Forumindex › Forums › Techniek › Cih › show hier plaatjes van cih motoren!
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
12 oktober 2009 om 14:42 #17327253
Je luchtmassa meter zit op de kop:P
12 oktober 2009 om 20:49 #17327254origineel gepost door Sicco
Je luchtmassa meter zit op de kop:PJa weet ik :D
Ik wil het sowieso nog aanpassen aangezien hij nu lekker warme lucht staat te happen. Filter moet gewoon achter de grill komen te zitten. De vorige eigenaar heeft het zo gemaakt.
Groet Rob
2 november 2009 om 21:21 #17327255origineel gepost door astradti
origineel gepost door pipo
origineel gepost door joep12
dit is mijn 2.5 cih.
tevens te koop;)
En verkocht king:king:king:
Aan mij met de complete auto zonder kms en assen met remmerij, zodra ik klaar ben met mijn 1200 coupeetje ga ik hem opbouwen.
De 1200 is dus klaar, dus ik denk vanavond de 2.5 opentrekken en opfrissen nieuwe pakkingen en kleppen inschuren. Dus cilinderkop verwijdert, en het ziet er op het eerste gezicht goed uit. Totdat ik de boring opmeet, 95mm dus geen 2.5:swear.
Ook nog niet zo’n ramp al was het niet de afspraak, maar toen bewoog ik met mijn vinger een zuiger heen en weer. Zeker 0,9mm zuigerspeling, is nie goed dacht ik en de zuigers eruit gehaald.
Van twee zuigers de zuigerveer gebroken en het bruggetje tussen de zuigerveren.
De cilinderkop is idd en 2.0 alleen met de standaard kleppen en een nokkenas vol met pitting en kapotte stoters.
Dus dat is een grote tegenvaller
2 november 2009 om 23:02 #17327256zijn wel andere zuigers… is de slag niet 90mm of 92 mm???
3 november 2009 om 17:57 #17327257origineel gepost door robbyrood
zijn wel andere zuigers… is de slag niet 90mm of 92 mm???De slag is 85mm, ik hoopte ook op een andere slag toen de boring niet klopte maar helaas.
4 november 2009 om 15:24 #17327258nou dat is ook lekker dan.
Dat zal wel eff vloeken zijn geweest.zo zie je maar weer dat het altijd opletten is met wat je koopt.
Je weet nooit wat je hebt totdat je het thuis uit elkaar gaat trekken.Succes ermee.
En klote voor je dat het zo is gelopen.4 november 2009 om 17:39 #17327259origineel gepost door astradti
origineel gepost door robbyrood
zijn wel andere zuigers… is de slag niet 90mm of 92 mm???De slag is 85mm, ik hoopte ook op een andere slag toen de boring niet klopte maar helaas.
:hmmzik denk dat de beste man het blok wel terug neemt als hij dit ziet. (ik ken hem niet)
4 november 2009 om 23:12 #17327260origineel gepost door robbyrood
zijn wel andere zuigers… is de slag niet 90mm of 92 mm???nou, lijken me zo met het blote oog standaard 2,4 zuigers….
en die zijn idd niet zo sterk :(5 november 2009 om 18:45 #17327261origineel gepost door mr-turbo
origineel gepost door robbyrood
zijn wel andere zuigers… is de slag niet 90mm of 92 mm???nou, lijken me zo met het blote oog standaard 2,4 zuigers….
en die zijn idd niet zo sterk :(Of het originele zijn weet ik niet, het zijn mahle zuigers.
Ik denk dat ik dit blok zelf laat opboren naar 97mm, want in de cilinderwand van de derde cilinder zitten flinke groeven van de gebroken zuigerveer.
Nu staan er op e-bay zuigers van wiseco voor 600 euro, maar dit zijn volgens mijn geen gesmeede zuigers. Volgens mij kan ik beter een setje gesmede zuigers pakken.6 november 2009 om 20:02 #17327262Wat zou dat kosten? Gesmede zuigers?
En de stelling dat de standaard 2.4 zuigers niet echt sterk zijn….. Wanneer loop je daar tegen aan? Moet je dan die motor heel erg op zijn donder geven? Of al bij een kleine vermogens aanpassing?
