Forumindex › Forums › Overige › Meetings › sevenum 2012 !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
21 augustus 2012 om 20:28 #18013670
Hebben er auto’s met de laagste auto verkiezing mee gedaan die op air-ride stonden dan? :wtf
De 1ste (a-ascona) en de 3de (mijn c-kadett station) niet in ieder geval! Mijne lag donderdag nog lager toen ik hem op de ats-jes van de coupé gezet had, maar toen paste er geen vinger meer onder de vooras, en kon ik niet meer sturen. Toch wat lastig rijden van Amstelveen naar Sevenum. En ik vind het geen stijl om daar op het terrein wieltjes te gaan wisselen, je moet meten hoe je daar aan bent komen rijden, dat hebben wij dus ook gedaan. James (met de a-ascona) is zo laag vanuit Tilburg komen rijden! :jerryMisschien de 2de plaats dan….. ?
21 augustus 2012 om 20:51 #18013671ik had weinig zin om die discussie in te gaan van de keuringen want in beide keuringen was ik de keurmeester bij de db niet zo zeer betrokken maar wel in de zin van laagste auto kan ik een ding over melden alle 5 de wagens die ik gemeten heb hadden geen airride er onder weet dus niet wie dit de wereld in heb geholpen die persoon mag dan eens naar de opticien gaan of zelf mee gaan keuren kan die gelijk zien dat het op een nette en eerlijke manier gedaan word
en om ook even op in te haken op de db metingen dat de meet resultaten lager waren dan anders had mede te maken met de warme weersomstandigheden aangezien de meeste instalaties op 1 accu was aangesloten en de fan aansloeg en bleef draaien dat trekt ook stroom weg waar door de geluids instalatie minder vermogen krijgt een persoon had zelfs problemen met zijn radio door de warmte dat kan dan nooit en te nimmer aan onze meet aparatuur liggen wat die jongen ook gelijk melden aan ons die kreeg ook van ons een 2e kans om eerst zijn aparatuur werkende te krijgen om toch een goede keuring te hebben gehad hoop hier mee nu duidelijk te zijn geweest :thumbup
ps ik wil best laagste wagens keuren op asfalt maar dan zal die stichting 1 stukje weg moeten laten aanleggen voor 2 dagen want bij de gewone asfalt gedeelte ontstaan er bij de ingang en uitgang files en stukje weg bij manege is dan voetgangers gebied en moet vrij blijven voor de vlucht routes in geval van calamiteiten ;)21 augustus 2012 om 21:16 #18013672@Hippie Mieke: Ik weet niet als er auto’s mee hebben gedaan met air, maar ik heb wel air. Ik had me dus wel ingeschreven en betaald en toen ik wou laten meten kreeg ik te horen dat je niet mee mag doen met air-ride (wat ik opzich wel begrijp, maar nergens vermeld wordt)
#2 was ook zeker geen air. Deze plaats was voor Niels met zijn Astra G!!!
@Leo: Ik denk dat ik het de wereld ingeholpen heb, maar dat het verkeerd begrepen is of door mij verkeerd geformuleerd.
Het is vast ook wel eerlijk hoe het gedaan wordt, maar als ik zag hoe de A ascona gemeten werd leek mij een beetje onhandig (en misschien wel gevaarlijk).
