Forumindex › Forums › Overige › Wassen, Poetsen en Detailing › Show je Detail-project
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
25 oktober 2011 om 18:50 #17914419
nee nog geen glaze had er wel over gelezen. Pure wax was idd beter geweest, maar aangezien ik nog een leek ben, had ik carclean een mail gestuurd met wat ik nodig had.
dat was redelijk compleet met wat ik naast de starterskit moest bestellen alleen geen glaze of wax stond erin, dus niet besteld. Toen had ik de auto al helemaal gepolijst toen
ik verder ging lezen. Dus moet ik naar de lokale dealer van mequiars en die adviseerde mij deze.De coupe staat op duits kenteken, omdat ik opzoek ben naar een corsa opc, maar zijn lastig te vinden. Dus als je opzoek gaat naar een corsa opc is het lastig er een paar in dezelfde regio te vinden. Dus had ik wat andere auto’s uitgezocht waaronder deze. De corsa was niks, deze coupe wel dus deze meegenomen en probeer ik nu te verkopen om de kosten van de ambulance te compenseren. Ik rij nu in mn cabrio dus zet de auto nog niet op nl kenteken.
25 oktober 2011 om 19:54 #17914420duidelijk verhaal!
gelukkig weet je nu beter :)
meld je even aan op het forum van carclean, in het verkoop gedeelte ben je hem zo weer kwijt :)okee!
maar je had niet van te voren gekeken of de OPC’r er was?
goeie zet dan! die coupe raak je wel kwijt denk ik ;)30 oktober 2011 om 19:11 #17914421Dit weekend de cabrio ook maar gedaan, het was zon mooi weer, en kon ik de kap nog even goed cleanen en inspuiten met beschermlaag van raggtopp.
Wat een bruin water kwam van het dak af. kon de gehele auto met quick detailer nalopen. De ramen moest ik nog doen.
Het is echt ongelovelijk hoe schoon de lak is geworden nu, sta er echt versteld van. De kleur is zoveel mooier, had ik veel eerder moeten doen. Ook de beading
is nu erg goed en met een gewone waterstraal loopt al het water eraf.eerste even wat dingen afplakken
glim glim
beading
daarna het leer nog even behandeld. En nu de auto lekker in de verwarmde garage laten staan, kan de raggtopp protector lekker intrekken.
Vond het ook wel weer genoeg werk voor in het weekend.30 oktober 2011 om 20:14 #17914422Ik neem aan dat je em daarna ook in de wax heb gezet?
30 oktober 2011 om 20:29 #17914423yep de auto ook in de wax gezet, helaas nog met de hand, binnenkort de zwarte pad maar eens bestellen.
26 november 2011 om 15:28 #17914425Vandaag stond er weer eens een Opel op het detail programma.
Ditmaal mochten we de zwarte GTC van John GTC onder handen nemen.Klokslag 8:00uur was John op het afgesproken adres, eerst eens een rondje om de auto gelopen :
Zo op het eerste oog zaten er al genoeg lakdefecten in… eerste indruk was zwaar beginnen.
Als eerste de auto gewassen met 2 emmertjes, poorboys slick en suds shampoo en een mequiars washmitt.
Na het wassen hebben we met zijn drieen de auto geclayed met als clay lubricant : poorboys spray & wipe.
Als clay hebben we ditmaal 3 soorten clay gebruikt:
– De gele Dodo Juice uit de Basics of Bling lijn
– De wit / grijze poorboys elastic clay
– De blauwe Monello clayNa slechts een stukje van 20 bij 20 centimeter geclayed te hebben zag de clay er al zo uit :
Er kwam genoeg troep van de lak af. Uiteindelijk zijn we hier een klein uur mee bezig geweest.
Na het clayen de auto nogmaals gewassen, wederom met 2 emmertjes, poorboys slick en suds shampoo en een mequiars washmitt. Ditmaal is de auto ook afgedroogd met een delirium drying towel.Na het clayen bleek pas echt wat voor schades er aanwezig waren :
Eerst op ieder paneel een keer of 5 de lakdiktes gemeten om mede te bepalen hoe zwaar we konden gaan polijsten :
117 micron is geen rare waarde. Normaliter zit een nieuwe lak op de 120 – 140 micron.