6 november 2009 om 23:43 #17327263boring 95 slag 85=2.4L
8 november 2009 om 11:54 #17327264AnoniemLid sinds:
1 January 1970tja is gewoon een dood normaal blok alleen overbelast…..:hmmz
8 november 2009 om 21:32 #17327265:wtfhee das nie mooi:o maar denk dat joep dat ook niet wist hij heeft hem ook zo als coupe met 2,5 gekocht van enne man uit lierop:fy1 [noem gen namen].maar die naait er wel meer:cry
en motor omwisselen naar een andere zou hij al helemaal niet doen die brengt meestal alles naar de garage.het is en eerlijke vent niks mis mee en als hij wist dat hij niet goed was had hij hem ook niet zo verkocht.durf ik me hand voor in het vuur te steken.hij heeft al zijn spul ook verkocht en volgensmij heb je de rest van zijn motoren er ook bijgekocht 2,0 s en een 2400?? toch.dus dan kan hij niks wisselen.en volgensmij heb je de hoofdprijs ook nie betaalt.maargoe is en blijft klote.maar ik verzeker je dat hij geen oplichter is.
je kan niet in een motor kijken en je hebt hem horen lopen.ja lopen zal hij zo ook wel gedaan hebben en door de snelle nokkenas zal het wel niet opgevallen zijn dat de motor niet goed was hij liep zowizo rouw8 november 2009 om 21:58 #17327266Mijn 2446cc ofzo met 96 mm gesmede zuigers;)
9 november 2009 om 07:05 #17327267das een hele dure kleppen deksel dat weet ik wel:afro
voor de rest ziet het er leuk uit
9 november 2009 om 13:49 #17327268ziet er leuk uit? :P
ik vind het er top uitzien.
Hoe je dat hebt gedaan met die stabi stang.
dat wil ik in de mijne ook nog een keer maken.
Dat is mooi en apart. en vooral functioneel en stevig.heb je nog een foto van de gehele auto?
ben ik zeer benieuwd naar. want ook rolkooi in natuurlijk?9 november 2009 om 18:38 #17327269origineel gepost door pipo
:wtfhee das nie mooi:o maar denk dat joep dat ook niet wist hij heeft hem ook zo als coupe met 2,5 gekocht van enne man uit lierop:fy1 [noem gen namen].maar die naait er wel meer:cry
en motor omwisselen naar een andere zou hij al helemaal niet doen die brengt meestal alles naar de garage.het is en eerlijke vent niks mis mee en als hij wist dat hij niet goed was had hij hem ook niet zo verkocht.durf ik me hand voor in het vuur te steken.hij heeft al zijn spul ook verkocht en volgensmij heb je de rest van zijn motoren er ook bijgekocht 2,0 s en een 2400?? toch.dus dan kan hij niks wisselen.en volgensmij heb je de hoofdprijs ook nie betaalt.maargoe is en blijft klote.maar ik verzeker je dat hij geen oplichter is.
je kan niet in een motor kijken en je hebt hem horen lopen.ja lopen zal hij zo ook wel gedaan hebben en door de snelle nokkenas zal het wel niet opgevallen zijn dat de motor niet goed was hij liep zowizo rouwJij kent hem beter als ik, alleen als jij in mijn schoenen zou staan zou je er ook rare gevoelens bij hebben. Bij mij kwam hij ook niet als een oplichter over, en als ik jou zo hoort praten over hem dan zijn we beide opgelicht door die kerel uit lierop en kan Joep er ook niks aan doen. Ik maak er ook geen woorden meer over vuil en ga van de week proberen de 2.0 aan de praat te krijgen.
En de 2.4 die heeft te rijk gestaan waardoor er veel benzine bij de olie is gekomen en er een lichte tik in het blok zit volgens joep. Dus deze probeer ik als de 2.0 gelopen heeft. Het blokje is er zo in en uitgebouwd zonder injectie.9 november 2009 om 20:13 #17327270origineel gepost door astradti
origineel gepost door pipo
:wtfhee das nie mooi:o maar denk dat joep dat ook niet wist hij heeft hem ook zo als coupe met 2,5 gekocht van enne man uit lierop:fy1 [noem gen namen].maar die naait er wel meer:cry
en motor omwisselen naar een andere zou hij al helemaal niet doen die brengt meestal alles naar de garage.het is en eerlijke vent niks mis mee en als hij wist dat hij niet goed was had hij hem ook niet zo verkocht.durf ik me hand voor in het vuur te steken.hij heeft al zijn spul ook verkocht en volgensmij heb je de rest van zijn motoren er ook bijgekocht 2,0 s en een 2400?? toch.dus dan kan hij niks wisselen.en volgensmij heb je de hoofdprijs ook nie betaalt.maargoe is en blijft klote.maar ik verzeker je dat hij geen oplichter is.
