Schuifraam in schuifdeuren maken kraken

Forumindex Forums Modellen Vivaro, Movano, Arena, Combo (Bedrijfswagens) Schuifraam in schuifdeuren maken kraken

1 bericht aan het bekijken (van in totaal 1)
  • Auteur
    Berichten
  • #18374198
    Stijn Mertens
    Deelnemer
      Lid sinds:
      1 May 2020

      Beste leden,

      We rijden met een Vivaro personenuitvoering van 2018 met in beide schuifdeuren een schuifraam. Na enkele maanden zijn de plastic kapjes rond het slot van de ramen beginnen kraken. Eerst dacht ik dat het de rubbers waren rond de ramen die het irritante geluid maken, maar intussen hebben we dus ontdekt dat het de plastic is. Bij de opel dealer heb ik het probleem reeds vermeld, echter kreeg ik daar gewoon te horen dat het een gekend probleem is en ze er niets aan kunnen doen. Bang voor een garantiegeval? Ik weet het niet. De laatste nieuwe vivaro uitvoering heeft volledig andere ramen heb ik op het autosalon in Brussel gezien.

      Zijn er leden die hetzelfde probleem kennen en er een oplossing voor gevonden hebben? Ik ben al geruime tijd aan het zoeken hoe ik de plastic kapjes van het slot krijg om zelf eens te kijken waar de plastic drukt en het gekraak vormt. Misschien dat ik dan zelf een kleine aanpassing kan maken. Die uitleg of handleiding vind ik nergens. Ik ben wat bang om er net iets te enthousiast in te vliegen en iets stuk te trekken van de plastic.

      Alvast bedankt voor antwoorden.

      Groeten,

      Stijn

    1 bericht aan het bekijken (van in totaal 1)
    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.