Show je Detail-project

Forumindex Forums Overige Wassen, Poetsen en Detailing Show je Detail-project

  • Dit onderwerp is leeg.
23 berichten aan het bekijken - 26 tot 48 (van in totaal 48)
  • Auteur
    Berichten
  • #17914419
    Basgsi
    Deelnemer
      Lid sinds:
      29 June 2004

      nee nog geen glaze had er wel over gelezen. Pure wax was idd beter geweest, maar aangezien ik nog een leek ben, had ik carclean een mail gestuurd met wat ik nodig had.
      dat was redelijk compleet met wat ik naast de starterskit moest bestellen alleen geen glaze of wax stond erin, dus niet besteld. Toen had ik de auto al helemaal gepolijst toen
      ik verder ging lezen. Dus moet ik naar de lokale dealer van mequiars en die adviseerde mij deze.

      De coupe staat op duits kenteken, omdat ik opzoek ben naar een corsa opc, maar zijn lastig te vinden. Dus als je opzoek gaat naar een corsa opc is het lastig er een paar in dezelfde regio te vinden. Dus had ik wat andere auto’s uitgezocht waaronder deze. De corsa was niks, deze coupe wel dus deze meegenomen en probeer ik nu te verkopen om de kosten van de ambulance te compenseren. Ik rij nu in mn cabrio dus zet de auto nog niet op nl kenteken.

      #17914420
      Bartezzz
        Lid sinds:
        18 September 2011

        duidelijk verhaal!
        gelukkig weet je nu beter :)
        meld je even aan op het forum van carclean, in het verkoop gedeelte ben je hem zo weer kwijt :)

        okee!
        maar je had niet van te voren gekeken of de OPC’r er was?
        goeie zet dan! die coupe raak je wel kwijt denk ik ;)

        #17914421
        Basgsi
        Deelnemer
          Lid sinds:
          29 June 2004

          Dit weekend de cabrio ook maar gedaan, het was zon mooi weer, en kon ik de kap nog even goed cleanen en inspuiten met beschermlaag van raggtopp.
          Wat een bruin water kwam van het dak af. kon de gehele auto met quick detailer nalopen. De ramen moest ik nog doen.
          Het is echt ongelovelijk hoe schoon de lak is geworden nu, sta er echt versteld van. De kleur is zoveel mooier, had ik veel eerder moeten doen. Ook de beading
          is nu erg goed en met een gewone waterstraal loopt al het water eraf.

          eerste even wat dingen afplakken

          glim glim

          beading

          daarna het leer nog even behandeld. En nu de auto lekker in de verwarmde garage laten staan, kan de raggtopp protector lekker intrekken.
          Vond het ook wel weer genoeg werk voor in het weekend.

          #17914422
          GTS Power
          Deelnemer
            Lid sinds:
            25 May 2008

            Ik neem aan dat je em daarna ook in de wax heb gezet?

            #17914423
            Basgsi
            Deelnemer
              Lid sinds:
              29 June 2004

              yep de auto ook in de wax gezet, helaas nog met de hand, binnenkort de zwarte pad maar eens bestellen.

              #17914425
              Juffer1
              Deelnemer
                Lid sinds:
                26 July 2006

                Vandaag stond er weer eens een Opel op het detail programma.
                Ditmaal mochten we de zwarte GTC van John GTC onder handen nemen.

                Klokslag 8:00uur was John op het afgesproken adres, eerst eens een rondje om de auto gelopen :

                Zo op het eerste oog zaten er al genoeg lakdefecten in… eerste indruk was zwaar beginnen.

