Forumindex › Forums › Modellen › Senator, Monza en Commodore, Rekord, KAD › Senatorman’s project: Ombouw Senator (update 26-06-2021
- Dit onderwerp bevat 140 reacties, 3 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 29 juni 2021om 16:56 door jethro.
-
AuteurBerichten
-
8 mei 2012 om 22:59 #17926466
Kijk..Thats the way to go…
Zoiets zal nooit meer doorrotten….
Niet om de zaak af te zeiken maar dat nu van dat tin gedoe zie ik niet zitten,goed opschuren en primer en dan in kleur spuiten moet meer als voldoende zijn,zoals die constructie nu gemaakt is zal der nooit geen beweging in komen en volstaat een normale roest preventie in de vorm van in kleur spuiten ook..
In ieders geval met die Sennie kan nu makkelijk de parijs dakar gereden worden,vooras problemen zal ie niet meer geven,ik heb hetzelfde principe links en rechts en rond de veerpoten 5mm dik staal met een moker in model geslagen om het maar passend te krijgenm en dan nog die 3 hoeks constructie en een veerpoot brug….Als je nog een brug neemt zitten je poten zo vast als een bunker in de wind…
9 mei 2012 om 00:38 #17926467vakwerk Senatorman, respect!! :wors
9 mei 2012 om 21:16 #17926468Echt netjes gedaan petje af :thumb
Wat voor koker heb je gebruikt 3×3 2mm dik of ???
10 mei 2012 om 03:59 #17926469VAKWERK, petje af, ga zo door en foto’s blijven plaatsen,kunnen we allemaal wat van leren..
m.gr Jan
16 juni 2012 om 22:40 #17926470netje man
21 oktober 2012 om 20:52 #17926445SenatormanLid sinds:
1 January 1970Ondertussen heb ik afgelopen maanden uiteraard aan de senator gewerkt en heb ik de kans gevonden om mijn zeldzame vrije uren te kunnen steken in de Senator.
Gedane werkzaamheden:
-Na de rechter, nu ook de linker veerpoot constuctie gemaakt, gelast, en in de Corroless gezet.
-Enkele krokante stukken verwijderd en voorzien van nieuw plaatwerk.
-Voorterrein, veerpoten en stabilisatorstang gedemonteerd. Deze wordt naar de straler gebracht en voorzien van 5 nieuwe beschermlagen (Grond, Epoxy enz)
-Accuplaat verwijderd ivm roestvorming hieronder. Deze word later weer hergeplaatst.
-Accuplaat gestraald
-Front/Keienvanger verwijderd. Deze wordt vervangen voor een nieuw origineel opzetstuk.Vandaag een begin gemaakt met het stralen van de motorruimte.
Hieronder de fotos van vandaag:
21 oktober 2012 om 21:51 #17926444Ziet der goed uit
14 november 2012 om 15:59 #17926471SenatormanLid sinds:
1 January 1970Vandaag een berg “oud ijzer”naar de straler gebracht. stralen, gronden en 4 lagen spuiten. Hoogglans zwart
Spul komt waarschijnlijk als nieuw retour. Over 3 weken mag ik het weer ophalen.15 november 2012 om 00:41 #17926472mooi hoor…!
dikke duim omhoog…! :thumb16 november 2012 om 18:30 #17926473AnoniemLid sinds:
1 January 1970die gaan goed en wel, bling bling, terugkomen :thumb
17 november 2012 om 23:28 #17926474gaat helemaal goed komen met je senator ed
17 november 2012 om 23:53 #17926475knap staaltje werk, :thumb
blijf het wel volgen18 november 2012 om 09:28 #17926476Ziet er allemaal erg goed uit zo.
:jerry
18 november 2012 om 10:02 #17926477Flink project waar je mee bezig bent, ben ook erg benieuwd naar het eind resultaat, :thumb
5 december 2012 om 15:27 #17926478SenatormanLid sinds:
1 January 1970@Senatorman wrote:
Vandaag een berg “oud ijzer”naar de straler gebracht. stralen, gronden en 4 lagen spuiten. Hoogglans zwart
Spul komt waarschijnlijk als nieuw retour. Over 3 weken mag ik het weer ophalen.Vandaag de gestraalde spulletjes weer opgehaald.
Een de accuplaat, en een slinternieuw front in de epoxy. Deze moeten later weer naar de originele groen metalic kleur
5 december 2012 om 20:50 #17926479Kijk dat ziet er weer netjes uit :thumb :thumb :thumb
5 december 2012 om 21:25 #17926480AnoniemLid sinds:
1 January 1970Ziet er weer als nieuw uit :wub , blijf zo doorgaan….. :thumb
6 december 2012 om 13:56 #17926481Netjes! Maar waarom laat je alles spuiten, poedercoaten vind je niks? Lijkt me aanzienlijk goedkoper.
6 december 2012 om 14:30 #17926482AnoniemLid sinds:
1 January 1970dit zit nu in 5 lagen verf en lijkt mij een zeer degelijke industriele verf. Poedercoaten is toch duurder?
6 december 2012 om 15:43 #179264835 lagen verf + stralen klinkt erg duur. Poedercoaten vind ik vrij goedkoop. Anders moet je als je weer wat heb even langs poedercoat beverwijk rijden, daar laat ik alles doen. Voor het galvaniseren (ook erg mooi) kan je naar galvano gaan. Kost 35 euro per 20 kg aan onderdelen.
6 december 2012 om 17:23 #17926484als ik me niet vergis is poedercoaten 1,6 euro de kilo dus das voor 20 kilo is dat dan 32 euro das voor de gewone kleuren he speciale kleuren kosten meer he
6 december 2012 om 21:55 #17926485AnoniemLid sinds:
1 January 1970Maar voor het coaten zal het toch eerst gestraald moeten worden. zit dat bij die 1,6 euro per kilo inbegrepen
6 december 2012 om 22:43 #17926486Geen idee, heb nog nooit gehoord dat poedercoaten per kg gaat. Maar ik wist het van galvanische ook niet :D
7 december 2012 om 15:06 #17926487Ik laat soms brommer dingen coaten in Nijkerk. Ik denk dat dat boeltje tussen de 100 en 150 euri zou hebben gekost. Dan is het gestraald en heb je blanke lak erover.
http://www.gerritsen-coatings.nl/Home.aspx” onclick=”window.open(this.href);return false;
7 december 2012 om 16:13 #17926488voor die 1,60 per kilo is het gestraald en dan gecoat heb dat al meer laten doen en ben er zeer tevreden over maar je moet we overal een bout in draai voor als de schroefdraad niet aan de binnenkant gecoat word of je mag elk gat trug tappen
als je dit met een velg wilt laten doen dan moet ik 50 euro per velg betalen en heb je het probleem dat diepe krassen altijd zichtbaar blijven
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.