto op contact staat?

          #18551720
          reijndert1
          Deelnemer
            Lid sinds:
            26 June 2020

            Misschien oud bericht, maar actueel antwoord:
            In mijn oude astra H heb ik de carkit op de schakeldraad aangesloten, via de achterkant dus, mooi uit beeld.
            Stekkeraansluiting gewoon bruikbaar ( always on ) maar carkit lader ging dan alleen aan op contact. 15 jaar naar gevredenheid goed gewerkt.
            Sinds een week heb ik een Astra K uit 2016.

            De USB in de armsteun gebruik ik voor Android Auto. Maar de laadstroom is abominabel laag. Ik ben me aan het bezinnen op een oplossing.

          4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
          • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.