                Als eerste de auto gewassen met 2 emmertjes, poorboys slick en suds shampoo en een mequiars washmitt.
                Na het wassen hebben we met zijn drieen de auto geclayed met als clay lubricant : poorboys spray & wipe.
                Als clay hebben we ditmaal 3 soorten clay gebruikt:
                – De gele Dodo Juice uit de Basics of Bling lijn
                – De wit / grijze poorboys elastic clay
                – De blauwe Monello clay

                Na slechts een stukje van 20 bij 20 centimeter geclayed te hebben zag de clay er al zo uit :

                Er kwam genoeg troep van de lak af. Uiteindelijk zijn we hier een klein uur mee bezig geweest.
                Na het clayen de auto nogmaals gewassen, wederom met 2 emmertjes, poorboys slick en suds shampoo en een mequiars washmitt. Ditmaal is de auto ook afgedroogd met een delirium drying towel.

                Na het clayen bleek pas echt wat voor schades er aanwezig waren :

                Eerst op ieder paneel een keer of 5 de lakdiktes gemeten om mede te bepalen hoe zwaar we konden gaan polijsten :

                117 micron is geen rare waarde. Normaliter zit een nieuwe lak op de 120 – 140 micron.

                Eerst eens een testspot gedaan op de motorkap. Ondanks de zware defecten toch begonnen met een oranje pad icm Monello Mezzo wat het volgende plaatje opleverde :

                Hierna een licht groene pad icm Monello Finale :

                Even een 50/50 van de voorbumper ter indicatie. Links is onbehandeld, rechts is alleen behandeld met een oranje pad en Monello Mezzo :

                Het onbehandelde deel :

                Heb behandelde deel met een oranje pad en Monello Mezzo :

                Bezig om de Mezzo te verwerken op de DAP900 :

                Goed te zien wat er aan schades in de panelen zit :

                Na alle delen behandeld te hebben was het tijd om de wax aan te brengen. Ditmaal hebben we de Rainforest Rub uit de collectie meegenomen :

                Na al het werk de auto even stofvrij afgespoeld waarna wat lichte beading te zien was :

                Even de “droogspoel” methode gebruikt om zo weinig mogelijk te hoeven afdrogen :

                En het uiteindelijke resultaat :

                #17914427
                Bartezzz
                  Lid sinds:
                  18 September 2011

                  zeer net resultaat arjan en wilma!

                  wat een schades had die bak!

                  zie ik daar de astra nog op de achtergrond staan? die hadden jullie toch verruild voor de astra h? :hmmz

                  #17914429
                  Juffer1
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    26 July 2006

                    @ Bart : deze heeft 5 deuren, die van ons had er 3.
                    Is de Astra van medehelper Gerrit.

                    #17914430
                    Bartezzz
                      Lid sinds:
                      18 September 2011

                      @ Arjan,
                      :thumb dat verklaard het! :)

                      dan ook hulde aan Gerrit voor het behaalde resultaat! king:

                      #17914428
                      The Undertaker
                        Lid sinds:
                        29 January 2005

                        Misschien een rare vraag maar waar dienen die gele bakjes voor bij de wielen?

                        #17914431
                        Juffer1
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          26 July 2006

                          Die gele bakjes voorkomen dat je tuinslang of elecktra snoer onder de banden vast blijft zitten.
                          Lijkt heel gek maar het werkt erg goed !

                          #17914426
                          The Undertaker
                            Lid sinds:
                            29 January 2005

                            @Juffer1 wrote:

                            Die gele bakjes voorkomen dat je tuinslang of elecktra snoer onder de banden vast blijft zitten.
                            Lijkt heel gek maar het werkt erg goed !

                            Slim, gelijk maar op mijn boodschappenlijstje gezet :thumb

                            #17914432
                            Basgsi
                            Deelnemer
                              Lid sinds:
                              29 June 2004

                              afgelopen weekend nog een projectje gehad, geen opel. Auto was er wel erger aan toe dan op eerste gezicht, maar kon ik mijn producten eens goed
                              aan de tand voelen.

                              het dak zat vol met algen en andere zooi als vogelpoep. Eerst nat gemaakt en daarna ingespoten met raggtopp cleaner en met een middelzachte borstel
                              ingevreven nadat het 2 minuten was ingetrokken. Heb het dak 2 keer moeten doen zo vies was het.

