schuurvonst opknappen

Forumindex Forums Modellen Ascona schuurvonst opknappen

  • Dit onderwerp is leeg.
5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Auteur
    Berichten
  • #17240009
    ganjaboy
      Lid sinds:
      19 July 2010

      HoiHoi :agent

      de ascona van mij heeft 19jaar lang stil gestaan in een schuur in duitsland
      http://www.opel-forum.nl/viewtopic.php?f=30&t=137200 het verhaal hoe ik aan de ascona ben gekomen:D
      voor ik hem kocht toen hij aankwam bij mij hebben we de olie ververst en alles gangbaar gemaakt en liep meteen met nieuwe olie en benzine :D
      na een paar kleine ritjes liep alles lekker:)
      maar op een moment een ritje gaan maken van 150km en opeens hoorde we een rammelend geluid dus meteen gestopt met rijden en ff een garage opgezocht het bleek dat me distributiekettingspanner was versleten dat klopte hij was helemaal vervormt en deed niks meer:(
      dus uit vervangen voor een nieuwe en toen was het geluid weg dus toen weer gaan rijden en na een rit van weer ong 150km weer zo’n rammelend geluid:(
      dit keer bleek het niet de distributiekettingspanner te zijn
      maar waarschijnlijk iets in het blok:(
      dus hoop onderdelen besteld en we zijn gaan schroeven
      tot nu toe hebben we meteen de distributieketting vervangen en de spanners van de ketting vervangen
      een nieuwe waterpomp erop gezet alle pakkingen vervangen en keringen
      alles schoon/vet/olie vrij gemaakt
      nu nog een kwestie van alles terug bouwen en hopen dat het nu is gefixt :angel

      voor het sleutelen




      #17904438
      eddepet007
        Lid sinds:
        11 February 2005

        mooie schuurvondst
        sucses met terug bouwen

        #17904439
        robbyrood
        Deelnemer
          Lid sinds:
          6 February 2006

          lagers drijfstangen vernieuwen!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! en dieselplaatje op je oliepomp zetten!@!! veeel plezier!!!

          #17904440
          jethro
          Deelnemer
            Lid sinds:
            3 February 2008

            @robbyrood wrote:

            lagers drijfstangen vernieuwen!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! en dieselplaatje op je oliepomp zetten!@!! veeel plezier!!!

            Je kon wel eens gelijk hebben.

            #17904441
            ganjaboy
              Lid sinds:
              19 July 2010

              het rammelende probleem is al gevonden:D
              het was een rubber voor de distributieketting die hem op spanning moet houden die lag in 3stukken onderin bij me ketting

            5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.