Eerst eens een testspot gedaan op de motorkap. Ondanks de zware defecten toch begonnen met een oranje pad icm Monello Mezzo wat het volgende plaatje opleverde :
Hierna een licht groene pad icm Monello Finale :
Even een 50/50 van de voorbumper ter indicatie. Links is onbehandeld, rechts is alleen behandeld met een oranje pad en Monello Mezzo :
Het onbehandelde deel :
Heb behandelde deel met een oranje pad en Monello Mezzo :
Bezig om de Mezzo te verwerken op de DAP900 :
Goed te zien wat er aan schades in de panelen zit :
Na alle delen behandeld te hebben was het tijd om de wax aan te brengen. Ditmaal hebben we de Rainforest Rub uit de collectie meegenomen :
Na al het werk de auto even stofvrij afgespoeld waarna wat lichte beading te zien was :
Even de “droogspoel” methode gebruikt om zo weinig mogelijk te hoeven afdrogen :
En het uiteindelijke resultaat :
27 november 2011 om 14:10 #17914427zeer net resultaat arjan en wilma!
wat een schades had die bak!
zie ik daar de astra nog op de achtergrond staan? die hadden jullie toch verruild voor de astra h? :hmmz
27 november 2011 om 17:58 #17914429@ Bart : deze heeft 5 deuren, die van ons had er 3.
Is de Astra van medehelper Gerrit.27 november 2011 om 19:04 #17914430@ Arjan,
:thumb dat verklaard het! :)dan ook hulde aan Gerrit voor het behaalde resultaat! king:
27 november 2011 om 19:08 #17914428Misschien een rare vraag maar waar dienen die gele bakjes voor bij de wielen?
27 november 2011 om 19:13 #17914431Die gele bakjes voorkomen dat je tuinslang of elecktra snoer onder de banden vast blijft zitten.
Lijkt heel gek maar het werkt erg goed !27 november 2011 om 19:16 #17914426@Juffer1 wrote:
Die gele bakjes voorkomen dat je tuinslang of elecktra snoer onder de banden vast blijft zitten.
Lijkt heel gek maar het werkt erg goed !Slim, gelijk maar op mijn boodschappenlijstje gezet :thumb
29 november 2011 om 17:59 #17914432afgelopen weekend nog een projectje gehad, geen opel. Auto was er wel erger aan toe dan op eerste gezicht, maar kon ik mijn producten eens goed
aan de tand voelen.het dak zat vol met algen en andere zooi als vogelpoep. Eerst nat gemaakt en daarna ingespoten met raggtopp cleaner en met een middelzachte borstel
ingevreven nadat het 2 minuten was ingetrokken. Heb het dak 2 keer moeten doen zo vies was het.Toen met veel water het dak afgespoeld en de auto gewassen (mequiars gold shampoo) en de velgen die jaren niet schoongemaakt waren
met de velgenreiniger van poorboy’s 1 op 1 verdunt gebruikt. Velgen zijn weer als niet geworden, bevalt me erg goed.
De lak zat vol met krassen en swirls binnenkort toch maar eens een goede camera aanschaffen voor geode foto’sHeb de auto daarna met klei en quickdetailer van mequiars gehandeld en de auto gepolijst met mezzo en finale. daarna de motorkap met
blackhole van poorboy’s met zwarte pad behandeld, maar het resultaat was bijna niet te onderscheiden dus alleen de kap gedaan en daarna
de auto in de wax gezet.toen de binnenkant aangepakt, waar de vrouw veel met der kinderen en de hond had ingezeten :shock:
erg lang stofzuigen en alle kunstofdelen behandeld met natural look van poorboys en daarna het beige leder
met de cleaner en conditioner van gliptone gehandeld, erg groot verschil alleen geen foto.
Al mn doeken waren wel donkerbruin geworden van alle smerigheid, maar de buurvrouw vond het resultaat geweldig.4 december 2011 om 22:57 #17914433Hier een deel mijn collectie.
Goed spul als ik het moet geloven en dat doe ik ook maar gebruik het niet :cry dus KLIK KLIK http://www.opel-forum.nl/viewtopic.php?f=64&t=15838015 januari 2012 om 13:08 #17914434Dit weekend een mooie coupe onder handen mogen nemen…. wie herkent ‘m??
Een paar foto’s vooraf.
Het interieur was er ook erg aan toe.
Na het schoonmaken van het interieur met APC 1:10, het tapijt en de matten met de extractor en vervolgens PB natural look ziet het interieur er zo uit.