                              Toen met veel water het dak afgespoeld en de auto gewassen (mequiars gold shampoo) en de velgen die jaren niet schoongemaakt waren
                              met de velgenreiniger van poorboy’s 1 op 1 verdunt gebruikt. Velgen zijn weer als niet geworden, bevalt me erg goed.
                              De lak zat vol met krassen en swirls binnenkort toch maar eens een goede camera aanschaffen voor geode foto’s

                              Heb de auto daarna met klei en quickdetailer van mequiars gehandeld en de auto gepolijst met mezzo en finale. daarna de motorkap met
                              blackhole van poorboy’s met zwarte pad behandeld, maar het resultaat was bijna niet te onderscheiden dus alleen de kap gedaan en daarna
                              de auto in de wax gezet.

                              toen de binnenkant aangepakt, waar de vrouw veel met der kinderen en de hond had ingezeten :shock:
                              erg lang stofzuigen en alle kunstofdelen behandeld met natural look van poorboys en daarna het beige leder
                              met de cleaner en conditioner van gliptone gehandeld, erg groot verschil alleen geen foto.
                              Al mn doeken waren wel donkerbruin geworden van alle smerigheid, maar de buurvrouw vond het resultaat geweldig.

                              #17914433
                              jwvanyperen
                              Deelnemer
                                Lid sinds:
                                13 April 2008

                                Hier een deel mijn collectie.

                                Goed spul als ik het moet geloven en dat doe ik ook maar gebruik het niet :cry dus KLIK KLIK http://www.opel-forum.nl/viewtopic.php?f=64&t=158380

                                #17914434
                                kadett-supreme
                                Deelnemer
                                  Lid sinds:
                                  4 July 2004

                                  Dit weekend een mooie coupe onder handen mogen nemen…. wie herkent ‘m??

                                  Een paar foto’s vooraf.





                                  Het interieur was er ook erg aan toe.


                                  Na het schoonmaken van het interieur met APC 1:10, het tapijt en de matten met de extractor en vervolgens PB natural look ziet het interieur er zo uit.



                                  Het stappenplan voor de buitenkant:

                                  gewassen met de 2 emmer methode
                                  geclayd met 1:1 verdund Meg’s last touch
                                  gehele auto met PB ssr2 op oranje pad
                                  vervolgens Monello finale op zwarte pad
                                  een laagje PB black hole
                                  PB trim restorer voor de kunststof delen
                                  Dodo juice purple haze als kersje op de taart


                                  Overigens MAG de grill erin zitten, aangezien er ’n astra H OPC blokje in ligt.

                                  #17914435
                                  Mr.F
                                    Lid sinds:
                                    3 November 2008

                                    Heel netjes Wilco!

                                    #17914436
                                    Klanderman
                                      Lid sinds:
                                      29 March 2009

                                      Netjes die coupe! Heb je de motorruimte ook nog meegepakt?

                                      Er mogen wel andere kentekenplaten op, zonder die parkers…

                                      #17914437
                                      kadett-supreme
                                      Deelnemer
                                        Lid sinds:
                                        4 July 2004

                                        nee, de motorruimte heb ik niet meegepakt. was niet nodig. overigens vreemd dat de eigenaar niet gereageerd heeft hierop. hij is hier ook actief op het forum.

                                        #17914438
                                        kadett-supreme
                                        Deelnemer
                                          Lid sinds:
                                          4 July 2004

                                          Onlangs deze mooie klus mogen doen….

                                          Eerst maar eens de de auto wassen.