De ascona was zo laaaaaaaaaag dat hij vooruit niet op de plank kon en achteruit er vast op zat (toevallig stonden we bij deze meting te kijken)
Ah nu snap ik waarom bij de manege niet gemeten wordt. Dit leek me anders de ideale plek voor het meten.21 augustus 2012 om 21:38 #18013673dit was voor mij pas de 2e keer dat ik zo,n lage wagen heb gemeten jaar of 3 terug had ik een opel ascona b die kwam uit de buurt van brussel en had slechts 2,5 cm grond speling en dan nu deze a ascona met 2,5 cm grondspeling ;) ;)
overigens wil ik wel er bij vermelden als ik een auto moet keuren voor de laagste auto en deze heeft air ride er onder dat ik dit vermeld op formulier vind dat zelf veel eerlijker ;)heb me overigens wel vermaakt op sevenum buiten de tijden om dat ik geen diensten had als vrijwilliger heb met een hoop bekende gepraat en gezien maar wat was het bloed verziekend heet maar wel gezellig zo als altijd
er schenen zelfs bekende van mij me nog geroepen te hebben maar heb ze misgelopen om de een of andere reden was effe druk bezig met iets maar ben nu 2 dagen terug van sevenum en ben nog gaar en aan het bij komen :thumb :thumb22 augustus 2012 om 05:13 #18013674@ Leo, Duidelijke verhalen, en goede uitleg. De gezelligheid was er niet minder om :D
Persoonlijk zou ik toch adviseren de dB-meter een keer te laten eiken, aangezien de waardes wel erg laag waren. (Ook voor warm weer). En anders misschien Powercorsa en TeamPijl audio laten meten met de Termlab (Scheelt jullie ook nog eens werk :) )
Dat de warmte 1 tot hooguit 3 dB scheelt oké, maar 10 dB… :hmmz
(Goes op de Termlab 141.5dB gescoord, op half vermogen. Nu mét een extra northstar AGM accu achterin op vól vermogen 139,x. Dat kan gewoon niet correct zijn… )
Begrijp me niet verkeer, bedoel het totaal niet aanvallend, bedoel het behulpzaam alszijnde: Zo kan je Sevenum nóg beter makenMaar genoeg hierover, het was gezellig, warm en er waren véél mooie auto’s daar gaat het om :D
Btw, wat zag ik? Alle eendjes van jullie limousines afgestolen aan het eind van het weekend :jerry22 augustus 2012 om 05:19 #18013675@vectra ake wrote:
zo die is flink te keer gegaan :shock:
Valt mee hoor, kan nog véél erger…
(Dit is het grote risico als je kist té klein is, je poort te smal en je té dicht op je achterklep speelt…)
Gewoon te weinig koeling gehad, spoelen warm geworden en klaar…Nu toch maar eens een andere manier bedenken om én mijn achterbank te houden, én een extra accu achterin, én één 15 inch, en dan alsnog over de 145 dB te gaan :)
(Moet lukken, is al gelukt, alleen nu moet het nog betrouwbaar blijven, dus een grotere kist en schuin naar achteren spelen oid waarschijnlijk… )22 augustus 2012 om 07:02 #18013676@leocabrio wrote:
…en om ook even op in te haken op de db metingen dat de meet resultaten lager waren dan anders had mede te maken met de warme weersomstandigheden aangezien de meeste instalaties op 1 accu was aangesloten en de fan aansloeg en bleef draaien dat trekt ook stroom weg waar door de geluids instalatie minder vermogen krijgt een persoon had zelfs problemen met zijn radio door de warmte dat kan dan nooit en te nimmer aan onze meet aparatuur liggen wat die jongen ook gelijk melden aan ons die kreeg ook van ons een 2e kans om eerst zijn aparatuur werkende te krijgen om toch een goede keuring te hebben gehad hoop hier mee nu duidelijk te zijn geweest :thumbup
…..Leo,
Val jullie er ook echt niet op aan, ik heb respect voor jullie als team dat het toch elk jaar de Sevenum meeting weer op poten wordt gezet.
Ik weet hoe moeilijk het kan zijn met het meten, en dat er altijd wel een tussen zit die loopt te klagen ;)En ja ik weet dat er vanuit de jongens die aan het meten waren zelfs 2 personen opnieuw mochten meten. En ook dat de apparatuur het zwaar heeft met die warmte ;)
Maar vond het wel opvallend toen er aan de kabel werd gezeten dat er in een keer 5 dB bij kwam. (ook van Niels die de tweede keer liet meten en dan in een keer veel dB’s extra had zonder een wijziging was een paar minuten later)
@Vectra Ake,
Valt inderdaad nog mee, we dachten er snel genoeg bij te zijn.
Maar was helaas al te laat. Blijft het risico van de dB drag al gebeurde dit niet tijdens de drag ;)
@Niels,
Eiken is nog een verhaal apart, vooral bij een microfoon dB meter ;)22 augustus 2012 om 08:30 #18013677ik zou zeggen stuur js400 een mail via opelpowerforum die is hoofd activiteiten bij opel power nederland en stel hem dit voor :thumb
of eventueel kan je hem dit voorstellen op amersfoort 7 oktober op de opel powerdag :thumb
heb nu alweer zin in volgend jaar sevenum in elk geval :wors22 augustus 2012 om 10:32 #18013678Iedereen wel denk ik zo, was ondanks de warmte toch echt weer één groot feest :D :thumbup
Over het dBmeten zullen we 7 oktober even met John overleggen.
