sfi vervanger + orgineel luchtfilterhuis

Forumindex Forums Techniek C20xe (2.0 16v) sfi vervanger + orgineel luchtfilterhuis

  • Dit onderwerp is leeg.
6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Auteur
    Berichten
  • #17260167
    Paullus
    Deelnemer
      Lid sinds:
      30 June 2004

      Ik heb voor mijn c20xe een sfi vervanger gekocht van m-tech, het nieuwe type. Dit wil ik plaatsen tesamen met de originele luchtfilterbehuizing met K&N inlegfilter. Ik kom met de orginele lmm + slang niet lekker uit. Klopt het dat deze sfi vervanger verder doorloopt/langer is als de orginele sfi bak?

      #18169108
      Vinci
      Deelnemer
        Lid sinds:
        3 August 2009

        Waarom?? Die dingen zijn gewoon luchtslangen van een X18XE en die verloopplaat vormt een enorme richel in je inlaattraject. Kan je beter een oud type SFI vervanger plaatsen, die geeft veel betere flow.

        Daarnaast meen ik dat die veel duurder is dan hij werkelijk waard is…

        Verder zou het gewoon netjes moeten aansluiten op je LMM, want M-tech verkoopt misschien niet altijd de beste spullen, maar het past wel altijd naar mijn ervaring.

        #18169109
        Paullus
        Deelnemer
          Lid sinds:
          30 June 2004

          het past dus niet met het orginele filter en luchtslang. Ik heb de orginele sfi-bak weer gemonteerd. Ik had idd al ergens gelezen dat het gewoon een orginele slang is van een ander motortype. Ik voel me dus best wel genaaid voor 130€ :( Maar even kijken of de boel weer terug kan.

          #18169110
          Vinci
          Deelnemer
            Lid sinds:
            3 August 2009

            Tja, wil de heren bij M-tech ook niet tegen de borst stuiten, maar ik vind wel dat ze er een potje van hebben gemaakt met deze SFI vervanger ‘kit’… En tja, €130, geen idee wat die luchtslang bij Opel kost, maar het is best een grote met ingewikkelde vormen, dus kon wel eens aardig gaan kloppen qua prijs met alles er op en aan, dus da’s niet vreemd. Maar ik zou hem zeker ook lekker terugsturen en een oude type metalen SFI vervanger er op doen…

            #18169111
            Boskje
            Deelnemer
              Lid sinds:
              26 June 2011

              Slang kost 18 euro ex. Bin opel

              #18169112
              Vinci
              Deelnemer
                Lid sinds:
                3 August 2009

                Nou, denk dat ik ook maar eens die SFI vervanger kitjes ga verkopen dan! :shock:

              6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
              • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.