secundaire luchtpomp

Forumindex Forums Modellen Vectra, Signum secundaire luchtpomp

  • Dit onderwerp is leeg.
4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Auteur
    Berichten
  • #17226274
    rooiepeet
      Lid sinds:
      23 November 2009

      zoals de titel al aangeeft heb ik een probleem met de secundaire luchtpomp.

      bij koude start hoor ik dat die pomp wel draait maar bij een beetje gas geven en gelijk weer los, en tijdens schakelen, hoort ik geprutteld.
      in eerste instantie dacht ik aan het spruitstuk maar deze is volledig nagelopen en daar is niks mis mee.

      nu heb ik de stekker van de pomp los gehaald en een dun (vacuum)slangetje losgehaald en afgedopt zodat de klep niet meer opengaat. en nu heb ik nergens geen last meer van:P

      maar wat is nou de oorzaak van het gepruttel en wat moet ik vervangen zodat de luchtpomp wel naar behoren werkt?

      #17732421
      Gupy
      Deelnemer
        Lid sinds:
        8 June 2006

        Er zit een soort terugslagklep op, als die lekt komt er door de druk uitlaatgas retour.

        Fijn afgekoppeld laten die pomp.:)

        #17732422
        rooiepeet
          Lid sinds:
          23 November 2009

          ja maar gaan je lambdasondes en je kat. dan niet sneller kapot, ik had begrepen dat die door dat systeem sneller warm worden?
          btw, zit die terugslagklep in dat metalen potje waar die slang van de pomp en dat dunnen vacuum slangetje op aangesloten zitten?

          en ik merk nu dat als ik de auto start je een sterke benzine lucht ruikt, nu kan het zijn dat dat ook al langer het geval is, omdat de pijpjes van me einddemper vrij zwart zijn.
          maar zouden deze twee dingen met elkaar te maken kunnen hebben?

          #17732423
          rooiepeet
            Lid sinds:
            23 November 2009

            kben vandaag bij de garage geweest en daar zeggen ze ook lekker afgekoppeld laten dan die luchtpomp.
            en die benzine lucht komt omdat de egr is afgedopt en dat in combinatie met vrij rijk lopen, maar dat kan allemaal geen kwaat.

          4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
          • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.