Op naar volgend jaar :wors :22 augustus 2012 om 12:09 #18013679Hier nog een filmpje die ik heb gemaakt, rijdend vanaf de Opc!
[youtube:3jcr6pi1]http://www.youtube.com/watch?v=sezh9y2JWAs[/youtube:3jcr6pi1]
22 augustus 2012 om 12:10 #18013680Gaaf! Er was ook iemand die filmde vanaf een Blitz (ik zat op dat moment onder de luifel bij Senatorman), ben ook wel benieuwd naar dat filmpje!
22 augustus 2012 om 13:02 #18013681Haha, dat zijn de mannen van Big opels geweest :)
Hun Blitz heb ik ook enkele keren mogen gebruiken om vanaf boven foto’s van ons straatje (VTN, TT/CT en C-drivers) te maken.
Dat filmpje komt vast nog hier, of ergens anders online (anders stoot ik hem wel even door :D )22 augustus 2012 om 14:47 #18013682Goed :thumb
22 augustus 2012 om 20:22 #18013683@leocabrio wrote:
ps ik wil best laagste wagens keuren op asfalt maar dan zal die stichting 1 stukje weg moeten laten aanleggen voor 2 dagen want bij de gewone asfalt gedeelte ontstaan er bij de ingang en uitgang files en stukje weg bij manege is dan voetgangers gebied en moet vrij blijven voor de vlucht routes in geval van calamiteiten ;)
Mischien een idee om een paar stelconplaten neer te leggen ergens op het terrein volgend jaar. Dan heb je een vlakke vloer en zit je niemand in de weg. Die dingen moeten vast ergens tegen een kratje bier of zo te regelen zijn.:)
Ik moet ook maar eens mee doen met laagste auto meting. De Corsa hangt ook rond de 3cm bodemspeling (heb geen airride). Kan altijd moeilijk het dorp uitkomen, en willekeurig op de openbare weg slijt hij ook over de grond. :jerry
23 augustus 2012 om 06:09 #18013684stelkom platen neer leggen is opzich wel optie alleen daar zitten hoop kosten met zich mee je hebt dan te maken met de transport kosten plaatsen de huur vand e platen zelf en je moet een opritje maken wat schuin weg loopt
al met al maar we kunnen wel eens met john gaan praten over dit ik zou zeggen kom naar amersfoort daar zijn john en ik ook aanwezig :thumbup23 augustus 2012 om 08:29 #18013685Hierbij mijn selectie..
…
23 augustus 2012 om 08:31 #18013686…
23 augustus 2012 om 08:34 #18013687Dat waren de foto’s. Het was een mooie dag, volgend jaar zeker weer van de partij.
23 augustus 2012 om 10:21 #18013688Zeg mag ik ff klagen over de forumcensuur ik vind dat niet kunnen 2 neukende insecten op de foto :jerry :thumb
23 augustus 2012 om 17:16 #18013689Die ene foto maakt meer indruk dan de rest heb ik het idee :jerry
23 augustus 2012 om 17:25 #18013690@Stender wrote:
Die ene foto maakt meer indruk dan de rest heb ik het idee :jerry
Ik was ook blij met de foto’s van mijn auto hoor.
2 neukende vliegen doen met niet zoveel!23 augustus 2012 om 17:28 #18013691heeft iemand toevallig ook eb foto van die blauwe sintra???
zag op een foto van Jacko die oranje astra f turbo met rieger uibouw en daar zag ik een stukje van een sintra.
Dus als iemand daar een foto van heeft zou ik wel leuk vinden.
Was volgens mij ook een duitser want in 1 van de filmpjes zag ik hem volgens mij ook ergen in de verte ;)Gr.Paul
23 augustus 2012 om 19:25 #18013692Ik heb helaas geen Sintra op de foto.
23 augustus 2012 om 21:18 #18013693@RISL wrote:
Ik heb helaas geen Sintra op de foto.
dat vroeg ik niet RISL :sleeping vroeg wie hem WEL heeft :jerry
24 augustus 2012 om 06:15 #18013694Ja, dus ik bedoelde dan weer dat je mijn foto’s niet hoeft door te spitten :P
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.