Forumindex › Forums › Techniek › Cih › show hier plaatjes van cih motoren!
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
21 juni 2008 om 11:37 #17327153
Hallo hier mijn projekt
Hoe hij was
Hoe hij aan het worden is
21 juni 2008 om 13:51 #17327154strak en netjes:thumbup
22 juni 2008 om 09:30 #17327155Dankje:D
22 juni 2008 om 11:35 #17327156origineel gepost door pipo
Origineel gepost door mr-turbo
:P
hee is dat zo,n engelse of amerikaanse turbo.
had gehoord dat een engelse beter was dan een procharger [amerikaanse] schijnbaar problemen bij de tandwieloverbrenging.mijn baas heeft hem nu uit engeland gehaald om op zijn 1000cc suzuki gxr te bouwen voor de cross want de turbo kwam te hard in en een schroefcompressor loopt daarintegen te zwaar en freet pk s
Vortech supercharger uit Amerika. Mechanische aangedreven
compressor en leveren goed vermogen. Wel prijzig wat ik zo
gezien heb.
Men levert wel wat vermogen in door de aandrijving, maar minder
als een roots blower vermoed ik.16 augustus 2008 om 08:30 #17327157wat ik gelezen heb klopt met wat kobelko zegt
de centrifugaalcompressor/ vortech compressor vreet veel minder vermogen
hij ontwikkelt ook veel minder temperatuur zodat je met minder/geen intercooler kunt rijden.nadeel is dat de vortech compressor alleen op hogere toerentallen wat doet.
Wanneer je een standaard cih hebt met standaard nokkenas betekent dat dat je het originele koppel van de cih behoudt maarwel verder kunt doortrekken.
De ombouw naar vortech lijkt me in die situatie makkelijker dan een rootsblower ombouw. Maar nog steeds maximaal respect……… we zijn benieuwd:wors
16 augustus 2008 om 22:19 #17327158gewoon rotrex of gecombineerd met die antonov aandrijving,2 snelheden.
18 oktober 2008 om 18:14 #17327159hier een foto van mijn cih.
18 oktober 2008 om 18:54 #17327160origineel gepost door laatjesaero
hier een foto van mijn cih.
is dat die blauwe sedan met opgelast aerodak uit lierop??
mooi ding
19 oktober 2008 om 21:37 #17327161origineel gepost door kadett-c-coupe
wat ik gelezen heb klopt met wat kobelko zegt
de centrifugaalcompressor/ vortech compressor vreet veel minder vermogen
hij ontwikkelt ook veel minder temperatuur zodat je met minder/geen intercooler kunt rijden.nadeel is dat de vortech compressor alleen op hogere toerentallen wat doet.
Wanneer je een standaard cih hebt met standaard nokkenas betekent dat dat je het originele koppel van de cih behoudt maarwel verder kunt doortrekken.
De ombouw naar vortech lijkt me in die situatie makkelijker dan een rootsblower ombouw. Maar nog steeds maximaal respect……… we zijn benieuwd:wors
een centrifugaal heeft een hogere werkingsgraad als een roots/screw . (oa. minder vermogensverlies en een minder opgewarmde inlaatlucht)
Ik denk ook niet dat het één makkelijker is als het ander,
(in tegendeel misschien: de roots / eaton heeft vaak een interne olievoorziening) en als je het GOED wil doen, moet je motorisch net zoveel aanpassen, en dan is de centrifugaal degene die de grootste vermogenswinst geeft :)
een centrifugaal is ook meer geschikt om te gebruiken met een snellere nokkenas , waardoor een nog grotere vermogenswinst te halen is ;)
en het is ook niet zo dat je het originele koppel houdt maar dat je een heel andere koppelkromme krijgt .
bv bij 3000 rpm al 40% meer koppel en oplopend hoe meer toeren je maakt hoemeer erbij komt28 oktober 2008 om 19:36 #17327162van mij
28 oktober 2008 om 20:28 #17327163wow, ziet er echt goed uit!
die ronde luchtfilter past die zo op een lmm van de 3L?
28 oktober 2008 om 21:35 #17327164origineel gepost door henry.kummeling
van mij
volgensmij heb ik deze gezien in sevenum:thumbup super strakke bak petje af:jerry
29 oktober 2008 om 17:04 #17327165Een fototje van de 2.4 uit mijn Kadett
5 november 2008 om 20:20 #17327166origineel gepost door Asko
wow, ziet er echt goed uit!die ronde luchtfilter past die zo op een lmm van de 3L?
daar moet je een verloop voor maken
5 november 2008 om 20:21 #17327167hie ook nog een foto van mijn 2.4
5 november 2008 om 21:17 #17327168Die grijze, komt ie nog naar Limburg??:D:D
7 november 2008 om 06:43 #17327169hij is mooi he :P:P
7 november 2008 om 10:55 #17327170king: gietijzer rules king:
7 november 2008 om 21:24 #17327171De motorruimte wel ja, de rest heb ik nog niet gezien!!
origineel gepost door henry.kummeling
hij is mooi he :P:P8 november 2008 om 16:41 #17327172hier is ie
8 november 2008 om 19:48 #17327173Mooi, kom em maar brengen:P:P
13 november 2008 om 20:19 #17327174Jij hebt al zat van dat oud ijzer….:fy1 laat je meisje ‘t maar niet horen….
14 november 2008 om 21:13 #17327175Ik ruim die van het meisje gewoon op….(denk toch maar van niet)
28 december 2008 om 09:41 #17327176Zowww we zijjn 3e kerstdag nog ff bezig geweest.
28 december 2008 om 17:57 #17327177dats is een appart kleurtje
heb je daar gewone verf voor gebruikt? -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.