                                          Na het wassen naar binnen gereden en de auto geclayed. Op het eerste gezicht ziet het er goed uit…

                                          Maar………

                                          De motorkap

                                          Na Monello Inizio Forza met oranje kompressor pad, Mezzo met witte pad

                                          50/50

                                          kofferdeksel:

                                          Na Monello Inizo Forza en Mezzo

                                          50/50

                                          Totaalplaatje na hele auto met Monello Inizio, Mezzo en vervolgens Finale op zwarte pad

                                          Wat interieurshots, hoefde niks aan te gebeuren. wel ’n dash even met PB Natural look gedaan:

                                          En tot slot PB black hole en 2 laagjes Dodo Juice Orange crush. de spiegels en kunststof delen met PB trimrestorer, het vinyl met PB natural look, Glaswerk met de cleaner van Meguiars en de bandjes zwart gemaakt.
















                                          #17914424
                                          kadett-supreme
                                          Deelnemer
                                            Lid sinds:
                                            4 July 2004

                                            Onlangs ’n Kadett D uit 1984 onder handen mogen nemen. De eigenaar is hier ook actief op het forum. De auto is ingevoerd uit duitsland, maar is daarvoor ook ooit ingevoerd vanuit spanje. vandaar dat de eigenaar het ’n leuk detail vond om de stickers te laten zitten. Voor z’n leeftijdstond ie er niet slecht bij, maar heeft natuurlijk hier en daar z’n gebruikssporen.

                                            eerst ’n rondje om de auto gelopen.




                                            een paar zie-je-waar-ik gebleven-ben-foto’s:



                                            De auto is gewassen, hoe hoef ik niet uit te leggen neem ik aan…..
                                            geclayed
                                            het dak heeft ’n hit poorboys ssr2 op ’n gele kompessor pad en vervolgens pb ssr2 op ’n oranje pad.
                                            de rest van de auto met pb ssr 2 op ’n oranje pad (behalve de motorkap)
                                            vervolgens de gehele auto met monello finale op zwarte pad.
                                            dit alles is gedaan met de DAP 900 en plaatselijk met ’n DAP500 met kleinere backinplate.

                                            de auto voorzien va’n laagje PB black hole en vervolgens Dodo Juice Orange crush. de bumpers en andere kunststof delen zijn meerdere keren voorzien van de PB trim restorer. de eerste 2 keren werd het meteen “opgezogen” maar na 4x behandelen knapte ze er behoorlijk van op.

                                            en een paar afters.






                                            #17914415
                                            usbstick
                                            Deelnemer
                                              Lid sinds:
                                              10 February 2012

                                              zit er allemaal heel goed uit, ik ben van de week ook bij een detailer geweest om mn auto te laten doen, die vraagt 150 euro voor de binnen en buitenkant, is dat een beetje normale prijs??

                                              #17914394
                                              kadett-supreme
                                              Deelnemer
                                                Lid sinds:
                                                4 July 2004

                                                dat is ’n normale prijs. het verschil tussen meerdere detailers zal tientjeswerk zijn denk ik. het ligt natuurlijk aan de staat van de auto en de afmetingen van de auto. een ding is zeker, als je ‘m naar hobby-detailer brengt ben je dit eraan kwijt, maar dan weet je zeker dat het goed is uiteindelijk. hij zal minimaal ’n hele dag aan de auto bezig zijn.

                                                dit is nog maar de vraag als je ‘m naar het plaatselijke poetsbedrijf brengt (over het algemeen dan he). hier wordt dit aan de “lopende band” gedaan en zullen ze hooguit 3 uurtjes met de totale auto bezig zijn en krijg je lang niet het resultaat wat de detailer levert.

                                                een “poetsbedrijf” die dezelfde kwaliteit levert als een detailer, zal bijna het dubbele vragen voor ’n middenklasser, schat ik zo.

                                                #17914393
                                                usbstick
                                                Deelnemer
                                                  Lid sinds:
                                                  10 February 2012

                                                  nou dan zoek ik een hobby detailer in zuid holland voor een zwarte vectra b :D

                                                23 berichten aan het bekijken - 26 tot 48 (van in totaal 48)
                                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.