Het stappenplan voor de buitenkant:
gewassen met de 2 emmer methode
geclayd met 1:1 verdund Meg’s last touch
gehele auto met PB ssr2 op oranje pad
vervolgens Monello finale op zwarte pad
een laagje PB black hole
PB trim restorer voor de kunststof delen
Dodo juice purple haze als kersje op de taart
Overigens MAG de grill erin zitten, aangezien er ‘n astra H OPC blokje in ligt.
15 januari 2012 om 13:13 #17914435AnoniemLid sinds:
1 January 1970Heel netjes Wilco!
15 januari 2012 om 21:24 #17914436Netjes die coupe! Heb je de motorruimte ook nog meegepakt?
Er mogen wel andere kentekenplaten op, zonder die parkers…
21 februari 2012 om 17:42 #17914437nee, de motorruimte heb ik niet meegepakt. was niet nodig. overigens vreemd dat de eigenaar niet gereageerd heeft hierop. hij is hier ook actief op het forum.
21 februari 2012 om 17:48 #17914438Onlangs deze mooie klus mogen doen….
Eerst maar eens de de auto wassen.
Na het wassen naar binnen gereden en de auto geclayed. Op het eerste gezicht ziet het er goed uit…
Maar………
De motorkap
Na Monello Inizio Forza met oranje kompressor pad, Mezzo met witte pad
50/50
kofferdeksel:
Na Monello Inizo Forza en Mezzo
50/50
Totaalplaatje na hele auto met Monello Inizio, Mezzo en vervolgens Finale op zwarte pad
Wat interieurshots, hoefde niks aan te gebeuren. wel ‘n dash even met PB Natural look gedaan:
En tot slot PB black hole en 2 laagjes Dodo Juice Orange crush. de spiegels en kunststof delen met PB trimrestorer, het vinyl met PB natural look, Glaswerk met de cleaner van Meguiars en de bandjes zwart gemaakt.
9 maart 2012 om 20:21 #17914424Onlangs ‘n Kadett D uit 1984 onder handen mogen nemen. De eigenaar is hier ook actief op het forum. De auto is ingevoerd uit duitsland, maar is daarvoor ook ooit ingevoerd vanuit spanje. vandaar dat de eigenaar het ‘n leuk detail vond om de stickers te laten zitten. Voor z’n leeftijdstond ie er niet slecht bij, maar heeft natuurlijk hier en daar z’n gebruikssporen.
eerst ‘n rondje om de auto gelopen.
een paar zie-je-waar-ik gebleven-ben-foto’s:
De auto is gewassen, hoe hoef ik niet uit te leggen neem ik aan…..
geclayed
het dak heeft ‘n hit poorboys ssr2 op ‘n gele kompessor pad en vervolgens pb ssr2 op ‘n oranje pad.
de rest van de auto met pb ssr 2 op ‘n oranje pad (behalve de motorkap)
vervolgens de gehele auto met monello finale op zwarte pad.
dit alles is gedaan met de DAP 900 en plaatselijk met ‘n DAP500 met kleinere backinplate.de auto voorzien va’n laagje PB black hole en vervolgens Dodo Juice Orange crush. de bumpers en andere kunststof delen zijn meerdere keren voorzien van de PB trim restorer. de eerste 2 keren werd het meteen “opgezogen” maar na 4x behandelen knapte ze er behoorlijk van op.
en een paar afters.
9 maart 2012 om 21:21 #17914415zit er allemaal heel goed uit, ik ben van de week ook bij een detailer geweest om mn auto te laten doen, die vraagt 150 euro voor de binnen en buitenkant, is dat een beetje normale prijs??
10 maart 2012 om 13:25 #17914394dat is ‘n normale prijs. het verschil tussen meerdere detailers zal tientjeswerk zijn denk ik. het ligt natuurlijk aan de staat van de auto en de afmetingen van de auto. een ding is zeker, als je ‘m naar hobby-detailer brengt ben je dit eraan kwijt, maar dan weet je zeker dat het goed is uiteindelijk. hij zal minimaal ‘n hele dag aan de auto bezig zijn.
dit is nog maar de vraag als je ‘m naar het plaatselijke poetsbedrijf brengt (over het algemeen dan he). hier wordt dit aan de “lopende band” gedaan en zullen ze hooguit 3 uurtjes met de totale auto bezig zijn en krijg je lang niet het resultaat wat de detailer levert.
een “poetsbedrijf” die dezelfde kwaliteit levert als een detailer, zal bijna het dubbele vragen voor ‘n middenklasser, schat ik zo.
10 maart 2012 om 13:32 #17914393nou dan zoek ik een hobby detailer in zuid holland voor een zwarte vectra b :D
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.