je kan niet in een motor kijken en je hebt hem horen lopen.ja lopen zal hij zo ook wel gedaan hebben en door de snelle nokkenas zal het wel niet opgevallen zijn dat de motor niet goed was hij liep zowizo rouwJij kent hem beter als ik, alleen als jij in mijn schoenen zou staan zou je er ook rare gevoelens bij hebben. Bij mij kwam hij ook niet als een oplichter over, en als ik jou zo hoort praten over hem dan zijn we beide opgelicht door die kerel uit lierop en kan Joep er ook niks aan doen. Ik maak er ook geen woorden meer over vuil en ga van de week proberen de 2.0 aan de praat te krijgen.
En de 2.4 die heeft te rijk gestaan waardoor er veel benzine bij de olie is gekomen en er een lichte tik in het blok zit volgens joep. Dus deze probeer ik als de 2.0 gelopen heeft. Het blokje is er zo in en uitgebouwd zonder injectie.de man uit lierop doet wel meer rare dingen:fy1
dat weten er hier wel meer. en ja in eerste instandsie zou ik ook zo reageren.maar denk als je meerdere vraagt die joep kennen zeggen het zelfde dat hij eerlijk is.
maar als joep niet te vertrouwen was had hij wel gezegt dat de 2400 die je er bij hebt 100% in orde was.en hij heeft dus eerlijk tegen je gezegt dat de 2400 die je er bij kreeg iets mankeerde.en die is zelfs bij kronenburg afgesteld
:o.
dus ga er maar vanuit dat als joep zegt dat het een 2,5 was hij hem ook voor een 2,5 heeft gekochten dus zelf ook dik heeft betaald9 november 2009 om 21:21 #17327271origineel gepost door Hulkie
ziet er leuk uit? :Pik vind het er top uitzien.
Hoe je dat hebt gedaan met die stabi stang.
dat wil ik in de mijne ook nog een keer maken.
Dat is mooi en apart. en vooral functioneel en stevig.heb je nog een foto van de gehele auto?
ben ik zeer benieuwd naar. want ook rolkooi in natuurlijk?Stabilisator zit gewoon met 2 aan de de schokdemperpoot gelaste steunen gemonteerd en is binnen 2 minuten gedemonteerd dmv die 2 m10 bouten
Hier foto van de hele auto
11 november 2009 om 21:46 #17327272prachtige auto!!…. prachtig onderschrift :jerry:jerry
13 november 2009 om 10:20 #17327273origineel gepost door sniksnak
origineel gepost door Hulkie
ziet er leuk uit? :Pik vind het er top uitzien.
Hoe je dat hebt gedaan met die stabi stang.
dat wil ik in de mijne ook nog een keer maken.
Dat is mooi en apart. en vooral functioneel en stevig.heb je nog een foto van de gehele auto?
ben ik zeer benieuwd naar. want ook rolkooi in natuurlijk?Stabilisator zit gewoon met 2 aan de de schokdemperpoot gelaste steunen gemonteerd en is binnen 2 minuten gedemonteerd dmv die 2 m10 bouten
Hier foto van de hele auto
AHA dan ben jij Barry.
( of niet)? Jij adverteert met regelmaat voor verbredingn en remschijven toch?Pracht coupe. Super vet ding.
15 november 2009 om 10:14 #17327274Dat klopt.
15 november 2009 om 12:49 #17327275origineel gepost door sniksnak
Hier foto van de hele auto
welke velgen zijn dit?
en vooral : welke maat hebben deze velgen?15 november 2009 om 16:15 #17327276zijn 3 delige ATS velgen in 9,5 x 13
15 november 2009 om 20:16 #17327277Kwam die groene kadett niet uit Rijssen of omstreken!
Stond tie niet tijdje terug te koop.Stond nog bij vermeld namelijk dat er voor die velgen tegenwoordig moeilijk bandjes voor te vinden waren.
Wel een super ding hoor:wub -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.